Tripolis kiest voor specialisatie: ‘Slag om marketing automation verloren’
E-mailmarketingbedrijf Tripolis Solutions zag een mooie toekomst voor zich: net als veel van de concurrenten wilde het doorgroeien tot ‘suite’ […]
E-mailmarketingbedrijf Tripolis Solutions zag een mooie toekomst voor zich: net als veel van de concurrenten wilde het doorgroeien tot ‘suite’ […]
Nederlandse Chief Marketing Officers (CMO’s), oftewel de marketingbazen van Nederland, worstelen met de implementatiesnelheid van de digitale transformatie. Dat blijkt uit het vandaag gepresenteerde Report on Marketing Innovation waarvoor Deloitte, in opdracht van brancheorganisatie IAB Nederland, vijfentwintig ‘leidende CMO’s’ heeft ondervraagd.
Wat is de toegevoegde waarde van marketing automation voor marketing en sales? Elke B2B-organisatie zal herkennen dat sales en marketing steeds meer in elkaar overlopen. Lijnen en verantwoordelijkheden vervagen met één gemeenschappelijk doel: meer (online) conversie. In deze whitepaper lees je hoe de inzet van marketing automation je helpt om het leadgeneratie proces te optimaliseren en kan bijdragen aan het behalen van de bedrijfsdoelstellingen.
Het is voor bedrijven belangrijk om de juiste balans te vinden tussen gebruiksvriendelijkheid en website performance. Door goed user experience management ben je in staat om de online gebruikerservaring te bieden die bezoekers verwachten. Deze whitepaper kan als handleiding gebruikt worden voor het optimaliseren van de online gebruikerservaring en het verbeteren van de websiteperformance.
Op zich is een site met goedkope reisaanbiedingen geen vernieuwend concept. Waar Alannah Paans zich met haar startup TravelHunter onderscheidt van de andere koopjesjagers is dat ze ook de laagste prijzen voor een all-in vakantie, twee weken en een luxe verblijf weergeeft. Dat gebeurt geautomatiseerd met behulp van een zelf ontwikkelde tool.
Google heeft vorig jaar 3,2 miljard dubieuze advertenties verwijderd, 88 procent meer dan vorig jaar, toen het nog om 1,7 miljard ging. Anders gezegd: Google verwijderde 100 advertenties per seconde.
De genomineerden voor de SpinAwards 2018 zijn bekend. In totaal zijn er dit jaar 84 nominaties. De nieuwe categorieën ‘Artificial Intelligence’ en ‘AR&VR’ hebben meerdere bijzonder vooruitstrevende nominaties voortgebracht. De grootste kanshebbers in getal zijn DDB & Tribal Amsterdam, KPN en N=5.
Pinterest biedt een platform dat door een combinatie van ‘visual search’, personalisatie en de vele advertentieformaten, veel mogelijkheden oplevert voor adverteerders. Wat zijn deze mogelijkheden en hoe kun je ze het beste inzetten?
Digitaal marketing agency DigitasLBi gaat wereldwijd verder onder de naam Digitas. Sinds de fusie tussen Digitas en LBi in 2013 is het bureau al geïntegreerd tot een verenigd netwerk.
Het is heel goed mogelijk voor affiliatemarketingpartijen om spamregels na te leven, maar dit vergt wel inspanningen van alle betrokken partijen. Dat is de conclusie van UCENet (Unsolicited Communications Enforcement Network). In dit wereldwijde netwerk werken bestrijders van spam en andere ongevraagde elektronische berichten samen bij het toezicht en handhaving.
Wie de basis van vindbaarheid en gebruiksvriendelijkheid op orde heeft, richt zich op persuasion. Nieuwste toevoeging: profiling. Door content vloeibaar te maken kunnen marketeers echt aan hun conversie sleutelen, vertelt Martin van Kranenburg – onder meer docent voor Emerce Opleidingen.
Adverteren is binnen contentmarketing vaak een vies woord. Er is echter een groot grijs gebied, waarin meerdere disciplines elkaar kunnen ontmoeten om hun content én doorklikratio van advertenties te kunnen verhogen. Geen shady business, niks op het darkweb, maar gewoon met native advertising.
Twitter is van plan om zijn advertentieverkoop volledig te automatiseren, zo melden bronnen aan AdAge. Het platform gaat daarmee veel verder dan andere sociale media.
De Nederlandse delegatie op SxSW Interactive heeft inmiddels al een heel weekend achter de rug en laaft zich deze dagen aan inspiratie en netwerkmogelijkheden. Wij hebben de foto’s van de opening van de stand waar Nederlandse start-ups zich op de beurs presenteren.
KLM voert een proef uit met het personaliseren van audiocommercials op Spotify. Op basis van het luistergedrag en realtime omgevingsfactoren krijgt de luisteraar een bijpassende boodschap te horen over een Europese citytripbestemming.