More stories

OBI4wan, OBILytics en Buzzcapture gaan samen verder als OBI4wan

De bureaus OBI4wan, OBILytics en Buzzcapture, actief op het gebied van mediamonitoring, webcare en chatbots, gaan samen verder als OBI4wan. Daardoor kunnen ze makkelijk schakelen, zegt CEO Alexander de Ruiter.

Analytics

Snapchat met API voor reclamebureaus, ontwikkelaars

Snapchat zet eindelijk een noodzakelijke stap om zijn verdienmodel met reclame te professionaliseren. De foto-app publiceert een API waar ontwikkelaars, adverteerders en mediabureaus app, dashboards en diensten op kunnen bouwen.

Programmatic

‘Facebook vergrijst in hoog tempo’

Facebook ziet vooral een aanwas onder 55-plussers. Jongere gebruikers haken nog sneller af dan in het verleden. Dat stelt marktonderzoeker eMarketer.

Facebook

Facebook verliest Duitse privacyzaak

Het gebruik van persoonsgegevens voor advertentiedoeleinden door Facebook is illegaal. Dat heeft een regionale rechtbank in Berlijn vandaag bepaald. Daarmee heeft de Duitse Consumentenbond die de zaak had aangespannen een overwinning behaald.

Privacy

Tijdschrift voor Marketing en Communicatie stoppen

Uitgeverij Adfo Groep stopt met de bladen Tijdschrift voor Marketing en Communicatie. Die gaan op in Adformatie. Drie van de elf banen verdwijnen.

Online marketing
Premium

Center Parcs kiest daily dialogues voor social media advertising

Bureau daily dialogues uit Rotterdam is na een aanbestedingstraject door Center Parcs gekozen om diens social advertising te verzorgen in Nederland, België en Duitsland.

Social

Parkmobile doet programmatic radioreclame op mobiel

Parkmobile zegt de eerste adverteerder in Nederland te zijn die programmatic radioreclame aanbiedt in mobiele apps.

Programmatic

LiveChat Service opent kantoor in Düsseldorf

LiveChat Service, het Nederlandse bedrijf dat livechat verzorgt voor derden, opent zijn eerste kantoor in Düsseldorf.

Marketing

7 tips voor betere online content

Eén van de grootste uitdagingen voor bloggers en marketeers is het schrijven van unieke content die geoptimaliseerd is voor zoekmachines en tegelijkertijd mensen aanspreekt. Hoe creëer je unieke content die goed scoort in Google en tegelijkertijd je bezoekers overtuigd om je diensten af te nemen/producten te kopen/hun e-mailadres achter te laten/een artikel te delen? In dit artikel bespreken we een aantal tips en tricks om unieke content te schrijven voor je website.

Contentmarketing

Na Thuisbezorgd.nl ook Greenchoice met chatbot en banner in één

Een display-advertentie en chatbot in één, dat is wat Jorn Eiting van Liempt met Chad op de markt heeft gebracht. Na testcase Thuisbezorgd.nl, gaat nu ook Greenchoice op die manier het gesprek aan met klanten. “De consument wordt serieus genomen, voor de adverteerder is het een nieuwe vorm tussen de awareness en performance-uiting in.”

Programmatic

Facebook overweegt knop om reacties te verbergen

Facebook-gebruikers kunnen in de toekomst wellicht reacties wegstemmen. Het sociale netwerk experimenteert in de VS met een zogeheten downvoteknop. Het bedrijf benadrukt tegenover TechCrunch dat het geen Vind Ik Niet Leuk-knop gaat worden.

Facebook

Recordkwartaal voor Twitter, en voor het eerst winst

Tegen de verwachting in heeft Twitter een recordkwartaal afgesloten. Over het vierde kwartaal genereerde Twitter 732 miljoen dollar omzet, terwijl analisten rekening hadden gehouden met 686 miljoen. Het grootste deel kwam van advertenties.

Twitter/X

Nederlandse media lanceren gezamenlijk reclameplatform

Nederlands grootste mediapartijen lanceren eind maart Buy-media.nl, een platform waar mediabureaus en adverteerders direct lokale reclameruimte premium en programmatic kunnen inkopen.

Marketing

KBC adopteert razendsnel WhatsApp for Business voor servicevragen

KBC biedt, naar eigen zeggen als eerste financiële instelling in België, haar klanten nu ook de mogelijkheid om ook via WhatsApp te communiceren met de bankverzekeraar.

Customer Service

Zo stap je over van handmatig campagnes managen naar marketing automation

De Search Advertising Specialist heeft het druk. En hoe frustrerend is het dan als je keer op keer veel tijd verliest bij het uitvoeren van werkzaamheden die je eigenlijk zou moeten kunnen automatiseren. De realiteit is echter dat velen van ons tot op de dag van vandaag nog altijd op grote schaal handmatig campagnes managen. Dat moet toch beter kunnen. Toekomstmuziek? Nee hoor, het automatiseren van campagnes is al realiteit.

Marketing automation