More stories

Gebruik Flash binnen Chrome sterk teruggelopen

Het gebruik van Adobe Flash op Google Chrome is in een kleine vier jaar tijd met zo’n 70 procent afgenomen. Dat vertelde Parisa Tabriz, verantwoordelijk voor de beveiliging van Google Chrome, een dezer dagen op een symposium.

Marketing

Adwords maakt automated bidding eenvoudiger

De biedingen van je AdWords-campagnes in handen van machines geven, middels automated bidding, is een grote stap. Sinds kort heeft Google AdWords zelfs een geïntegreerde functie voor automated bidding: het zogenaamde Google Smart Bidding, waarbij Google machine learning inzet om voor jouw campagnes optimale biedingen in te stellen. Vooralsnog was het testen van deze resultaten niet altijd even handig, maar met deze functie doe je heel eenvoudig een A/B test.

Online advertising

RetailCoin in de maak: blockchain voor koppelen spaarprogramma’s

Begin deze maand startte de Initial Coin Offering voor de RetailCoin. Met het opgehaalde geld wil Hugo Leijtens van Digital MKB een blockchaintoepassing ontwikkelen waarmee retailers spaarprogramma’s aan elkaar kunnen koppelen. Zo zijn ze in staat samen te werken en trouwe klanten te belonen met de cryptomunt.

Customer Loyalty

Meeste detailhandel per 2021 digitaal beïnvloed

Meer dan de helft van alle omzet in de Europese detailhandel wordt over drie jaar in mindere of meerdere mate beïnvloed door digitale impulsen.

Online marketing

Infographic: verhaallijnen op sociale media

Verhaallijnen worden steeds populairder bij sociale media, denk aan Instagram Stories, Medium Series en YouTube Reels. Hier liggen natuurlijk mooie kansen voor marketeers om een merk onder de aandacht te brengen. In deze infographic van Fastory de nieuwste bereikcijfers van onder meer Skype Highlights, WhatsApp Status en Snapchat Stories.

Social

Subway wil scoren met nieuw loyaltyprogramma

Fastfoodketen Subway verkeert in zwaar weer. Volgens financieel analisten werd er over 2017, 4.4% minder omzet geboekt. Een medio maart nieuw te lanceren loyaltyprogramma genaamd MyWay Rewards, gedreven op transacties, in combinatie met een vernieuwde app moeten het tij nu doen keren. Is dit voldoende?

Customer Loyalty

Socialcampagne Van Gogh Museum voor een Oscar

Het Van Gogh Museum voert op socialmedia de campagne #Vincentdeservesthis in de hoop regisseur Hugh Welchman te helpen een Oscar te winnen voor zijn film ‘Loving Vincent’.

Marketing

Rechtszaak op komst tegen dubieuze domeinverkoper

Diverse ondernemers die slachtoffer zijn van acquisitiefraude starten een rechtszaak tegen Trademark Office. Dat bedrijf biedt domeinnamen aan voor 29,75 euro per jaar, maar wie ingaat op het aanbod zit er maximaal vijftien jaar aan vast.

Marketing

‘Meer sitesnelheid en conversie door pre-rendering op basis van klikpaden’

Hoe snel Nederlandse sites gemiddeld ook zijn, bedrijven zoeken naar technieken om de laadtijd nog wat verder omlaag te brengen. Aan de rij mogelijkheden is een nieuwe optie toegevoegd. Door pagina’s te ‘pre-renderen’ met behulp van de klikpaden uit Google Analytics brengt marketingbureau Fingerspitz de laadtijd tot een kwart omlaag.

Analytics

Pinterest stelt eerste COO aan

Pinterest heeft een eerste COO aangesteld. Francoise Brougher komt van Google en Square.

Marketing

‘Programmatic is geen Bermudadriehoek’

De besteding van advertentiebudgetten is verschoven van traditionele media (tv, print) naar online en dan met name programmatic. Voorheen kocht men advertenties in op basis van een IO (Insertion Order), waarbij je voor een bepaald bedrag binnen een bepaalde periode een vooraf vastgesteld aantal impressies voorgeschoteld kreeg. Daarbij kon je niet tussentijds bijsturen. Programmatic bood in dat opzicht uitkomst, maar de betrouwbaarheid ervan wordt door het bedrijfsleven in twijfel getrokken. Tijd om dat recht te zetten.

Programmatic

WPP: ‘Langzame start van 2018’

Reclamegigant WPP is het jaar 2018 langzaam begonnen. De omzet steeg een procent. Voor de rest van het jaar verwachten de Engelsen geen wezenlijk ander beeld. De top klinkt gematigd.

Marketing

Zo kun je adverteren met de Facebook Pixel

De Facebook Pixel is een stukje JavaScript-code die bijhoudt welke pagina’s jouw websitebezoeker bekijkt. Dankzij deze Facebook Pixel kun je het gedrag meten van jouw doelgroepen. Hoe gebruiken ze je website? En vanaf welk apparaat? Ook meet de pixel de conversie vanuit Facebook en helpt je nieuwe doelgroepen te vinden. Gebruik deze informatie, dan wordt adverteren op Facebook nog effectiever.

Facebook Advertising

Pricewise koopt Vergelijken.nl

Vergelijkingssite Pricewise heeft, naar nu blijkt, het domeinnaam Vergelijken.nl voor een kleine zestigduizend euro gekocht uit een veiling door BVA Auctions.

Online marketing

GDPR: Eerlijk is het nieuwe stiekem

In deze podcast van Emerce & Awin in discussie met Christof Coenders (Euroclix) en Harmke Lankhorst (SOLV). Zij bediscussiëren waar bedrijven rekening mee moeten houden en vooral welke kansen de AVG/GDPR biedt. Zij gaan onder andere in op de vragen ‘Is de consument GDPR-ready?’ en ‘Kan de AVG/GDPR het klantvertrouwen herstellen?’

Affiliate marketing