More stories

Infographic: sentiment online advertenties vooral negatief

De online advertentie-industrie heeft het zwaar door het toenemende gebruik van adblockers. Choozle heeft het negatieve sentiment in kaart gebracht: maar 7 procent van de respondenten is positief over online advertenties. Dertig procent is ronduit negatief. Vooral de trage laadtijden en irrelevante inhoud dragen bij aan de onvrede.

Online advertising

Online reviews verzamelen: acht reviewsites vergeleken

Voor je bedrijf is het belangrijk om online reviews te verzamelen. Dit kun je doen via je eigen website of gebruikmaken van een extern klantbeoordelingssysteem. In dit artikel bespreken we de laatste optie en bekijken we de acht beste reviewsites voor het verzamelen van online beoordelingen.

Customer Experience

Riksja Travel zet in op één merknaam

Riksja Travel wil de merknaam versterken en daarom verdwijnt de online-toevoeging van de landensites. Thailand online, Costa Rica online en Zuid-Afrika online gaan vanaf nu door het leven als Riksja Thailand, Riksja Costa Rica en Riksja Zuid-Afrika. Vooralsnog blijven de websites wel gewoon apart bestaan, vertelt managing partner Fenny Breek.

Travel

MailChimp stelt marketing automation tools gratis ter beschikking

MailChimp stelt zijn tools voor marketing automation voortaan gratis ter beschikking aan al zijn gebruikers.

E-mailmarketing

Ryanair: vliegticket is bijzaak

Bij de presentatie van de vierde jaargang van het Always Getting Better-plan benadrukte Ryanair eens te meer de ambitie om de Amazon van de reiswereld te worden. Centraal daarbij staat nog altijd de online verkoop van vliegtickets en aanverwante diensten, stelt Yann Delomez, sales- & marketingmanager Benelux van Ryanair.

Travel
Premium

Antoinette Hoes weg bij Wunderman

Digitaal bureau Wunderman wordt voortaan weer vanuit Antwerpen geleid. Het Amsterdamse kantoor blijft als creatieve hotspot bestaan, maar voor de Nederlandse CEO Antoinette Hoes zit de rit erop.

Digital Agencies

De kansen en uitdagingen van mobiel adverteren binnen display

Mobile advertising strategie is een veelbesproken onderwerp in relatie tot online strategie. Bestaat een mobiele strategie eigenlijk wel of is dit altijd geïntegreerd in de volledige online marketing strategie? Wanneer zet je mobiel dan in en op welke manier?

Online advertising

Bureau MeMo² en de Vrije Universiteit (VU) delen data

Bureau MeMo² en de Vrije Universiteit (VU) Amsterdam gaan onderzoeksdata delen. In de komende maanden zullen elf Masterstudenten communicatiewetenschappen afstuderen op de gegevens die MeMo² heeft verzameld met haar onderzoek naar de effectiviteit van (online) radio campagnes.

Analytics

Steven Van Belleghem aandeelhouder Hello Customer

Hello Customer, de Gentse startup rond klantentevredenheid, breidt zijn raad van bestuur uit met Rik Vera en Steven Van Belleghem van Nexxworks. Van Belleghem wordt ook aandeelhouder.

Customer Experience

Heineken en UberEATS bij Digital Marketing Live!

Met Biertegoed heeft Heineken naar eigen zeggen een uniek concept gelanceerd: de app speelt een cruciale rol bij de strategie om mensen naar het café te krijgen. De app maakt het eenvoudiger om vaker met vrienden een biertje te drinken, een rondje te geven en nieuwe kroegen te ontdekken. Tim Visser laat tijdens Emerce Marketing Live zien hoe Heineken een brug slaat tussen horeca en retail.

Online marketing

Acquisitiekosten iOS hoger

Marketeers moeten steeds meer geld uitgeven om klanten te werven via iOS, bijvoorbeeld voor in-app aankopen. De kosten zijn in maart met 46 procent gestegen, zegt Fiksu DSP. Voor Android gingen die kosten juist fors omlaag.

Online marketing

Reclamecode Social Media: ‘Travel vloggers moeten sponsor noemen’

Bij meer dan driekwart van de vlogs is het onduidelijk dat er reclame wordt gemaakt, blijkt uit onderzoek van het Commissariaat voor de Media. Dit terwijl er al sinds 2014 een Reclamecode Social Media van kracht is. Wat moeten travel vloggers en adverteerders doen om overtredingen te voorkomen?

Travel

Adverteerdersexodus bij GeenStijl na kritische columns

GeenStijl en Dumpert raken mogelijk flink wat adverteerders kwijt. Grolsch, het Wereld Natuur Fonds en de Persgroep, uitgever van onder meer Het Parool en de Volkskrant, trekken zich terug als adverteerder na een oproep om te stoppen met adverteren op sites waar ‘vrouwen virtueel verkracht worden’.

Online advertising

Advertentiemolen Facebook draait stevig door

De advertentiemolen van Facebook lijkt nog altijd niet te haperen. De totale omzet kwam in het eerste kwartaal boven de 8 miljard dollar en daarvan was ruim 3 miljard winst. Mobiel vormt 85 procent van de advertentieomzet, vergeleken met 84 procent vorig kwartaal.

Facebook

Meer handelsmerken met hashtag vastgelegd

Het aantal handelsmerken met een hashtag ervoor is wereldwijd toegenomen met 64 procent, zo blijkt uit onderzoek van CompuMark.

Marketing