More stories

Premium

Mud Masters kiest voor RLVNT en Clickdistrict

De organisatie van de modderige, tergende hardloopwedstrijden Mud Masters stelt RLVNT en Clickdistrict aan om te helpen bij zijn online marketing.

Digital Agencies

Edwin Tromp stapt in 90/24 Sports

Media-ondernemer Edwin Tromp investeert in 90/24 Sports en wordt er CEO. Het bedrijf, actief in Amsterdam en Londen, verzorgt de social media van bekende sporters. “We bereiken 100 miljoen fans en willen groeien naar 200 miljoen.”

Online marketing

UXprobe: test de gebruiksvriendelijkheid van je website of app op afstand

Een website of applicatie testen op gebruiksvriendelijkheid: in zijn vorige baan merkte Jan Moons, medeoprichter van UXProbe, dat het veel tijd en geld in beslag kan nemen. Daarom ontwikkelde hij samen met collega Paul Davies het platform UXprobe, dat in juli 2016 online ging. “We filmen testpersonen online terwijl ze een website of app gebruiken.”

Customer Experience

Hoe kun je search ads het beste personaliseren?

Een van de trends binnen search advertising is de personalisatie van search ads. De laatste tijd biedt Google steeds meer […]

Online advertising

OTTO Group sluit datadeal met mediabedrijf

De Duitse OTTO Group sluit een strategische samenwerking met online media-exploitant Ströer Digital. Die gaat andere adverteerders betere targetingopties leveren met geanonimiseerde consumentgegevens van de e-commercegigant.

Retail

Facebook en Binnenlandse Zaken proberen Nederlanders naar de stembus te krijgen

Nederlandse Facebookgebruikers zien op verkiezingsdag een opvallende herinnering om te gaan stemmen bovenaan hun tijdlijn. Dit zogenaamde Voter Megaphone-bericht bevat een link naar een kaart waarop Facebook gebruikers het dichtstbijzijnde stemlokaal kan vinden. Daarnaast vraagt het Facebookers of ze al gestemd hebben, zodat ze dat kunnen delen met hun vrienden en familie.

Facebook

Gerard Moussault Benelux-baas NMPi

Gerard Moussault wordt eindverantwoordelijk voor de Benelux-activiteiten van NMPi, de agencytak van DQ&A die opging in de diensten van het NMPi in Londen.

Online advertising

TUI spreekt millennials aan met Travellr-webapp

TUI heeft een nieuwe webapp geïntroduceerd die besluiteloze vakantiegangers helpt om hun volgende reisbestemming te vinden. Door foto’s à la Tinder naar links of rechts te swipen bepaalt het algoritme wat de beste match is.

Travel

Deloitte Digital wordt DoubleClick-Partner voor programmatic

Deloitte Digital is bezig zijn Europese afdelingen te certificeren als DoubleClick-Partner voor programmatic advertising.

Online advertising
Premium

’41 procent van Nederlandse buurten maakt gebruik van de buurtapp’

Ruim 4.100 buurten, z’n 41 procent van alle buurten in Nederland, maken dagelijks gebruik van de buurtapp Nextdoor. Via het platform kunnen bewoners makkelijk contact te leggen.

Social

KPMG lanceert tool voor Big Data

KPMG introduceert een nieuwe tool om de voordelen van Big Data beter te kunnen benutten. De oplossing genaamd Eskapade biedt open source-bouwstenen voor het helpen ontwikkelen van data-analyses.

Analytics

Zanox verandert naam in Awin

De Europese affiliatenetwerken Zanox en Affiliate Window veranderen hun naam in Awin. Daarnaast rolt het binnenkort een nieuw platform uit naar zijn internationale gebruikers.

Online advertising
Premium

Michiel Mol (Lost Boys) keert met The Fightclub terug op zijn schreden

Ondernemer Michiel Mol, oprichter van internetbedrijf Lost Boys, is samen met Stefan Nuijten (Forza) en CFO Maarten Elshove (Force Field) een nieuw digitaal bureau begonnen, The Fightclub. De nadruk ligt op de inzet van data en de nieuwste digitale technieken bij sales en marketing.

Digital Agencies

Hoe meet je de Bounce Rate en Time on Page goed?

Wanneer we een nieuwe pagina aanmaken, willen we natuurlijk ook weten hoe hij presteert. Hiervoor kijken we naar verschillende metrics in Google Analytics. Voorbeelden hiervan zijn de bounce rate, time on page en uitstappercentage. Zijn deze metrics echter wel te vertrouwen? Het simpele antwoord is, ‘nee’. Hoe meet je ze wel betrouwbaar?

Analytics
Premium

Bereik online radiocampagnes: 9 procent

Online radiocampagnes bereiken gemiddeld 9 procent van het Nederlandse mediapubliek. Adverteren op internetradio levert 33 procent additioneel bereik op.