Mud Masters kiest voor RLVNT en Clickdistrict
De organisatie van de modderige, tergende hardloopwedstrijden Mud Masters stelt RLVNT en Clickdistrict aan om te helpen bij zijn online marketing.
De organisatie van de modderige, tergende hardloopwedstrijden Mud Masters stelt RLVNT en Clickdistrict aan om te helpen bij zijn online marketing.
Media-ondernemer Edwin Tromp investeert in 90/24 Sports en wordt er CEO. Het bedrijf, actief in Amsterdam en Londen, verzorgt de social media van bekende sporters. “We bereiken 100 miljoen fans en willen groeien naar 200 miljoen.”
Een website of applicatie testen op gebruiksvriendelijkheid: in zijn vorige baan merkte Jan Moons, medeoprichter van UXProbe, dat het veel tijd en geld in beslag kan nemen. Daarom ontwikkelde hij samen met collega Paul Davies het platform UXprobe, dat in juli 2016 online ging. “We filmen testpersonen online terwijl ze een website of app gebruiken.”
Een van de trends binnen search advertising is de personalisatie van search ads. De laatste tijd biedt Google steeds meer […]
De Duitse OTTO Group sluit een strategische samenwerking met online media-exploitant Ströer Digital. Die gaat andere adverteerders betere targetingopties leveren met geanonimiseerde consumentgegevens van de e-commercegigant.
Nederlandse Facebookgebruikers zien op verkiezingsdag een opvallende herinnering om te gaan stemmen bovenaan hun tijdlijn. Dit zogenaamde Voter Megaphone-bericht bevat een link naar een kaart waarop Facebook gebruikers het dichtstbijzijnde stemlokaal kan vinden. Daarnaast vraagt het Facebookers of ze al gestemd hebben, zodat ze dat kunnen delen met hun vrienden en familie.
Gerard Moussault wordt eindverantwoordelijk voor de Benelux-activiteiten van NMPi, de agencytak van DQ&A die opging in de diensten van het NMPi in Londen.
TUI heeft een nieuwe webapp geïntroduceerd die besluiteloze vakantiegangers helpt om hun volgende reisbestemming te vinden. Door foto’s à la Tinder naar links of rechts te swipen bepaalt het algoritme wat de beste match is.
Deloitte Digital is bezig zijn Europese afdelingen te certificeren als DoubleClick-Partner voor programmatic advertising.
Ruim 4.100 buurten, z’n 41 procent van alle buurten in Nederland, maken dagelijks gebruik van de buurtapp Nextdoor. Via het platform kunnen bewoners makkelijk contact te leggen.
KPMG introduceert een nieuwe tool om de voordelen van Big Data beter te kunnen benutten. De oplossing genaamd Eskapade biedt open source-bouwstenen voor het helpen ontwikkelen van data-analyses.
De Europese affiliatenetwerken Zanox en Affiliate Window veranderen hun naam in Awin. Daarnaast rolt het binnenkort een nieuw platform uit naar zijn internationale gebruikers.
Ondernemer Michiel Mol, oprichter van internetbedrijf Lost Boys, is samen met Stefan Nuijten (Forza) en CFO Maarten Elshove (Force Field) een nieuw digitaal bureau begonnen, The Fightclub. De nadruk ligt op de inzet van data en de nieuwste digitale technieken bij sales en marketing.
Wanneer we een nieuwe pagina aanmaken, willen we natuurlijk ook weten hoe hij presteert. Hiervoor kijken we naar verschillende metrics in Google Analytics. Voorbeelden hiervan zijn de bounce rate, time on page en uitstappercentage. Zijn deze metrics echter wel te vertrouwen? Het simpele antwoord is, ‘nee’. Hoe meet je ze wel betrouwbaar?
Online radiocampagnes bereiken gemiddeld 9 procent van het Nederlandse mediapubliek. Adverteren op internetradio levert 33 procent additioneel bereik op.