More stories

WeFlyCheap: mobiele conversie bij partners is een uitdaging

Start-up WeFlyCheap bestaat bijna vier jaar, telt inmiddels veertien medewerkers en is actief in zowel Nederland als België. Medeoprichter Ruud Raaijmakers vertelt over de toekomstplannen: nieuwe markten, WhatsApp-personalisatie en een automatische dealzoeker.

Travel

OBI4wan opent eerste buitenlandse kantoor in Berlijn

OBI4wan, dat vorige maand nog de overname aankondigde van reputatieanalysebureau Buzzcapture, opent een kantoor in Berlijn, ter ondersteuning van de Europese groei en een lokaal aanbod voor de Duitstalige regio.

Analytics

eMarketer verwacht lagere advertentieomzet bij Snap

De verliezen van Snap worden mogelijk nog hoger. eMarketer schat de advertentieomzet voor dit jaar 30 miljoen dollar lager in omdat Snap meer omzet moet delen met partners.

Online advertising

D-reizen nu ook bereikbaar via WhatsApp

D-reizen is van start gegaan met het beantwoorden van klantvragen via WhatsApp. Doel is zowel sales te genereren als een extra klantenservicekanaal te bieden, vertelt Anousha de Ruiter, social media coördinator bij D-rt Groep.

Travel

Meer rendement uit je A/B-testen

Menig bedrijf stoeit met het rendement van zijn conversie-optimalisatieprogramma. Vaak worden er niet genoeg ‘winnaars’ gevonden, waardoor de ROI onder druk komt te staan. Vier manieren om dit te veranderen.

Conversie

Big Data hoeft niet zo ‘big’ te zijn

Elke retailer wil meer inzicht in de doelgroep om relevante gepersonaliseerde content te kunnen bieden en zelf het klantgedrag te beïnvloeden. Het buzzword om dit te bereiken: big data. Maar hoe kun je die gegevens omzetten in business value?

Analytics

Presentatietechnieken voor een webinar

Voor veel mensen blijkt het presenteren voor een webinar een uitdaging te zijn. Presenteren voor een webinar is toch heel anders […]

Webcasts

Booking.com: social media stimuleren reislust millennials

Millennials laten zich sterk beïnvloeden door reisposts op social media. Bijna de helft van de 18- tot 34-jarigen (45 procent) zegt dat hun social media feed hen het gevoel geeft dat iedereen op reis is behalve zijzelf.

Travel

SxSW 2017: terugkijken op 20 jaar data

Eén van de beste tips voor een succesvol SxSW bezoek is om sessies te bezoeken die buiten je eigen vakgebied liggen. Je leert daar het minste, maar krijgt de kans om de besten uit andere disciplines te zien. Maar als about.com een analyse over 20 jaar aan data gaat presenteren laat je als data nerd de kans natuurlijk niet liggen daarbij te zijn.

SxSW

Integratie online en offline analytics blijft onbekend terrein

Voor de meeste bedrijven is het combineren van webanalytics en data uit tv, radio of print nog onbekend terrein. Dat bevestigen diverse experts. Wel zeggen ze de vraag naar oplossingen voor deze uitdaging te zien toenemen. Er wordt gezocht naar integratiemogelijkheden. Men is al in staat onderin de funnel, dicht op het koopmoment, nauwkeurig te meten hoe gebruikers zich bewegen en reageren op iedere uitgegeven marketingeuro. Maar of en hoe een merkcampagne op tv concreet de conversie beïnvloedt is voor velen nog gissen.

Analytics

De Persgroep op schermnetwerk retail met verkiezingsnieuws

De Persgroep promoot deze dagen de politieke krantenkoppen uit het AD op een digitale schermennetwerk in de Nederlandse winkelstraten.

Start-ups

‘Minder mobiele advertenties naar Twitter’

Amerikaanse marketeers gaan dit jaar minder geld uitgeven aan Twitter. Dat voorspelt het bureau eMarketer. Het marktaandeel van Twitter voor wat betreft mobiele advertenties daalt naar verwachting van 2,6 procent vorig jaar naar 2 procent dit jaar.

Twitter/X

E-mail Benchmark: prestaties reisbranche kunnen beter

De click-to-open-ratio (CTO) van e-mailcampagnes is in de reisbranche opnieuw gedaald, naar 14 procent. De meeste ontvangers openen de mailings op hun smartphone en marketing automation is zowel de grootste trend als de grootste uitdaging. Dit alles blijkt uit de E-mail Benchmark van e-Village.

Travel

Verkiezingsprognose sociale media: flink verlies voor PVV en PvdA

De PVV komt morgen niet verder dan 16 zetels, grootste winnaar wordt de VVD met 25 zetels. Dat voorspelt Clipit op basis van het sentiment op sociale media.

Social

Positie-analyse vergroot effect programmatic campagnes

Programmatic buying kan effectiever. Door als publisher data te delen over de prestaties van bannerposities wordt het voor adverteerders gemakkelijker om de KPI’s van campagnes te realiseren.

Programmatic