More stories

Salesforce en IBM gaan gezamenlijk Watson en Einstein verkopen

Salesforce en IBM gaat samenwerken op het gebied van kunstmatige intelligentie. Salesforce gaat ook diensten van IBM Watson verkopen, en IBM op zijn beurt gaat Einstein promoten. Ook worden die diensten meer op elkaar afgestemd.

Analytics

Account Based Marketing succesvol toepassen: tips van 8 experts

De traditionele op leads gebaseerde marketing aanpak heeft maar een doel: zoveel mogelijk leads bovenaan in de salestrechter krijgen en hopen dat er ook een hoop onderaan overblijven. Bij Account Based Marketing (ABM) gaat het om een veel gerichtere aanpak op een aantal vooraf geselecteerde accounts. En deze accounts ga je vervolgens met gerichte campagnes in samenwerking met sales binnen proberen te halen. Maar hoe zet je ABM nu praktisch en succesvol in? Wat zijn de tips en de valkuilen?

B2B Digital

On-site personalisatie kan veel beter

Geen e-mailcampagne wordt vandaag de dag verzonden zonder dat er sprake is van enige mate van segmentatie en maatwerk in de boodschap. Toch worden diezelfde principes nog niet vaak op de website van het bedrijf of merk benut.

Conversie

Drie ton voor Haarlems B2B bedrijf

Het Haarlemse softwarebedrijf Online Succes, dat B2B marketeers ondersteunt, heeft 300.000 euro groeigeld ontvangen van privé-investeerders.

B2B Digital

Daan Jansonius naar Snap Nederland

‎Advertising Director Daan Jansonius verlaat na vijf jaar Social Embassy-iProspect en gaat voor Snap in Amsterdam aan de slag.

Online advertising

Hoe optimaliseer je de impact van employee advocacy?

Hoe optimaliseer je de impact van een employee advocacy programma voor het bedrijf en de medewerker? Bedrijven lijken vaak te denken dat als ze de medewerkers maar zo ver krijgen om te delen op social media, het dan goed genoeg is. Er is echter een wereld te winnen is als de impact van een employee advocacy wordt meegenomen in de plannen.

Contentmarketing

Messaging apps bieden verkoopkansen

Door de populariteit van messaging apps en de stappen die zijn gemaakt op het gebied van kunstmatige intelligentie te combineren, is er een nieuw verkoopkanaal ontstaan dat vooral is gericht op millennials. Via platformen als Facebook Messenger, Skype, Telegram en WeChat kan de retailer door middel van chatbots geautomatiseerd het gesprek aangaan met de klant en omzetten in een aankoop.

Payment

E-mail eindelijk meer op mobiel dan op desktop geopend

E-mail wordt eindelijk meer op mobiel dan op desktop geopend, het belangrijkste doel om e-mailmarketing in te zetten is het genereren van bezoekersverkeer naar de website en Marketing Automation zowel de grootste trend als de grootste uitdaging voor de Nederlandse marketeer. Dat blijkt uit de veertiende editie (2017) van de E-mail Benchmark, het grootste periodieke e-mailonderzoek in de Nederlandse markt.

E-mailmarketing

Zamro lanceert nieuwe technische webshop in Duitsland

Zamro betreedt de Duitse Markt met een nieuwe site zamro.de. De webwinkel levert honderdduizenden technische gereedschappen en machineonderdelen.

B2B Digital

Google & AMP: dikke middelvinger naar alle webbouwers?

Websites hebben te maken met een obesitas epidemie. Het gewicht en aantal requests per pagina neemt drastisch toe. De gemiddelde afbeelding is niet geoptimaliseerd en pagina’s worden steeds complexer. Google heeft dit patroon al veel langer door, deelt al jaren kennis rondom dit onderwerp, ontwikkelde tools en maakte van de laadtijd een rankingfactor. In de hoop de trend te doorbreken. Helaas zonder resultaat; heeft Google de hoop in webbouwers opgegeven?

Search
Premium

Mud Masters kiest voor RLVNT en Clickdistrict

De organisatie van de modderige, tergende hardloopwedstrijden Mud Masters stelt RLVNT en Clickdistrict aan om te helpen bij zijn online marketing.

Digital Agencies

Edwin Tromp stapt in 90/24 Sports

Media-ondernemer Edwin Tromp investeert in 90/24 Sports en wordt er CEO. Het bedrijf, actief in Amsterdam en Londen, verzorgt de social media van bekende sporters. “We bereiken 100 miljoen fans en willen groeien naar 200 miljoen.”

Online marketing

UXprobe: test de gebruiksvriendelijkheid van je website of app op afstand

Een website of applicatie testen op gebruiksvriendelijkheid: in zijn vorige baan merkte Jan Moons, medeoprichter van UXProbe, dat het veel tijd en geld in beslag kan nemen. Daarom ontwikkelde hij samen met collega Paul Davies het platform UXprobe, dat in juli 2016 online ging. “We filmen testpersonen online terwijl ze een website of app gebruiken.”

Customer Experience

Hoe kun je search ads het beste personaliseren?

Een van de trends binnen search advertising is de personalisatie van search ads. De laatste tijd biedt Google steeds meer […]

Online advertising

OTTO Group sluit datadeal met mediabedrijf

De Duitse OTTO Group sluit een strategische samenwerking met online media-exploitant Ströer Digital. Die gaat andere adverteerders betere targetingopties leveren met geanonimiseerde consumentgegevens van de e-commercegigant.

Retail