More stories

Corendon, srprs.me en Aruba Tourism Authority over influencers

Enzo Knol in Center Parcs en Anna Nooshin op Bali – steeds meer reisbedrijven houden zich bezig met influencer marketing. Waarom en hoe? Drie ervaringsdeskundigen aan het woord: Corendon, srprs.me en Aruba Tourism Authority.

Travel

Wat kan je bij welk volume effectief A/B-testen?

Hoe kun je goed inschatten welke mogelijkheden je hebt bij het opzetten van A/B-tests? Hoe beïnvloed je de kans dat aanpassingen binnen afzienbare tijd van betekenis worden? Wanneer kun je de overstap maken naar A/B-tests die harde in plaats van zachte conversies met significantie kunnen meten? Je leest het hieronder.

Conversie

Bamboo Internet deels in handen van Estate

Creatief digitaal bureau Estate uit Tilburg wordt mede-eigenaar van branchegenoot Bamboo Internet, ook uit Tilburg.

Creative

Zalando besteedt tweederde reclamebudget aan televisie

Zalando besteedt op thuismarkt Duitsland tweederde van zijn reclamebudget aan tv-commercials en achttien procent bij online kanalen. Dat verraadt de sterke nadruk op het laden en uitbouwen van Zalando als merk.

Duitsland

McDonald’s laat solliciteren via Snapchat

McDonald’s laat jongeren in Australië bij het concern solliciteren via Snapchat. Korte video maken, speciaal filter erover, insturen en klaar.

Social

‘Je YouTube-kanaal is geen kanaal’

“YouTube laat je kanaal niet aan je abonnees zien en je kanaal is eigenlijk helemaal geen kanaal”, aldus technisch YouTube-kenner Matt Gielen.

Online marketing

Nieuwe mijlpaal: 5 miljoen adverteerders bij Facebook

Facebook heeft niet minder dan 5 miljoen actieve adverteerders, zo heeft het sociale netwerk maandag bekend gemaakt. Alleen al in de laatste zeven maanden zijn er 1 miljoen bijgekomen. Driekwart daarvan bevindt zich buiten de VS.

Facebook

App downloads maximaliseren met appstore optimalisatie (ASO)

Een goede vindbaarheid van je app in de appstores is belangrijk als je het aantal downloads wilt maximaliseren. Wist je dat 35 procent van de smartphonegebruikers nieuwe apps ontdekt via de appstore? Een goede appstore-optimalisatie voor je app kan al snel het verschil betekenen tussen slechts een handvol of honderden app-downloads per dag.

Mobile

Vier recente SEO-updates die je niet mag missen

Omdat het bijna onmogelijk is alles in je nieuwsfeed bij te houden, bieden we je bij deze graag een wrap-up aan van -wat ons betreft- de belangrijkste SEO-updates tot nu toe in 2017. Wat is er in het eerste kwartaal voorbij gekomen vanuit Google/ de SEO-scene? Best veel! Vandaar hierbij een top vier selectie zodat je weer direct op de hoogte bent van de meest interessante punten!

Search

Infographic: 21 On-page SEO factoren

On- en off page SEO, beide manieren om te scoren in de organische resultaten van de zoekmachine. Twee begrippen waar al hele boekwerken vol mee geschreven zijn. Daarom nog maar eens een handig overzicht waarin we precies laten zien welke on-page SEO factoren jij kan toepassen.

Search

9 B2B-e-mailmarketingvoorbeelden voor elke fase van de klantreis

E-mailmarketing is al jaren een van de belangrijkste activiteiten om leads mee te genereren voor B2B-bedrijven. Maar wanneer is een campagne een succes en hoe kun je dat zelf realiseren?

B2B Digital

Colruyt komt met één klantenkaart voor al zijn webshops

De Belgische supermarkt Colruyt komt met één klantenkaart voor al zijn winkelformules en webshops: de Xtra-klantenkaart. Deze week vielen er al 3,7 miljoen kaarten in de brievenbussen.

Customer Loyalty

Nu ook gratis variant Facebook Workplace

Facebook introduceert een gratis versie van zijn zakelijke chatdienst Workplace, een tegenhanger van Slack.

Facebook

Geen advertenties meer bij YouTube video’s met minder dan 10.000 impressies

YouTube stopt met het vertonen van reclame bij video’s die minder dan 10.000 keer worden bekeken. Op deze manier hoopt het videokanaal tegemoet te komen aan bezwaren van adverteerders die niet langer willen dat hun advertenties te zien zijn bij controversiële onderwerpen.

Online advertising

Digitale transformatie in Technologie: Big Data Analytics en Artificial Intelligence

De afgelopen jaren schetsen een duidelijk beeld: door technologische ontwikkelingen staat iedere industrie op de kop. De ontwikkelingen gaan zo snel dat traditionele bedrijven moeite hebben zich staande te houden. We kunnen rustig stellen dat de technologiesector de drijvende kracht is achter deze transformatie en er tegelijkertijd zelf ook niet aan ontkomt. Dat brengt uitdagingen met zich mee voor CMO’s van tech-bedrijven.

Strategy