More stories

Nederlander gemiddeld 1 maand per jaar kwijt aan checken (infographic)

Nederlanders checken wat af. Van social media en aanbiedingen op boodschappen tot hypotheeklasten, energiekosten en ons spiegelbeeld. We zijn gemiddeld een maand per jaar kwijt aan checken. Dat is 2 uur per dag en 14 uur per week. Dit blijkt uit onderzoek van PanelWizard in opdracht van SNS.

Social
Premium

Blockchain dringt door tot online advertising

Technologiebedrijf MetaX heeft een toepassing van Blockchain ontwikkeld, adChain, om de fraude en intransparantie in online reclamewereld terug te dringen.

Blockchain

Facebook komt met nieuw video advertentieformaat

Facebook lanceert een nieuw advertentieformaat onder de noemer Collection. Het formaat moet gebruikers aan de hand van uitdagende video’s tot een aankoop zien te verleiden.

Facebook

Nieuwe functies voor Facebook Messenger

Facebook Messenger krijgt weer twee nieuwe functies. Gebruikers kunnen voortaan met emoji op elkaars berichten reageren.

Facebook

User testing: hoe pak je dat professioneel aan?

User testing betekent niet alleen de gebruiker achter een scherm zetten en kijken hoe hij met je product omgaat. In de beginfase van User testing kan je gebruikers op verschillende manieren betrekken. Het gaat erom een begrip te krijgen van de mensen in je doelgroep, zodat je hierop begrip kunt krijgen. Door gebruikers vroeg al te betrekken zit je sneller in een goede richting dan wanneer je alleen je gut feeling volgt. Onderstaand een kijkje in de keuken van User Testing bij TamTam.

Customer Engagement
Premium

Burst en Puurpxl winnen pitch Natuurmonumenten

Na een uitgebreid pitchtraject heeft Natuurmonumenten gekozen voor digital production agency Burst in samenwerking met digital creative agency Puurpxl. Beide bureaus zijn als strategisch partner voor de komende jaren aangesteld.

Digital Agencies
Premium

Fujifilm kiest IN10 voor camera’s van Instax

Het instant fotocameramerk Instax van Fujifilm kiest voor IN10 om het merk in Nederland bekender te maken.

Digital Agencies

Eerste milestone voor eigen YouTube-concept Tiny Riot!

Jongeren wereldwijd beginnen warm te lopen voor de YouTube-muziekconcept Continuum, een idee van contentstudio Tiny Riot! en mediabedrijf Zoomin.TV. De eerste milestone is bereikt: honderdduizend kanaalabonnees. Fans mogen nu de naam van de band gaan verzinnen.

Online marketing

Vliegtickets.nl evalueert WhatsApp

Vliegtickets.nl heeft drie maanden geleden WhatsApp als servicekanaal ingevoerd en evalueert deze pilot nu. Twintig procent van de klanten maakt gebruik van de messaging app om contact op te nemen en de responstijd is twee keer sneller dan via e-mail.

Travel

Micro-influencer soms belangrijker dan groot bereik

Bereik bij influencers is lang niet altijd belangrijk. Vertelden Eva Piers (Joolz), Lonneke Nooteboom (Stylemyday) en Judith Franse (Center Parcs) vanochtend op The Social Conference in Amsterdam. Aan micro influencers heb je doorgaans veel meer.

Influencer marketing

Hootsuite neemt Snapchat expert over

Hootsuite heeft het bedrijf achter een Snapchat analyticstool Naritiv uit Los Angeles overgenomen. Dat is niet zomaar een startup. Naritiv heeft onder meer 4 miljoen dollar financiering van Disney opgehaald.

Analytics

Wat kunnen marketeers met reviews?

Beoordelingen zijn een belangrijk onderdeel van de marketingmix. Als je ze juist inzet, leiden reviews tot een hogere doorklikratio, een grotere kans op een aankoop en meer kwalitatieve traffic. In deze blog geven we tips om dit te bereiken.

Customer Experience

API voor Periscope Producer

De Periscope Producer van Twitter wordt breder beschikbaar gesteld via een API. Met die API kun je straks vanaf je smartphone, camera of XBox livestreamen.

Video

‘Google Flights speelt nog geen rol van betekenis’

Google Flights’ invloed op de reisbranche is nog relatief beperkt. Dit blijkt uit onderzoek van OAG onder 2500 Amerikaanse reizigers, van wie slechts 10 procent hun zoektocht naar een vliegreis begint op Google Flights.

Travel

Coalition for Better Ads luidt de noodbel: Nu stoppen met irritante online advertenties

Een brede coalitie van brancheverenigingen op het gebied van online adverteren heeft gisteren opgeroepen om te stoppen met irritante advertentieformaten. Autoplay video, popups en paginavullende scrollovers zorgen voor toenemend gebruik van adblockers, zo waarschuwt Coalition for Better Ads, die gisteren in zowel Brussel als Washington D.C. vrijwillige advertentiestandaarden publiceerde.

Online advertising