More stories

Friends of Search: het verborgen signaal blootgelegd

SEO-specialisten kunnen niet zonder SEA-kennis. SEA-specialisten kunnen niet zonder SEO-kennis. Dat was de boodschap die de sprekers van Friends of Search 2017 tussen de regels door lieten schijnen.

Search

Atmosphere zet de toon voor een versterkte klantbeleving

Wat merken als Ace & Tate, Marqt en Wagamama gemeen hebben? Atmosphere van Kollekt.fm. Rolf Dröge, oprichter van de muziekdienst, laat artiesten en andere muziekexperts een afspeellijst samenstellen die gebaseerd is op de merkidentiteit van zijn klanten. “We versterken de in-store-klantbeleving met zorgvuldig geselecteerde muziek.” Inmiddels maken vijfentachtig locaties in zeven verschillende landen gebruik van Atmosphere.

Customer Experience

Karin Schut nieuwe directeur VINEX

Karin Schut is aangesteld als nieuwe directeur van VINEX, de organisatie achter Nederlands Online Bereiksonderzoek NOBO.

Analytics

NS wil feedback via app

NS gaat een proef doen om via zijn Reisplanner Xtra app feedback te vergaren. Een aantal reizigers dat al vaker meedoet aan onderzoeken van NS wordt hiervoor geselecteerd.

Customer Service

Jeroen Verkroost naar Adoptiq

Jeroen Verkroost is in dienst getreden bij advertentieplatform Adoptiq, een marktplaats die digitale media-inkoop faciliteert voor papieren kranten en tijdschriften.

Online advertising

Google mengt zich in influencer marketing: megaplatform in de maak?

Google houdt zich sinds kort bezig met influencer marketing. Het bedrijf koppelt populaire YouTubers aan merken. Op naar het grote Google influencersplatform?

Influencer marketing

VentureBuilders koopt Fashiolista

Start-up Studio VentureBuilders uit Amsterdam koopt een van de grootste internationale sociale netwerken die Nederland kende: Fashiolista.

Fashion

YouTube past reclamebeleid aan

YouTube stopt volgend jaar met reclame van dertig seconden of meer die niet weggedrukt kan worden. Kortere reclames kunnen nog wel worden overgeslagen.

Online advertising

Kortingscodes: lust of last?

Zeven op de tien Nederlanders maakt gebruik van kortingscodes bij het webwinkelen. Gouden business voor publishers en affiliates, maar nadelig voor de marge van menige webshop. Ook zorgen fake-kortingssites voor overlast. Rijst de vraag: wat is de toegevoegde waarde van de voucherbusiness?

Marketing

Infographic: is Snapchat houdbaar?

Het bedrijf achter Snapchat prijst zijn aandeel bij beursgang tussen de 14 tot 16 dollar. Dat waardeert het bedrijf als geheel tussen de 19,5 en 22,2 miljard dollar. Bijna de helft van drieduizend ondervraagde Amerikanen denkt dat Snapchat dat niet waard is. Er is vooral twijfel over de houdbaarheid van Snapchat. Aan de andere kant: aan Facebook werd in het verleden ook getwijfeld.

Social
Premium

‘Eerst het concept, dan de media erbij kiezen’

Bureaunetwerk Dept startte gisteren een eigen productiehuis, maar eigenlijk draait dat al sinds oktober 2016. Managing director Diede in’t Veld vertelt wat Unskippable is en hoe het anders dan anderen te werk gaat.

Digital Agencies

Android-gebruikers actiever met reisapps, maar iOS’ers kopen meer

Android-gebruikers zijn actiever bezig met hun reisapps, maar iOS-mensen kopen meer. Dit blijkt uit onderzoek van AppsFlyer.

Travel

Takeaway lanceert nieuwe internationale campagne

Takeaway.com, in Nederland bekend onder de naam Thuisbezorgd.nl, begint op zijn vijf grootste markten een nieuwe merkbouwende campagne. Ook programmatic display wordt voor branding ingezet.

Campagnes

The Social Conference: Van social media naar platformoverstijgende content

The Social Conference komt er weer aan. Met een boeiend programma vol prachtige cases, inspirerende sprekers en sterke battles. Sprekers zijn dit jaar Anna Nooshin en Erik Kepper (RTL MCN), Anouk Bosma (bol.com) en Judith ten Bokkel (Kantar TNS).

Social

Dentsu Aegis herpositioneert databedrijf DAN DNA

De dataspecialisten van Dentsu Aegis Nederland werken sinds kort hoofdzakelijk voor externe klanten. Een ingrijpende verandering na anderhalf jaar leren en proberen.

Analytics