Meer rendement uit je A/B-testen
Menig bedrijf stoeit met het rendement van zijn conversie-optimalisatieprogramma. Vaak worden er niet genoeg ‘winnaars’ gevonden, waardoor de ROI onder druk komt te staan. Vier manieren om dit te veranderen.
Menig bedrijf stoeit met het rendement van zijn conversie-optimalisatieprogramma. Vaak worden er niet genoeg ‘winnaars’ gevonden, waardoor de ROI onder druk komt te staan. Vier manieren om dit te veranderen.
Elke retailer wil meer inzicht in de doelgroep om relevante gepersonaliseerde content te kunnen bieden en zelf het klantgedrag te beïnvloeden. Het buzzword om dit te bereiken: big data. Maar hoe kun je die gegevens omzetten in business value?
Voor veel mensen blijkt het presenteren voor een webinar een uitdaging te zijn. Presenteren voor een webinar is toch heel anders […]
Millennials laten zich sterk beïnvloeden door reisposts op social media. Bijna de helft van de 18- tot 34-jarigen (45 procent) zegt dat hun social media feed hen het gevoel geeft dat iedereen op reis is behalve zijzelf.
Eén van de beste tips voor een succesvol SxSW bezoek is om sessies te bezoeken die buiten je eigen vakgebied liggen. Je leert daar het minste, maar krijgt de kans om de besten uit andere disciplines te zien. Maar als about.com een analyse over 20 jaar aan data gaat presenteren laat je als data nerd de kans natuurlijk niet liggen daarbij te zijn.
Voor de meeste bedrijven is het combineren van webanalytics en data uit tv, radio of print nog onbekend terrein. Dat bevestigen diverse experts. Wel zeggen ze de vraag naar oplossingen voor deze uitdaging te zien toenemen. Er wordt gezocht naar integratiemogelijkheden. Men is al in staat onderin de funnel, dicht op het koopmoment, nauwkeurig te meten hoe gebruikers zich bewegen en reageren op iedere uitgegeven marketingeuro. Maar of en hoe een merkcampagne op tv concreet de conversie beïnvloedt is voor velen nog gissen.
De Persgroep promoot deze dagen de politieke krantenkoppen uit het AD op een digitale schermennetwerk in de Nederlandse winkelstraten.
Amerikaanse marketeers gaan dit jaar minder geld uitgeven aan Twitter. Dat voorspelt het bureau eMarketer. Het marktaandeel van Twitter voor wat betreft mobiele advertenties daalt naar verwachting van 2,6 procent vorig jaar naar 2 procent dit jaar.
De click-to-open-ratio (CTO) van e-mailcampagnes is in de reisbranche opnieuw gedaald, naar 14 procent. De meeste ontvangers openen de mailings op hun smartphone en marketing automation is zowel de grootste trend als de grootste uitdaging. Dit alles blijkt uit de E-mail Benchmark van e-Village.
De PVV komt morgen niet verder dan 16 zetels, grootste winnaar wordt de VVD met 25 zetels. Dat voorspelt Clipit op basis van het sentiment op sociale media.
Programmatic buying kan effectiever. Door als publisher data te delen over de prestaties van bannerposities wordt het voor adverteerders gemakkelijker om de KPI’s van campagnes te realiseren.
Microsoft experimenteert met advertenties voor Office 356 en andere diensten in de Verkenner van Windows 10. Gebruikers zijn er niet blij mee.
Yvonne de Jager wordt per 1 april de nieuwe directeur van IAB Nederland. “Diversiteit wordt een belangrijk thema omdat samenwerken met anderen altijd tot nieuwe inzichten leidt.”
‘We zien dat je internet eruit ligt, dit probleem zal binnen 45 minuten opgelost worden.’ Zulke serviceberichten worden steeds gewoner. Jacada doet meer met ‘outbound engagement’, dat zij omarmen in hun nieuwste project Contact Hub. “Proactief naar buiten zijn, zie ik als beste manier om een binnenkomend telefoontje te voorkomen”, zegt Chris du Toit, Chief Marketing bij Jacada.
Weet je eigenlijk hoeveel telefoontjes je website precies oplevert en via welk marketingkanaal deze binnen komen? En wat de waarde ervan is? Door nieuwe advertentievormen als click-to-call neemt dit soort verkeer alleen maar toe. De ROI meet je met call tracking.