More stories

Grote e-sportsuitgever tekent Improve Digital

Level Up Media, onder meer uitgever van DingIt.tv, heeft Improve Digital uit Amsterdam gecontracteerd om zijn diepe archief met exclusieve premium gamevideo te exploiteren.

Programmatic

OBI4wan neemt concurrent Buzzcapture over

Socialmedia- en contentspecialist OBI4wan neemt reputatieanalysebureau Buzzcapture over. Gecombineerd hopen de bedrijven beter de internationale, Europese markt te kunnen bedienen.

Analytics

Wat betekenen slimme thuisapparaten voor SEO?

Googles slimme speaker en assistent Google Home is sinds kort te koop. Hoewel een Nederlandse variant nog even op zich laat wachten is de verwachting dat apparaten als deze – een bekend alternatief is de Amazon Echo – het online zoeken veranderen. Wat betekent dit voor

Search

Adblocker Shine wordt online reclamenetwerk Rainbow

Het bedrijf Shine werd bekend als adblocker die op het niveau van de mobiele telecomnetwerken alle mobiele reclames weerde. Datzelfde bedrijf gooit zijn bedrijfsmodel om en neemt een nieuwe naam aan. Rainbow gaat ‘geautoriseerde reclames’ uitserveren op sites en apps die klanten van operator zien.

Online advertising

Onderzoek: welke online advertenties presteren het best?

Hoe weet je als adverteerder of de huidige inzet daadwerkelijk het meest effectief is? Onlangs is er onderzoek gedaan naar welke visuele kenmerken van online uitingen het meeste effect hebben. In dit geval werd het meeste effect omschreven als de hoogste CTR (click through rate). Dit onderzoek is door Mediabrands Marketing Sciences in samenwerking met Google uitgevoerd.

Online advertising

Inbox Placement: over accepted rate, bounce rate en deliverability

Accepted Rate, Bounce Rate en deliverability. Als marketeer word je dagelijks met deze termen geconfronteerd. Wat is dat nou eigenlijk: deliverability? En wat doet het met je Open Rate en eventuele Click Through Rate?

E-mailmarketing

Google stopt na jaar alweer met deelapp Spaces

Google haalt zijn vorig jaar gelanceerde app Spaces alweer van de markt. Vanaf 3 maart kunnen al geen berichten meer worden geplaatst, vanaf 17 april verdwijnt de app volledig.

Social

Alexander Wijninga (Watermelon): ‘Wij automatiseren met kunstmatige intelligentie een deel van de klantenservice’

De klantenservice is veranderd. Ooit was het een telefonische dienst, maar vandaag de dag verloopt ook veel contact via mail of social media. Het bedrijf Watermelon speelt daarop in: “Er zijn honderden manier van communiceren met een bedrijf. Wij hebben gezegd: we gaan al die manieren in één bak verzamelen en geven dat weer in één overzicht voor alle klantenservice medewerkers voor dat bedrijf. Er zijn al wel meer bedrijven die een centraal overzicht maken, maar die zijn nog niet ingericht op de nieuwste tools: Instagram, Whatsapp of Twitter dm’s. Dat is eigenlijk heel gek”, aldus CEO Alexander Wijninga.

Customer Service
Premium

Laatste week voor inzendingen Dutch Interactive Awards

Op 1 juni worden voor de achtste keer de prijzen uitgereikt voor Nederlands beste interactieve werk tijdens de Dutch Interactive Awards (#dia17). Het is nog een week mogelijk om je cases in te zenden voor nominatie.

Digital Agencies

Analyticsprogramma Facebook biedt inzicht in ruim 1 miljoen apps, sites en bots

Facebook levert via zijn analyticsprogramma inmiddels gegevens over ruim 1 miljoen apps, websites en bots, een kwart meer dan in september 2016.

Analytics

Digitale transformatie in Banking & Finance: pragmatische aanpak vereist

Geen branche ontkomt aan de digitale revolutie. Het bedrijfsleven heeft te maken met een technologische ommezwaai van ongekende proporties, nu social media en mobiele, analytische en cloud-technologieën het gedrag van de klant en dus de manier waarop bedrijven zakendoen radicaal veranderen. Ook van banken en financiële instellingen wordt een totaal andere klantbenadering verwacht. Wat is de (nieuwe) rol van de CMO hierin?

Strategy

Bijna alle reclameklachten gaan over e-mail

Bijna negentig procent van de klachten die in 2016 binnenkwamen bij het klachtenloket van het Privacy Waarborg ging over e-mail. Dat maakt de DDMA Privacy Autoriteit bekend in haar jaaroverzicht.

E-mailmarketing
Premium

Millennial net zo (graag) merkentrouw als babyboomer

Millennials aan een merk binden is onbegonnen werk; loyaliteit is dood; de generatie van na 1980 denkt eigenlijk alleen nog maar in micro-momenten waardoor de behoefte in het moment de loyaliteit eigenlijk altijd overtreft. Weer anderen zeggen dat er niets veranderd is. Hoe denkt de millennial eigenlijk zelf over loyaliteit?

Customer Loyalty

Facebook laat alle remmen los met video advertenties

Facebook breidt de mogelijkheden voor adverteerders op het gebied van video flink uit. Voortaan kunnen video’s ook door reclame onderbroken worden. Ook live video kan voortaan met advertenties verrijkt worden.

Facebook

Online bedrijven grootste tv-adverteerders in Engeland

Internetbedrijven zijn in Engeland nu de grootste inkopers van televisiereclame op commerciële zenders. De commercials van bedrijven als P&G, Unilever, Sky en BT werden in 2016 het meest gezien.

Video