More stories

Premium

‘Startups zijn overglorified’

De Aziatische reclamewereld durft anders te denken dan het westen, stelt Dick van Motman, CEO van Dentsu Aegis Network South East Asia. Ook zijn ze slimmer en sneller met nieuwe verdienmodellen. “Innovatie draait om waarde, niet om de vorm.”

Digital Agencies

Dashboardingtools: wanneer kies je voor welke tool?

Nu Data Studio van Google plots de betaalde variant de deur heeft gewezen en het aantal te creëren dashboards onbeperkt is, wordt Data Studio voor veel organisaties een interessante optie. Maar wanneer kies je voor Data Studio? En wanneer kun je beter voor een andere tool als Klipfolio of Tableau gaan? Wij zetten drie bedrijfsprofielen op een rij en helpen je zo bij het maken van de juiste keuze.

Analytics

Microsoft Teams nu beschikbaar: wat is het en wat kun je ermee?

Microsoft Teams is de nieuwe chatdienst van Microsoft dat geïntegreerd is met Office 365. De dienst maakt het mogelijk om nog efficiënter samen te werken in teams. Sinds november hebben volgens Microsoft maar liefst 50.000 bedrijven gebruik gemaakt van de previewversie. Sindsdien is de chatdienst verder ontwikkeld. Teams is nu te gebruiken bij een Office 365 abonnement in 181 landen, waaronder Nederland. Maar waarom zou je Teams gebruiken en niet Yammer, Slack of Skype for Business?

Social

ConversionMob splitst technologie af

Marketingbureau ConversionMob splitst zijn data-analyticsexpertise en -technologie af in een nieuw bedrijf, FasterIntel.com

Analytics

Open brief aan volgend kabinet: investeer in de digitale creatieve industrie

Bedrijven en organisaties die actief zijn in de digitale creatieve industrie doen in een open brief gericht aan het nieuw […]

Creative

Marketingprijzen voor Coolblue, Picnic en Hunkemöller

Pieter Zwart van Coolblue is Marketeer of the Year 2017. Hij nam het op tegen IKEA en G-Star. ‘De visie en strategie van Coolblue zijn helder en consistent, de bedrijfsvoering is open en transparant. Pieter laat zien hoe je ondernemersschap, klantgericht denken en marketing met elkaar verbindt,’ aldus de jury over de ondernemer die al heel wat vakpijzen heeft binnengesleept.

Online marketing

Hoe ‘social’ is social media nog?

De wereld van social media is enorm in beweging. Waar social media tijdens het ontstaan nog een netwerk was voor het onderhouden van sociale contacten, is het nu ook steeds meer een bron van nieuws geworden. Daarnaast is het voor merken een belangrijk content platform om met de doelgroep in contact te komen. Maar waar blijft het social aspect in al de veranderingen als social platforms zichzelf nieuwssites gaan noemen?

Social

Periscope krijgt reclame

Periscope is niet langer reclamevrij. In navolging van moeder Twitter krijgt ook Periscope, de app voor live-uitzendingen, preroll advertenties.

Online advertising

Nominaties SAN New Kids on the Block bekend

SAN maakt de shortlist bekend voor de categorie New Kids on the Block, een vakprijs van adverteerders voor veelbelovende nieuwe digitale bureaus.

Creative

Hoe je op LinkedIn artikelen publiceert voor leadgeneratie

LinkedIn is veruit het beste socialmediaplatform voor B2B-bedrijven om leads te genereren, zo blijkt uit onderzoek van Buzzsumo en Content Marketing Institute. Maar hoe haal je hier het optimale rendement uit?

B2B Digital

Online display Body & Fit naar The online company

Body & Fit zet de diensten van The online company in om nieuwe klantgroepen te bereiken en het bereik van de webwinkel uit te rollen naar België, Duitsland en Frankrijk.

Retail

Online klantenbinding: eerst kijken en inspireren, dan kopen

Een schreeuwerige online campagne heeft geen nut als mensen je merk of product nog niet kennen. Wie recht op het conversiedoel afgaat, schiet vaak mis. Maar hoe kun je nieuwe klanten dan wel aan je binden?

Customer Engagement

Stephan Okhuijsen (Datagraver): ‘Droge feiten bieden houvast’

Nieuwgierigheid is zijn drijfveer. Stephan Okhuijsen, de man achter Datagraver, vraagt zich bijvoorbeeld af of het klopt dat er tegenwoordig meer grijze auto’s rondrijden dan vroeger. “Dan pak ik de data van de RDW en daarmee kan ik laten zien dat begin jaren 50 nog driekwart van de auto’s een kleur had. Terwijl nu tweederde van de auto’s grijs, zilver, wit of zwart is”. Een leuk weetje, maar vaak zijn leuke weetjes ook heel leerzaam.

Analytics

‘Hoteliers zijn niet bang voor Airbnb, onderschatten mobiel’

De grootste uitdaging voor hoteliers is het aantrekken van meer online boekingen. Het minst maken zij zich zorgen over de concurrentie van deelconcepten zoals Airbnb.

Travel

WhatsApp sommeert Nederlands bedrijf om te stoppen met klantcontact

De in Rotterdam gevestigde startup LiveChat Service moet stoppen met digitaal klantcontact via WhatsApp. In de kennisgeving wordt aangegeven dat de techniek van WhatsApp niet voor zakelijke diensten gebruikt mag worden.

Customer Service