More stories

De wijzigingen in Hiltons loyaltyprogramma

Hilton heeft haar eigen loyaltyprogramma Hilton HHonors goed onder handen genomen. Niet alleen de naam is anders geworden, ook de voordelen voor consumenten zijn drastisch veranderd. Zo zijn er nieuwe manieren geintroduceerd om punten te sparen en uit te geven.

Customer Loyalty

Torremolinos trending bestemming onder Nederlanders

Torremolinos, Maastricht en Albufeira zijn de bestemmingen die in opkomst zijn deze zomer. Dit meldt hotelzoekmachine Trivago.

Travel

Facebook kondigt video-apps voor televisies aan

Facebook kondigt videoapps aan voor Apple TV, Amazon Fire TV en Samsung televisies, waarmee video’s die nu alleen in het nieuwsoverzicht verschijnen ook op een groot scherm te zien zijn.

Facebook

Top Nederlandse marketeers worstelt met data

Hoe meer data, hoe meer en sneller je als marketeer kunt en moet beslissen. Maar zijn de organisaties daar wel goed op ingericht? Nee, lang niet altijd. James van Thiel en Goswijn Thijssen van Google delen hun beeld op de top van het marketinglandschap.

Online marketing

Invulformulier: hoe meet je waar je bezoekers afhaken?

Een formulier doormeten is een cruciaal onderdeel van het optimalisatieproces. In dit artikel geef ik je het gratis script waarmee een formulier doormeten een stuk gemakkelijker wordt. Dan weet je precies waar bezoekers afhaken tijdens het invullen van een websiteformulier, én waar je dit kunt vinden in Google Analytics. 

Analytics

Wehkamp vernieuwt affiliateprogramma

wehkamp gaat woensdag voor zijn affiliateprogramma een nieuw commissiemodel introduceren. Het huidige commissiemodel is volgens het bedrijf erg ingewikkeld en enigszins verouderd.

Online advertising

Albert Heijn lanceert kortings-app voor AH to go

Albert Heijn publiceert een mobiele app die verspreid over de dag exclusieve deals voor de kleine AH to go-zaken geeft.

Customer Loyalty

Toepassing AI in B2B nog problematisch

Met de opmars van Artificial Intelligence is er een keur aan nieuwe technologie beschikbaar. Toch hebben veel B2B-marketeers nog een hard hoofd in succesvolle toepassing ervan. Bijna tweederde (60 procent) voorziet bijvoorbeeld problemen bij de integratie met bestaande technologie.

B2B Digital

Gazelle besteedt marketing uit aan Dept

Fietsfabrikant Gazelle haalt social- en marketingbureaus Expand Online en socialagency a friend of mine van bureaunetwerk Dept in huis om de merk- en productbeleving te verbeteren.

Online marketing

De spending power van Generatie Z

Geboren na 1995. Sociaal netwerk: musical.ly en Snapchat. Muzikale voorkeur: Lorde. We hebben het hier over Generatie Z, een grote groep onbevangen en jonge consumenten die fluitend door het leven gaat en een gemiddelde aandachtsspanne heeft van rond de acht seconden. Een goudvis zou zich beter kunnen concentreren, aldus onderzoekers. Dat nogal klinkt schokkend, totdat je beseft dat Gen Z simpelweg erg besluitvaardig is en graag snel en met een kritische blik informatie tot zich neemt.

Marketing

Nieuwe tool moet Nederlanders naar Oost-Engeland lokken

Een Engelse toeristische organisatie heeft een boekingstool gelanceerd voor de oostkust van Engeland. Met de zogeheten Coastal Pass hoopt de National Coastal Tourism Academy (NCTA) meer Nederlanders te interesseren voor het gebied.

Travel

‘Hotelrecensies zijn meestal positief’

Twee websites domineren als het gaat om hotelrecensies: Booking.com en Tripadvisor. En gasten plaatsen vooral positieve reviews, blijkt uit onderzoek van Revinate, een hotelsoftwarebedrijf.

Travel

De beste klantbeleving kent geen drempels

Frictie is de grootste vijand van de beste klantbeleving. Je klant raakt erdoor gefrustreerd en in het ergste geval loopt hij weg om nooit terug te komen. Hoe voorkom je irritatie tijdens de klantreis?

Customer Experience
Premium

Derde Nederlandse creatieve handelsmissie naar Cannes Lions

De Embassy of Dutch Creativity organiseert voor de derde keer een handelsmissie naar de Cannes Lions. Tientallen Nederlandse creatieve bureaus werken samen om Nederland internationaal op de kaart te zetten als natie van creatie.

Digital Agencies

Interview: Dennis Goedegebuure over SEO

De Nederlander Dennis Goedegebuure woont en werkt al ruim tien jaar in Silicon Valley. Hij was onder andere Director SEO bij eBay en Head of Global SEO bij Airbnb. Momenteel houdt hij zich als Vice President Growth & SEO bezig met de contentmarketingstrategie en alle SEO voor websites van Fanatics, een online retailer in merchandise van alle grote Amerikaanse sportcompetities zoals NBA, NFL, NHL en vele andere.

Search