More stories

Een contentstrategie voor chatbots: de do’s en don’ts

Chatbots veranderen de manier waarop consumenten en bedrijven interacteren. Messaging wordt al gretig gebruikt om een vraag te stellen, een afspraak te maken, feedback te geven en zelfs al aankopen te doen. En chatbots nemen steeds meer van dit werk voor hun rekening. Maar als technologie de communicatie met klanten overneemt, hoe creëer je een user experience die nog menselijk aanvoelt?

Customer Engagement

Google Data Studio: zó maak je de beste dashboards

Vorig jaar lanceerde Google de Google Analytics 360 Suite. Eén van de nieuwe producten in deze suite is Google Data Studio, een tool waarmee het mogelijk is om marketingdata op een mooie en overzichtelijke manier te visualiseren in dashboards. In dit blog zal ik het hebben over de mogelijkheden van de Google Data studio, zoals het koppelen van databronnen, het delen van dashboards en de nieuwste ontwikkelingen.

Analytics

Groei Snapchat in Nederland neemt snel af

De groei van Snapchat neemt de laatste maanden in rap tempo af. Niet alleen zakt het aantal nieuwe installaties op mobiele telefoons weg, ook het gebruik neemt ook af. Dat blijkt uit het meest recente Dutch Apps Market rapport van Telecompaper.

Social

Google stopt met betaalde abonnementen voor Site Search

Google stopt met betaalde abonnementen voor Site Search, waarmee bedrijven een zoekfunctie aan hun site kunnen toevoegen. Site Search wordt opgevolgd door een gratis alternatief met advertenties.

Search

Flink meer omzet voor Criteo

Het Franse technologiebedrijf Criteo, met een notering aan de Amerikaanse beurs Nasdaq, sloot het vierde kwartaal af met een omzet van 567 miljoen dollar, 43 procent meer dan vorig jaar, en boven de verwachting van analisten.

Premium

RIDE wint pitch Harley-Davidson Benelux

Contentbureau RIDE heeft een pitch gewonnen om de socialcampagnes voor Harley-Davidson te verzorgen en in de Benelux leads te genereren.

Digital Agencies

Grenzen vervagen tussen off- en online met Adwords in-store visits

Waar Nintendo een fantastische koppeling maakte tussen de online en offline wereld met Pokémon Go, kon Google natuurlijk niet achterblijven. Feitelijk al in december 2014 geïntroduceerd, maar nu pas voorzichtig uitgerold in Nederland; de in-store visits in Google AdWords. Een nieuwe metric die de invloed van Google AdWords op offline winkelbezoek weergeeft.

Attributie

Snapchat ontbreekt in meeste Nederlandse mediaplannen

Weinig adverteerders in Nederland hebben Snapchat al in hun mediaplannen staan. Campagnes maken vergt extra inspanning en de resultaten zijn slecht te meten.

Analytics

Waarom Stories in WhatsApp een briljante zet is

De introductie van Stories in WhatsApp heeft alles in zich om een geweldig succes te worden. Het vult een gat in wat Facebook zelf heeft achtergelaten. Foto’s en video’s van je dag delen met je vrienden, die 24 uur lang de tijd hebben om ze te bekijken. Waar hebben we het eerder gezien? Laten we het beestje bij zijn naam noemen: de introductie van Stories in WhatsApp is de zoveelste poging van Facebook om Snapchat te verslaan in haar eigen spel. 

Social
Premium

TamTam helpt bij ontwikkeling Eneco-app

TamTam wordt strategisch partner voor de realisatie van de nieuwe Eneco-app. Die app gaat een cruciale rol bij de transformatie van energieleverancier naar energiepartner: Energy as a service.

Digital Agencies

Klantbeleving wordt belangrijker dan prijs en product

Forbes verwacht dat in 2020 de klantbeleving de belangrijkste reden is waarom de consument voor een bepaald bedrijf of merk kiest. Hoe de klant de dienstverlening ervaart wordt dus belangrijker dan het product en de prijs daarvan. Dit heeft grote gevolgen voor de marketingstrategie.

Customer Engagement

Friends of Search: het verborgen signaal blootgelegd

SEO-specialisten kunnen niet zonder SEA-kennis. SEA-specialisten kunnen niet zonder SEO-kennis. Dat was de boodschap die de sprekers van Friends of Search 2017 tussen de regels door lieten schijnen.

Search

Atmosphere zet de toon voor een versterkte klantbeleving

Wat merken als Ace & Tate, Marqt en Wagamama gemeen hebben? Atmosphere van Kollekt.fm. Rolf Dröge, oprichter van de muziekdienst, laat artiesten en andere muziekexperts een afspeellijst samenstellen die gebaseerd is op de merkidentiteit van zijn klanten. “We versterken de in-store-klantbeleving met zorgvuldig geselecteerde muziek.” Inmiddels maken vijfentachtig locaties in zeven verschillende landen gebruik van Atmosphere.

Customer Experience

Karin Schut nieuwe directeur VINEX

Karin Schut is aangesteld als nieuwe directeur van VINEX, de organisatie achter Nederlands Online Bereiksonderzoek NOBO.

Analytics

NS wil feedback via app

NS gaat een proef doen om via zijn Reisplanner Xtra app feedback te vergaren. Een aantal reizigers dat al vaker meedoet aan onderzoeken van NS wordt hiervoor geselecteerd.

Customer Service