More stories

Premium

ACM certificeert prijsvergelijkers telecom

Ruim twintig jaar na verschijning van de eerste telecomvergelijker gaat toezichthouder ACM certificaten uitdelen die de kwaliteit van vergelijkers illustreren.

Marketing

De vijf onderdelen van een effectieve contentstrategie

Content is goed voor je naamsbekendheid, betere klantervaringen en ‘engagement’ via online kanalen. Hoe maak je goede content en zet je die succesvol in?

Contentmarketing

Van koffietafelboek tot adrenaline: de ultieme (klant)reis

Met beleving zorgen voor conversie, dat is de strategie van Build in Amsterdam. Bij het platform voor avonturenreizen Land of Ride is dat zeker het geval.

Digital Design
Premium

Emerce B2B Digital: innoveren in de schoonmaakbranche

De schoonmaakbranche is een vrij traditionele sector. Bij het aantreden van Kos Fourkiotis als Manager Innovatie bij CSU Cleaning Services stond hem dan ook een uitdaging te wachten. De taak: met technologische en sociaal maatschappelijke innovaties waarde voor de klant en medewerkers vergroten.

B2B Digital

Wat als marketing tot doel had de wereld beter te maken?

Kleine veranderingen kunnen grote gevolgen hebben. Wat als we als marketeers, net als in veel Aziatische culturen, meer aan het collectieve welzijn denken?

Strategy
Premium

S4 Capital beschaamd over late (goede) kwartaalcijfers

‘Onacceptabel en beschamend dat we zo laat onze jaarcijfers publiceren’, vertelt Martin Sorrell bij de publicatie vanochtend. Zijn CFO had meer tijd nodig voor de boekhouding van het oude MediaMonks.

Digital Agencies

Google Analytics 4: goede aanleiding om te beginnen met data warehousing

In 2023 stopt de verwerking van data in Google Universal Analytics en verdwijnen alle historische data. Reden om te beginnen met ‘data warehousing’.

Data
Premium

Aantal PR-communicatiebureaus tijdens coronapandemie zeer snel toegenomen

Sinds het begin van de coronapandemie is het aantal public relations (PR) en communicatiebureaus zeer snel toegenomen, blijkt uit cijfers van het Handelsregister van KVK.

Marketing
Premium

Digitale out of home naar 21 miljoen euro in Q1

De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in het eerste kwartaal van 2022 ruimschoots verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode in 2021 en kwamen uit op 49,3 miljoen euro. Dat blijkt uit cijfers van branchevereniging Outreach.

Online advertising
Premium

Heineken, Coca-Cola voor eerlijker vergoeding influencers

Drieëntwintig grote merken en dertien influencerbureaus in Engeland beloven hun actieve inzet om financiële discriminatie bij influencers tegen te gaan.

Influencer marketing
Premium

Valentijn Spek is nieuwe Head of Strategy bij Wayne Parker Kent

Valentijn Spek is de nieuwe Head of Strategy bij Wayne Parker Kent. Het Amsterdamse full service content bureau zet hiermee de volgende stap in een koers die vorig jaar is ingezet. Spek wordt onderdeel van het managementteam van het bureau.

Marketing
Premium

Tweakers sloopt cookiemuur, stopt met advertentiecookies

Technieuwsplatform Tweakers stapt over op een nieuw advertentiesysteem dat compleet vrij is van het volgen van cookies van derden. ‘Het oude systeem van Google wordt uitgeschakeld en vanaf die dag kunnen adverteerders jullie dus niet meer volgen,’ belooft de hoofdredactie.

Analytics
Premium

Google verwijderde vorig jaar 3,4 miljard advertenties

Google heeft vorig jaar 3,4 miljard advertenties verwijderd en ruim 5,6 miljoen accounts van adverteerders geschorst. Het aantal geschorste adverteerders is daarmee verdrievoudigd.

Online advertising
Premium

Publicis wil Profitero overnemen

Het Franse reclamebedrijf Publicis wil Profitero overnemen, een wereldwijd e-commerce softwareplatform.

Marketing

Open de poort! Moeten we stoppen met gated content?

Het dilemma van content: achter een aanmeldformulier zodat je leads verzamelt, of vrij toegankelijk? Allebei hebben immers voor- en nadelen.

Contentmarketing