Soepele overgang van Universal Analytics naar Google Analytics 4? Begin op tijd!
Universal Analytics wordt Google Analytics 4 in 2023. Dat is best een grote verandering. Begin dus op tijd: plan, train, vergelijk en blijf op de hoogte.
Universal Analytics wordt Google Analytics 4 in 2023. Dat is best een grote verandering. Begin dus op tijd: plan, train, vergelijk en blijf op de hoogte.
Het bedrijf Magnite is in Nederland de grootste ‘verzender’ van persoonlijke data voor reclamedoeleinden, niet Google.
LinkedIn is een veelgebruikt netwerk voor bedrijven en professionals. Als je tijd en moeite investeert kun je daar een profiel als expert opbouwen.
Polestar, het elektrische performance automerk, en kunstenaar Thijs Biersteker hebben samen een interactieve installatie gelanceerd. We Harvest Wind moedigt mensen aan om door middel van kunst na te denken over de grootste uitdagingen van onze tijd – de klimaatcrisis, vervuiling en de overgang naar hernieuwbare energie. Op Emerce Marketing Live! (2 juni, Beurs van Berlage) hoor je er meer over.
Grote martech-suites zijn hun beloften niet nagekomen. De échte revolutie zit in de combinatie van ‘native’ geïntegreerde ‘public cloud’-componenten.
Je kunt binnen Google Ads zelf campagne-experimenten opzetten. Lees hier stap voor stap hoe je dat aanpakt en waar je verder nog rekening mee moet houden.
Influencers die werken voor de reisindustrie zeggen dat ze hun bereik aanzienlijk zien dalen. Facebook zou zijn algoritmes wegsturen van foto’s richting video’s. Hieraan ligt de rappe opkomst van TikTok ten grondslag.
De multidisciplinaire creative studio Dogstudio heeft zich aangesloten bij DEPT. Dogstudio staat bekend om zijn immersieve digitale en fysieke ervaringen voor onder andere Supercell, Expo 2020 Dubai, Tomorrowland, Adobe, The New York Times, Microsoft en Hulu.
Autoriteiten in België en Ierland hebben het meest gebruikte framework voor het vragen van toestemming voor cookies onlangs naar de prullenbak verwezen.
De kern van programmatic advertising blijft: de juiste doelgroepen bereiken. Dat vergt steeds meer inventiviteit. Lees wat de huidige mogelijkheden zijn.
Per 1 september krijgt Judith Peters de dagelijkse leiding over
B Corp Havas Lemz en volgt daarmee Willem van der Schoot op. Peters is momenteel CMO van Fontys Hogeschool. Daarvoor werkte ze geruime tijd bij ViacomCBS, o.a. als zendermanager Benelux voor Nickelodeon, MTV, Spike en Comedy Central en als marketing director Noord-Europa.
Google en Twitter zijn niet aansprakelijk voor nepadvertenties en neptweets waarin de naam of foto van bekende Nederlanders, onder wie Jort Kelder, zijn gebruikt om consumenten aan te sporen om te investeren in cryptovaluta. Dat heeft de rechtbank bepaald in twee zaken die door onder andere Kelder waren aangespannen.
Ogilvy Social.Lab Amsterdam kondigt de aanstelling van Desiree Leiprecht aan als Creative Director. Leiprecht komt oorspronkelijk uit Duitsland en verhuisde onlangs naar Nederland.
Dirk van den Broek stopt per 1 juni met reclame op televisie. De reden daarvoor is dat de supermarkt, zo zegt het bedrijf zelf, ‘alles op alles wil zetten om boodschappen voor iedereen betaalbaar te houden.’
Er komen nieuwe regels aan voor de berekening van boetes voor bedrijven bij overtreding van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Deze regels zijn opgesteld door de European Data Protection Board (EDPB), het samenwerkingsverband van Europese privacytoezichthouders.