More stories

‘Brand safety’: weeg kansen en risico’s bij contextueel adverteren

Een advertentie op een verkeerde plek kan enorme gevolgen hebben voor je merk. Denk dus nauwkeurig na over de context waarin je advertenties laat plaatsen.

Online advertising

Emerce EGUIDE 2022 | Gratis download

De EGUIDE 2022 is nu verkrijgbaar, een jaarboek van alle Nederlanders interactieve bureaus met aansprekende cases en bureau-informatie.

Marketing
Premium

Emerce Fashion: Onderbuik kost geld, A/B-test is beter

“Werken met data is beter dan op je onderbuik. Uiteindelijk levert het betere conversies op”, vertelt Danny Steigerwald op Emerce Fashion. Met Marline Schenk legt hij uit waarom.

Conversie
Premium

Nederlands eerste virtuele influencer verkoopt (echte) kleding

De virtuele influencer Esther Olofsson opent een kledingwinkel op The Next Closet en verkoopt daar meer dan honderd kledingstukken en accessoires.

Fashion

E-mailmarketing analyseren: kijk verder dan de ‘open rate’

E-mailmarketing: het meten van de resultaten wordt moeilijker. De ‘open rate’ is minder betrouwbaar geworden. Kijk daarom ook naar deze vier andere metrics.

E-mailmarketing
Premium

Loterijen geven meest uit aan offline reclame Koningsdag: ruim € 6,8 miljoen bruto

De Nationale Postcode Loterij heeft in de aanloop naar Koningsdag bijna 3,6 miljoen euro (bruto) uitgegeven aan offline mediabestedingen. dus uitingen op televisie, op de radio, in bladen en out of home. De Staatsloterij volgt met een ruime 3,2 miljoen euro.

Online marketing
Premium

Emerce Fashion: ‘Inflatie heeft grootse impact’

De online fashionindustrie is een databusiness geworden en kan niet meer zonder geraffineerde tools. Juist nu inflatie in de dubbele cijfers loopt, kunnen merken niet anders dan datahulp inschakelen.

Marketing
Premium

Infographic: experimenteercultuur bij Nederlandse bedrijven

Bij het merendeel van de Nederlandse organisaties is sprake van een experimenteercultuur die organisatiebreed wordt ondersteund. De kennis van conversation rate optimization (CRO) en het gebruik van testtools is daarentegen vaak nog ondermaats. Dit blijkt uit de DDMA CRO Maturity Test, een initiatief van branchevereniging DDMA en de DDMA Commissie CRO, waaraan 40 organisaties hebben deelgenomen. 

Conversie
Premium

Stichting AVG lanceert AVG OK-vignet

De Stichting AVG lanceert het AVG OK-vignet. Dit vignet moet consumenten, bedrijven, medewerkers, klanten en leden het vertrouwen geven dat er goed wordt omgegaan met hun persoonlijke gegevens.

Marketing

Emerce magazine #189 | Gratis download

Met in deze editie een interview met Oscar Diele van Flinders, marketplace strategie postcovid en een artikel over de groeiende markt van climatetch.

Marketing

Data-ethiek: stel jezelf de juiste vragen om verantwoord met data om te gaan

Wat heb ik écht nodig? Dat is de centrale vraag bij data-ethiek. Met een serie van drie vragen aan jezelf kun je snel inzoomen op de data die je nodig hebt.

Privacy
Premium

Amerikaanse podcastreclame naar 2,1 miljard

Amerikaanse adverteerders ontdekken de podcast als kanaal om heel gericht grote publieksgroepen te bereiken. De mediabestedingen bij deze audiovorm stegen vorig jaar met 47 procent tot 2,1. Dat bedrag verdubbelt nog een keer tot 2024.

Online advertising
Premium

Google lanceert ‘Mijn advertentiecentrum’

Google wil gebruikers meer controle geven over advertenties die worden weergegeven in de zoekmachine en YouTube met ‘Mijn advertentiecentrum’. Dat maakte Google zojuist bekend op zijn ontwikkelaarscongres I/O.

Online advertising
Premium

Candid lijft Britse Creature in

Marketing- en communicatieplatform Candid neemt de in London gevestigde creative agency Creature over. Het bureau zal autonoom onder de naam Creature London gaan opereren. XXS Amsterdam, dat zich in 2019 aansloot bij Candid, zal per direct verdergaan als Creature Amsterdam.

Digital Agencies
Premium

Pathé Theaters, Mollie, T-Mobile Ondernemen genomineerd voor DDMA Email Marketing Automation Summit Awards

Pathé Theaters, Mollie, T-Mobile Ondernemen zijn genomineerd in de categorie Design bij de DDMA Email Marketing Automation Summit Awards (EMAS Awards) 2022.

Marketing