More stories

Premium

Inschrijving derde editie DDMA AI Hackathon geopend

De inschrijving voor derde editie van de DDMA AI Hackathon in De Hallen Studio’s is geopend. Tijdens de AI Hackathon zetten teams van verschillende adverteerders/opdrachtgevers in twee dagen een vernieuwend en slim concept neer, met machine learning als accelerator.De inschrijving voor derde editie van de DDMA AI Hackathon in De Hallen Studio’s is geopend. Tijdens de AI Hackathon zetten teams van verschillende adverteerders/opdrachtgevers in twee dagen een vernieuwend en slim concept neer, met machine learning als accelerator.

Marketing
Premium

Nederlandse medaillewinnaars krijgen er veel volgers bij

De Nederlandse Olympiërs zijn ook online ongekend populair, blijkt uit onderzoek van online marketing agency Seeders. Zo kregen gouden medaillewinnaars Irene Schouten (langebaanschaatsen) en Suzanne Schulting (shorttrack) er binnen een dag duizenden volgers op Instagram bij.

Social
Premium

Buitenreclame brancheorganisatie Outreach beperkt online gokreclame

Outreach, de overkoepelende brancheorganisatie van buitenreclame (Out of Home), gaat maatregelen nemen met betrekking tot het tonen van gok gerelateerde reclame. De bij Outreach aangesloten partijen hebben besloten om maximaal 20 procent van hun mediaruimte beschikbaar te stellen voor reclame door online gokpartijen.

Online advertising
Premium

Albert Heijn: maandelijks 3 miljoen app-gebruikers

De mobiele app van Albert Heijn heeft maandelijks drie miljoen gebruikers. Zij gebruiken de app zo’n vier keer per week en rond 17.00 uur wordt de app het drukst bezocht.

Retail

Third-party cookies: Google’s FLoC wordt Topics, maar ook dat is schijnoplossing

Third-party cookies gaan verdwijnen maar een oplossing is er nog niet. Google gaat nu FLoC vervangen door Topics. Ook dat zal concreet weinig verbeteren.

Online advertising
Premium

STER verhuist naar Mediapark

De STER verkoopt zijn karakteristieke onderkomen in Hilversum aan bedrijventerrein Laapersveld en verhuist zelf naar het Mediapark.

Online advertising

Dit verwachten we van klantgedrag in 2022

De afgelopen jaren draaiden om de invloed van de coronapandemie op de manier waarop mensen winkelen. Wat is precies de invloed hiervan op consumentengedrag?

Customer Engagement
Premium

Grote cijfers voor low-tech QR-campagne Super Bowl

De tv-commercial van Coinbase tijdens de recente Super Bowl blijkt een groot succes voor het online wisselkantoor voor cryptomunten.

Marketing
Premium

Martin Scheepbouwer (Close): ‘Een start-up maakt me beter’

Hij hielp Marktplaats zo groot worden als het nu is en deed dat daarna nog eens bij mondiale topspelers als Schibsted en OLX Group. Sinds kort bouwt Martin Scheepbouwer mee aan start-up Close. Andere wereld, andere dynamieken.

Marketing
Premium

Infographic: zo kies je de kleur voor je website

Het team van Website Builder Expert heeft een nieuwe gids samengesteld met tips over het kiezen van de juiste kleuren voor je website, op basis van psychologische impact en reacties van consumenten. Je denkt misschien dat je niet wordt beïnvloed door kleuren, maar de juiste kleurselectie kan de bedrijfsresultaten aanzienlijk beïnvloeden. Denk aan Coca-Cola en je zult je waarschijnlijk hun levendige rode blikjes voorstellen.

Web-design
Premium

UEFA tekent sponsordeal voor ‘cryptomunten’

De Europese voetbalorganisatie UEFA gaat fan tokens, of: virtuele spaarmuntjes, uitgeven. Daar kunnen waarmee voetbalfans waarde toevoegen aan de muntjes van hun eígen club.

Blockchain
Premium

Spotify doet overnames voor audio-analytics

Spotify doet in de VS twee overnames om adverteerders beter te bedienen in de toekomst. De combinatie van Podsights en Chartable moet betere data over luisteraars opleveren en hoe zij reageren op reclamecampagnes op het audioplatform.

Analytics
Premium

Nieuw adtech bureau voor Out of Home

O2H Creative Solutions is het nieuwe ad-tech productiebureau dat zich specialiseert in het bieden van ‘creatieve oplossingen’ binnen het gehele (digitale) Out of Home landschap.

Online marketing
Premium

Google: Reclametrackers spoedig weg uit Android

De media- en reclamewereld gaat wereldwijd een nieuwe fase in. Third party trackers op het web zijn op sterven na dood. Op iOS zijn ze verleden tijd en nu is ook Android aan de beurt. AdID verdwijnt in 2024.

Online advertising
Premium

Embassy of Dutch Creativity dit jaar weer live in Cannes

De Nederlandse digitale en creatieve sector stuurt voor het eerst in twee jaar weer een fysieke vertegenwoordiging naar het Lions festival in Cannes.

Creative