Veelvoorkomende valkuilen bij Marketing Mix Modeling
Marketing Mix Modeling: nuttig maar vaak gaat het niet (helemaal) goed. Het probleem zit hem vaak in de data: die moeten gedetailleerd en evenwichtig zijn.
Marketing Mix Modeling: nuttig maar vaak gaat het niet (helemaal) goed. Het probleem zit hem vaak in de data: die moeten gedetailleerd en evenwichtig zijn.
Het van oorsprong Amerikaanse performancemarketingbureau Wunderkind opent een kantoor in Nederland.
TikTok wil de helft van zijn advertentie-inkomsten delen met makers in een nieuw programma genaamd TikTok Pulse.
Hoewel de cookieloze wereld op korte termijn voor uitdagingen zorgt, is het dé kans om je marketing- en klantstrategie structureel anders in te richten.
In de eerste drie maanden van dit jaar investeerden adverteerders 41,7 miljoen euro in audioreclame, 15,7 procent meer dan vorig jaar.
Ruim twintig jaar na verschijning van de eerste telecomvergelijker gaat toezichthouder ACM certificaten uitdelen die de kwaliteit van vergelijkers illustreren.
Content is goed voor je naamsbekendheid, betere klantervaringen en ‘engagement’ via online kanalen. Hoe maak je goede content en zet je die succesvol in?
Met beleving zorgen voor conversie, dat is de strategie van Build in Amsterdam. Bij het platform voor avonturenreizen Land of Ride is dat zeker het geval.
De schoonmaakbranche is een vrij traditionele sector. Bij het aantreden van Kos Fourkiotis als Manager Innovatie bij CSU Cleaning Services stond hem dan ook een uitdaging te wachten. De taak: met technologische en sociaal maatschappelijke innovaties waarde voor de klant en medewerkers vergroten.
Kleine veranderingen kunnen grote gevolgen hebben. Wat als we als marketeers, net als in veel Aziatische culturen, meer aan het collectieve welzijn denken?
‘Onacceptabel en beschamend dat we zo laat onze jaarcijfers publiceren’, vertelt Martin Sorrell bij de publicatie vanochtend. Zijn CFO had meer tijd nodig voor de boekhouding van het oude MediaMonks.
In 2023 stopt de verwerking van data in Google Universal Analytics en verdwijnen alle historische data. Reden om te beginnen met ‘data warehousing’.
Sinds het begin van de coronapandemie is het aantal public relations (PR) en communicatiebureaus zeer snel toegenomen, blijkt uit cijfers van het Handelsregister van KVK.
De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in het eerste kwartaal van 2022 ruimschoots verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode in 2021 en kwamen uit op 49,3 miljoen euro. Dat blijkt uit cijfers van branchevereniging Outreach.
Drieëntwintig grote merken en dertien influencerbureaus in Engeland beloven hun actieve inzet om financiële discriminatie bij influencers tegen te gaan.