More stories

Premium

Nu.nl, Deliveroo en ANWB naar Emerce Conversion

Verandering is er altijd. Soms te snel, soms langzamer dan je zou willen. Constante verandering kan het lastiger maken om werkwijzen, roadmaps, en processen op te zetten en te volgen. Hoe creëer je een cultuur waarin data-gedreven en klantgerichte beslissingen centraal staan? Lars Harmsen van HomeQgo geeft je op Emerce Conversion op 21 april concrete handvatten om een duurzame data-gedreven bedrijfscultuur op te zetten.

Customer Experience
Premium

YouTube komt met audioreclame voor podcasts

YouTube heeft plannen om podcasts te integreren in het videoplatform en er een reclameproduct aan te koppelen.

Marketing
Premium

Nominaties Dutch Interactive Awards 2022 bekend

De nominaties van de jaarlijkse Dutch Interactive Awards (#dia22) zijn bekend. Deze selectie staat voor het beste online werk van bureaus in Nederland op variabelen als concept, design en resultaat.

Digital Agencies
Premium

Tech PR bureau MCS verkocht

Het PR kantoor MCS van Perlita Fränkel en haar man is in handen gekomen van Stark Narrative en Omara Nahar. Al het personeel is meegegaan. Fränkel meldde de overname op LinkedIn.

Marketing

Onderzoek: mailcampagnes in de e-commerce scoren goed

In de e-commerce gaat het met de opens, kliks en aflevering van e-mailcampagnes erg goed. Cijfers uit de E-mail Marketing Benchmark 2022.

E-mailmarketing
Premium

Paul Schukkert start als nieuwe CCO Maxlead

Paul Schukkert, tot voor kort commercieel directeur van Springbok, stapt over naar Maxlead om ook daar de functie van CCO te gaan bekleden.

Marketing

Het GARM-framework en hoe je als adverteerder ‘brand suitability’ waarborgt

Dankzij het GARM-framework kunnen merken de stap van brand safety naar brand suitability beter maken, waardoor gericht geadverteerd kan blijven worden.

Publishing

Re-targeting in de nieuwe wereld 

Met de komst van de Digital Markets Act, de Digital Services Act en het Nederlandse wetsvoorstel Bescherming Consumentenbescherming  lees je steeds meer over mogelijke targeting- en cookiealternatieven. Toch zijn er maar twee échte alternatieven: contextual targeting  en locatie-targeting.

Online advertising
Premium

Beleggers: stop freestylende finfluencers

Beleggersverening VEB wil dat de minister een einde maakt aan de activiteiten van influencers die zonder vergunning financiële producten aanbieden. Het gevaar voor een ‘waterbed-effect’ is anders levensgroot.

Influencer marketing

Service Apotheek: medische kennis als fundament onder het merk

Het bijzondere verhaal van Service Apotheek. De franchiseorganisatie besloot meer dan vijf jaar geleden zich beter te profileren en als merk vorm te geven.

Campagnes
Premium

Ard van der Wal nieuwe Digital Director bij Bravoure

Ard van der Wal treedt gaat aan de slag bij het team van digital designagency Bravoure als Digital Director.

Marketing
Premium

Born05 versterkt creatieve directie met Michael Kouwenhoven en Dimitri Hubregtse

Michael Kouwenhoven en Dimitri Hubregtse zijn beiden toegetreden als Creative Director bij Born05.

Digital Agencies
Premium

Marketeers missen data door wisselgedrag browsers

De meeste online marketeers missen belangrijke data omdat consumenten regelmatig wisselende webbrowsers gebruiken.

Analytics
Premium

Nieuw social media-bureau voor personal brands

Jonatan de Boer keert terug in de media na een vier jaar durend internationaal start-upavontuur als general manager bij Bird. De ondernemer lanceert een social media-bureau voor personal brands: Socialite.

Social
Premium

100%EMAIL, Yellowgrape Happy Horizon genomineerd voor de EMAS Battle of the Agencies

Bureaus 100%EMAIL, Yellowgrape en Happy Horizon zijn dit jaar genomineerd voor de EMAS Battle of the Agencies (onderdeel van de DDMA EMAS Awards). Dit jaar strijden de genomineerden om wie de beste e-mailcampagne maakt voor Air Miles. De winnaar wordt bekendgemaakt tijdens de DDMA Email Marketing Automation Summit (EMAS) op 23 juni 2022.

Digital Agencies