Brand Lift Study: zo meet je de impact van je brand-media
Het meten van de effecten van branding-activiteiten is niet altijd eenvoudig. Weinig tijd of financiële middelen? Een Brand Lift Study is een goede optie.
Het meten van de effecten van branding-activiteiten is niet altijd eenvoudig. Weinig tijd of financiële middelen? Een Brand Lift Study is een goede optie.
Het bekende Nederlandse chocolademerk Tony’s Chocolonely droomt nog steeds van een experience center zoals Heineken die heeft. Het liefst een fabriek waar consumenten kunnen zien hoe de repen worden vervaardigd. De financiering kwam vorig jaar helaas niet rond, maar het staat nog steeds op de agenda. “Volgend jaar willen we ons vooral concentreren op de internationale expansie, en daarbij gaat e-commerce een belangrijke rol spelen,” zegt Daan Cosman, verantwoordelijk voor de digitale strategie bij Tony’s Chocolonely, bij Emerce Digital Marketing dat komende donderdag virtueel van start gaat.
Updaten of niet? Ook bij Google Analytics 4 zie je dat niet iedereen meteen overstapt. Toch is het verstandig dat voor het einde van het jaar wel te doen.
Ook voor branches minder gericht op e-commerce zijn sociale media belangrijk, zoals de horeca: met sociale media kunnen ze hun zichtbaarheid vergroten.
Met in deze editie interviews en verhalen over de Nederlandse online gokmarkt, verduurzaming in e-commerce, innovatie de fitnessmarkt en nog veel meer.
Het coronavirus heeft een zware wissel getrokken op de reisbranche. Onderzoek laat zien dat consumenten nog altijd graag op vakantie gaan, maar dat hun wensen wel zijn veranderd. Hoe speel je daar als adverteerder op in?
Personalisatie is, ondanks veel ideeën, vaak nog beperkt. Hoe komt dat, en hoe kunnen we tot een écht effectieve en gepersonaliseerde klantreis komen?
Op 9 december 2021 is Timing door het Nederlands publiek verkozen tot dé ‘Website van het Jaar 2021’ en daarmee de overall winnaar van de 21e editie van deze spannende verkiezing.
Influencer marketinguitgaven groeiden wereldwijd met 42 procent tot 13,8 miljard dollar in 2021 van 9,7 miljard in 2020, volgens marktonderzoeker Collabstr.
Een gepersonaliseerde customer journey wordt in B2C én B2B steeds belangrijker om klanten vast te houden. Dit zijn de eerste stappen die je moet zetten.
Daan Cosman is verantwoordelijk voor de wereldwijde digitale strategie bij Tony’s Chocolonely, waaronder e-commerce, de customer journey en CRM. E-commerce groeit snel als kanaal voor het Nederlandse bedrijf en een unieke kans om rechtstreeks met klanten te communiceren over zijn missie. Op Emerce Digital Marketing, de laatste videocollectie van Emerce van dit jaar, vertelt hij over de Make It Personal strategie.
Dept introduceert Ada by Dept, een eigen marketingtechnologieplatform dat is ontworpen om merken te ondersteunen met hun digitale activiteiten.
De problemen met cookies zijn niet voorbij: België en Ierland hebben het meest gebruikte framework voor het vragen van toestemming voor cookies afgekeurd.
Het Groningse Tomorrowmen neemt stadsgenoot Marbles Marketing over en vergroot daarmee zijn expertise op het gebied van adverteren voor webwinkels.
Bij e-mailcampagnes is informatie over aantallen clicks belangrijk. Daarvoor zijn twee bronnen, die soms verschillen. Lees hier meer over de meetmethodes.