Wat is de oplossing voor cookieloos adverteren?
Na Apple’s Safari en Mozilla’s Firefox stopt ook Google Chrome vanaf 2023 met het ondersteunen van third party cookies. Hoe kun je jezelf voorbereiden?
Na Apple’s Safari en Mozilla’s Firefox stopt ook Google Chrome vanaf 2023 met het ondersteunen van third party cookies. Hoe kun je jezelf voorbereiden?
Het verbod van het Transparency Consent Framework door de Autoriteit Persoonsgegevens is wat kortzichtig. Toch is het goed om naar alternatieven te kijken.
Digital innovation agency Gravity heeft Anita Blankestijn aangesteld als nieuwe Managing Director. Zij neemt het stokje over van Marco Groenendijk, die verder gaat als Group Director van Loyals Group, de bureaugroep waar Gravity onlangs onderdeel van geworden is.
Groot-Brittannië wil dat Google, Facebook, Twitter en andere online platforms harder gaan optreden tegen frauduleuze advertenties, zoals bitcoinadvertenties waarin de namen en foto’s van beroemdheden worden misbruikt.
The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Hans Voorn, marketingmanager bij uitvaartondernemer DELA.
Het online marketingbedrijf Allfree uit Groningen moet een dwangsom van 89.000 euro betalen vanwege de bouw van misleidende websites voor slotenmakers en andere spoeddiensten.
Het Europees werkende wisselkantoor voor cryptomunten Bitvavo is een nieuwe partner van voetbalbond KNVB. De samenwerking loopt tot en met 2024.
Digital Design Agency Bravoure versterkt het team met Matthijs Tielman (1982) als Strategy Director. Hij maakt de overgang van content marketing bureau Wayne Parker Kent naar Bravoure.
Bioscoopbedrijf Pathé wil platforms voor zijn die bioscoopkaartjes verkopen. Online performance marketeer Stef de Reeder noemt ‘spelers die vergelijkbaar zijn met een Booking.com’.
De Europese Commissie start een onderzoek naar advertentie afspraken tussen Google en Meta (Facebook). Mogelijk zijn de afspraken in strijd met de Europese mededingingsregels.
Influencers en bedrijven zijn gestopt met het gebruiken van neplikes en nepvolgers. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft eind vorig jaar zes influencers die op grote schaal neplikes kochten, hierop aangesproken.
TikTok gaat alsnog gegevens van zijn Amerikaanse gebruikers onderbrengen bij Oracle, zo meldt Reuters. Moederbedrijf ByteDance kan er dan niet meer bij.
Consumenten hebben een hekel aan third-party cookies. Heel veel first-party data verzamelen is niet de oplossing. Zet in op privacy en transparantie.
Tijdens South By South West (SXSW) festival in Austin, dat komende vrijdag van start gaat, staan ook dit jaar Nederlandse bureaus op het podium onder de vlag van Dutch Digital Design. De gelijknamige stichting, die zich inspant voor de zichtbaarheid van het beste Nederlandse digitale werk, is onderdeel van de handelsmissie New Dutch Wave.
Creatieve studio Hello Monday heeft zich aangesloten bij Dept. Hello Monday is gespecialiseerd in het creëren van ‘meeslepende digitale ervaringen’ vbor wereldwijde merken als Google, Lego, Intel, YouTube, National Geographic en Meta.