More stories

Premium

Twitter verkoopt advertentiedochter MoPub

Twitter gaat MoPub, het mobiele advertentieplatform dat het bedrijf in 2013 kocht, afstoten aan de maker van mobiele game- en marketingsoftware AppLovin.

Twitter/X

Gianluca Binelli (Booster Box): “Performance marketing is kapot”

Perfomance marketing doet het niet meer, aldus SEA-expert Gianluca Binelli, oprichter van PPC Agency Booster Box. Wat doen we precies verkeerd? En wat kunnen we doen om de controle over performance marketing weer in terug te krijgen?

Search

Vijf do’s en vijf don’ts bij het schrijven van content voor sociale media

Hoewel bijna ieder bedrijf het tegenwoordig doet, is goed schrijven voor sociale media een kunst op zich. Lees hier wat je wel en juist niet moet doen.

Social

Nationaal E-mail onderzoek 2021: alles gaat via de smartphone 

Online aankopen gaan voornamelijk via de smartphone. De belangrijkste bevindingen uit het Nationaal E-mail Onderzoek 2021 op een rij.    

Marketing
Premium

Greg Walsh wordt CEO van Havas Noord Amerika

Greg Walsh, die van Interpublic naar Havas Media Group is gegaan, wordt CEO van Havas Noord Amerika. Hij vervangt Colin Kinsella, die al in januari opstapte.

Digital Agencies
Premium

Online marketingbureau Pure Minds lanceert nieuw video contentbureau Sunny Side Up

Per 5 oktober 2021 gaat Sunny Side Up van start als zelfstandig video contentbureau. Het bedrijf maakt videocontent toegankelijk voor online marketingcampagnes van kleine en grote bedrijven in heel Nederland.

Contentmarketing

Complex product? Vijf designprincipes om de klantrelatie vorm te geven

Complexe producten, zoals pensioenen in het nieuwe pensioenstelsel, vragen om extra aandacht voor de klantrelatie. Deze vijf principes zijn van belang.

Customer Engagement
Premium

GLS rolt mondiale rebranding uit

Het internationale logistieke bedrijf GLS is begonnen zijn nieuwe merkuitingen te tonen.

Marketing
Premium

Mark Zuckerberg ontkent kritiek klokkenluider

Topman Mark Zuckerberg weerlegt de kritiek van klokkenluider Frances Haugen dat het platform zijn eigen winst boven de veiligheid van gebruikers plaatst.

Facebook Advertising
Premium

AH met gesponsorde zoekresultaten in shop-app

Albert Heijn is de eerste Nederlandse supermarkt die reclameruimte gaat verkopen in de zoekresultaten van zijn mobiele app.

Retail
Premium

Exploitanten digital outdoor in gezamenlijke campagne

De exploitanten van digitale buitenreclameschermen roepen Nederland op wensen te delen die vervolgens op duizenden digitale abri’s worden gedeeld.

Marketing
Premium

Bumble in co-marketing met TikTok

Datingapp Bumble sluit een Europees marketingpact met TikTok. De bedrijven gaan elkaars diensten over en weer promoten naar hun gebruikers.

Marketing

AMP niet langer vereist voor Google Voorpaginanieuws

Bij Google Voorpaginanieuws bepalen de structuur en kwaliteit van je pagina mede of je bij het belangrijkste nieuws verschijnt. Daarin is nu iets veranderd.

SEO
Premium

Twitter is er nu ook voor professionals

Twitter gebruikers kunnen zich aanmelden voor ‘professionele accounts’, waardoor ze over extra tools kunnen beschikken om een onderscheiden profiel te maken, inhoud kunnen promoten via advertenties en kunnen profiteren van de toekomstige e-commerce-inspanningen van Twitter.

Twitter/X
Premium

Snap en WPP vormen AR Lab

Snap, het bedrijf achter Snapchat, gaat een samenwerking aan met het reclamebureau WPP. Samen zetten ze een lab om te experimenteren met augmented reality-applicaties.

Virtual reality