More stories

Horeca 2.0: het belang van sociale media voor de feestdagen

Ook voor branches minder gericht op e-commerce zijn sociale media belangrijk, zoals de horeca: met sociale media kunnen ze hun zichtbaarheid vergroten.

Social

Emerce magazine #187 | Gratis download

Met in deze editie interviews en verhalen over de Nederlandse online gokmarkt, verduurzaming in e-commerce, innovatie de fitnessmarkt en nog veel meer.

Marketing

Onderzoek: de impact van Covid-19 op adverteren in de reisbranche

Het coronavirus heeft een zware wissel getrokken op de reisbranche. Onderzoek laat zien dat consumenten nog altijd graag op vakantie gaan, maar dat hun wensen wel zijn veranderd. Hoe speel je daar als adverteerder op in?

Online advertising

Waarom wordt er zo weinig écht gepersonaliseerd? En hoe kan het beter?

Personalisatie is, ondanks veel ideeën, vaak nog beperkt. Hoe komt dat, en hoe kunnen we tot een écht effectieve en gepersonaliseerde klantreis komen?

Customer Engagement

Timing is de grote winnaar van Website van het Jaar 2021

Op 9 december 2021 is Timing door het Nederlands publiek verkozen tot dé ‘Website van het Jaar 2021’ en daarmee de overall winnaar van de 21e editie van deze spannende verkiezing.

Marketing
Premium

Grootste deel influencers is vrouw

Influencer marketinguitgaven groeiden wereldwijd met 42 procent tot 13,8 miljard dollar in 2021 van 9,7 miljard in 2020, volgens marktonderzoeker Collabstr.

Influencer marketing

Stapsgewijs richting een gepersonaliseerde customer journey

Een gepersonaliseerde customer journey wordt in B2C én B2B steeds belangrijker om klanten vast te houden. Dit zijn de eerste stappen die je moet zetten.

Customer Engagement
Premium

Emerce Digital Marketing: Google, FOREO, Tony’s Chocolonely en meer

Daan Cosman is verantwoordelijk voor de wereldwijde digitale strategie bij Tony’s Chocolonely, waaronder e-commerce, de customer journey en CRM. E-commerce groeit snel als kanaal voor het Nederlandse bedrijf en een unieke kans om rechtstreeks met klanten te communiceren over zijn missie. Op Emerce Digital Marketing, de laatste videocollectie van Emerce van dit jaar, vertelt hij over de Make It Personal strategie.

Marketing
Premium

Dept introduceert alles-in-één martechplatform voor merken

Dept introduceert Ada by Dept, een eigen marketingtechnologieplatform dat is ontworpen om merken te ondersteunen met hun digitale activiteiten.

Marketing

Het IAB Consent Framework voor cookie-toestemming overtreedt de GDPR: wat nu?

De problemen met cookies zijn niet voorbij: België en Ierland hebben het meest gebruikte framework voor het vragen van toestemming voor cookies afgekeurd.

Legal
Premium

Tomorrowmen koopt Marbles Marketing

Het Groningse Tomorrowmen neemt stadsgenoot Marbles Marketing over en vergroot daarmee zijn expertise op het gebied van adverteren voor webwinkels.

Marketing

E-mail traffic meten: weet wat je precies meet

Bij e-mailcampagnes is informatie over aantallen clicks belangrijk. Daarvoor zijn twee bronnen, die soms verschillen. Lees hier meer over de meetmethodes.

Marketing automation
Premium

Marketingstrategie Sunweb Group naar Dept

Sunweb Group schakelt bureau Dept in om zijn volgende stappen met data, tech en media op strategisch en operationeel niveau te begeleiden.

Travel
Premium

Tesco in retailmedia, bereik vergelijkbaar met Facebook

Engelands grootste supermarktketen Tesco bundelt de digitale en offline mediakanalen, die in de winkels, om adverteerders een propositie te bieden. Daarbij maakt het gebruik van zijn datatak Dunnhumby.

Retail
Premium

Kansspelautoriteit pakt reclame tegen illegale kansspelen aan

De Kansspelautoriteit (Ksa) treedt handhavend op tegen 15 affiliates die op websites reclame maakten voor illegale online kansspelen.

Online advertising