Digitale bureaus Nederland groeien 9,9 procent
De gezamenlijke omzet van digitale bureaus in Nederland is in 2021 met 9,9 procent gegroeid, zo stelt belangenorganisatie Dutch Digital Agencies, tot 872 miljoen euro.
De gezamenlijke omzet van digitale bureaus in Nederland is in 2021 met 9,9 procent gegroeid, zo stelt belangenorganisatie Dutch Digital Agencies, tot 872 miljoen euro.
Acht op de tien marketeers maakt zich zorgen over de iOS 14.5-update, die het lastiger maakt om data te verzamelen die belangrijk is voor de analyse van online marketingcampagnes.
AH begon recent met ‘sponsored products’ op zijn website. Merken kunnen hun product nu prominenter in zicht brengen. Hoe werkt het en hoe kan het nog beter?
Het dwarse communicatiebureau KesselsKramer kondigde maandag twee digitale bureaus aan, maar wat die nou precies gaan doen, weten ze blijkbaar zelf nog niet. kesselskramer.digital en HolyPony.io zijn volgens het bepaald niet heldere persbericht ‘twee kanten van dezelfde bitcoin, met ieder een totaal ander doel’.
Hoe gaat de markt om met de (aanstaande) verdwijning van third-party cookies? Sjoerd van der Meijden van [M]media over wat de publisher nu al doet en weet, maar bovenal wat hij van de toekomst zonder third-party cookies verwacht.
Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat het werk van online marketeers in 2022 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen? Elf DDMA-experts blikken vooruit op de grootste trends in data-driven marketing voor 2022.
Postillion Hotels uit Rotterdam houdt in het halfjaar tot maart 2022 een promotiecampagne via de virtuele influencer Esther Olofsson.
Geen enkele politicus heeft zoveel nepvolgers op Instagram als Geert Wilders. Onder de volgers van de PVV-leider bevinden zich zo’n 80.000 ‘verdachte’ accounts. Ook het Instagram-profiel van Mark Rutte heeft veel nepvolgers: bijna 50.000 in totaal. Dit blijkt uit onderzoek van VPNGids.nl naar nepvolgers op sociale media.
Adobe heeft de winst in het viertal kwartaal van het gebroken boekjaar zien halveren. De winst daalde op jaarbasis van 2,25 miljard naar 1,23 miljard dollar. De omzet steeg evenwel van 3,4 miljard naar 4,1 miljard dollar. Adobe verdiende vooral meer aan abonnementen.
Emakina betrekt per juni 2022 een nieuw kantoor in Den Bosch, in het Innovatie Kwartier.
KLM heeft een nieuw bureau gekozen voor zowel creatie als media-inkoop. Vanaf dit najaar verzorgt dentsu Benelux de wereldwijde marketing van de luchtvaartmaatschappij.
De Zweedse fabrikant van innovatieve beauty-apparaten Foreo kiest er strategisch voor om niet zelf over zijn apparaten te praten, maar dat door gebruikers te laten doen. Gevestigde reclamepraktijken komen er niet in.
Per 1 januari 2022 treden Erwin Versluijs en Meindert van den Heuvel terug als directeuren van Ocean Outdoor Nederland, het bedrijf dat gespecialiseerd is in digitale buitenreclame.
Dept heeft Vishnu Mohan aangesteld om zijn nieuw gelanceerde activiteiten in Azië-Pacific op te tuigen en uit te bouwen.
The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Jerome Kuijken van De Speld & Partners.