More stories

Premium

Dutch Interactive Awards open voor inschrijvingen

Op 2 juni worden in de Beurs van Berlage voor de twaalfde keer de prijzen uitgereikt voor Nederlands beste interactieve werk tijdens de Dutch Interactive Awards (#dia22). De deur staat nu open om te nomineren.

Marketing
Premium

Bikkelhart nieuwste toevoeging aan digitaal bureaugroep 4NG

4NG neemt digitaal bureau Bikkelhart over. Het Amsterdamse bureau is gespecialiseerd in het ontwerpen, optimaliseren en automatiseren van de digitale klantreis.

Marketing
Premium

Blauw Gras aan de slag voor BetCity

Blauw Gras gaat aan de slag voor online gokplatform BetCity. Het bureau wordt verantwoordelijk voor strategie en creatie, ondersteund door een aantal andere Ace agencies, waaronder Glasnost.

Digital Agencies

De voordelen van het gericht inzetten van marketingdata

Hoe vergroten mediabedrijven hun omzetkansen en vinden zij praktische toepassingen door marketingdata gericht in te zetten? 

B2B Digital

Adverteren op Spotify: hoe, wat en waarom, plus tips voor het beste resultaat

Spotify is een belangrijk kanaal voor digitale audio en dus ook voor advertenties. Maar het is anders dan radio: lees hoe adverteren werkt en wat het kost.

Publishing
Premium

Spotify met nieuw reclameformat voor podcasts

Spotify voert een nieuw reclameformat in dat speciaal is ontwikkeld voor luisteraars van podcasts: een klikbare kaart die zeven dagen blijft plakken.

Online advertising
Premium

Melkunie kiest voor N=5

Melkunie heeft gekozen voor N=5 als nieuw bureau voor haar gehele merkportfolio. Komende tijd zullen zij samen werken aan een stevig brand platform. Tegelijkertijd werken zij aan afzonderlijke campagnes voor de submerken.

Marketing
Premium

Campagnepanel #187: ‘Blijft boeien’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken, nee: luisteren, ze naar een challenge tussen vier podcasts.

Campagnes
Premium

Franse cookieboetes voor Google en Facebook: 210 miljoen euro

Facebook en Google zijn te slordig met toepassing van de Franse privacyregels en krijgen daarom boetes van respectievelijk 60 en 150 miljoen euro.

Privacy

CDP’s: de must-have voor gepersonaliseerde marketingcampagnes

Het Customer Data Platform is een belangrijk middel om inzicht te krijgen in klantgedrag. Zo zet je een CDP effectief op.

Customer Engagement
Premium

Reclame online gokken door het dak

Sinds de legalisering van de online kansspelmarkt per 1 oktober 2021 zijn reclamebestedingen van online gokbedrijven door het dak gegaan. Zo is er een gemiddelde verdubbeling te zien van de mediabestedingen van de onlinekansspel aanbieders sinds oktober vorig jaar, aldus DVJ Insights.

Marketing

Dit zijn de belangrijkste recruitmentlessen bij hypergroei

HR-softwarebedrijf Personio groeide in zes jaar tijd van vier tot maar liefst 1000 medewerkers en deelt de belangrijkste hypergroei-lessen. 

Innovatie
Premium

Jaspar Roos naar Human Inference

Jaspar Roos, bekend als host van Emerce conferenties, is aangetreden als marketing lead bij Human Inference. In het verleden was hij werkzaam als ABN AMRO, RoyalHaskoningDHV en Plug and Play. Hij gaat zich richten op de marketing, innovatie & partnerships van de Arnhemse organisatie die onderdeel uitmaakt van The Data Agency.

Online marketing

Vijf ontwikkelingen waar performance-marketeers in 2022 niet onderuit kunnen

Wat zijn de ontwikkelingen waar we in 2022 meer van verwachten? First-party data, conversion modelling, voice search, visual search, livestream e-commerce.

Online marketing
Premium

Rechter verwerpt klachten LinkedIn adverteerders

Een klacht over misleidende cijfers die LinkedIn aan adverteerders heeft verstrekt is door een Californische rechter ongegrond verklaard. LinkedIn zou hebben gelogen over het aantal keren dat video’s op het platform werden bekeken.

Marketing