GroupM: reclamemarkt krijgt flinke klap, maar herstelt zich in 2021
De wereldwijde reclamemarkt levert dit jaar flink in. GroupM voorspelt een daling van 11,8 procent. Omgerekend zo’n 70 miljard dollar. Dat is exclusief politieke reclame.
De wereldwijde reclamemarkt levert dit jaar flink in. GroupM voorspelt een daling van 11,8 procent. Omgerekend zo’n 70 miljard dollar. Dat is exclusief politieke reclame.
Met keukenformule Hello Kitchen gooit moederbedrijf De Mandemakers Groep (DMG) het over een andere boeg: het nieuwe oriëntatieproces start opvallend genoeg buiten de eigen kanalen, onder meer op Pinterest.
De verwachting is dat we over niet al te lange tijd leven in een wereld waarin nog minder data voor de marketeer vanzelfsprekend beschikbaar is: we leven dan in een wereld zonder de welbekende cookies, die veel gedragsgegevens van de klant kunnen opslaan. Als marketeer wordt je gedwongen om andere wegen te bewandelen om toch de klant te overtuigen zijn data met je te delen. Krijn Schuurman gaat hierover in gesprek met Waldo Smeets (Adobe) en Jasper Dijkstra (Accenture Interactive).
Aldo Wink is een marketing automation en lead generation expert en heeft daar al twintig jaar ervaring mee.
Google “digitale transformatie” en de vierde suggestie is “digitale transformatie corona”. Het onderwerp digitale transformatie stond al jaren hoog op de managementagenda van organisaties. Nu de transitie naar online pure noodzaak is geworden (de reden is bekend), zijn sommige bedrijven compleet verrast. Daarnaast heeft iedereen een idee van wat ‘digitale transformeren’ inhoudt. Voor sommige merken is het niet meer dan het uploaden van hun catalogus. Anderen hebben nieuwe klanten gevonden door online marketing en door online te adverteren. Deze whitepaper is een interactief handboek gemaakt voor de moderne marketeer.
Digitaal bureau Isaac uit Eindhoven voegt zich bij Intracto Group, dat actief is op het terrein van strategie, creatie, content, marketing en technologie.
We willen prospects en klanten zo persoonlijk en relevant mogelijk benaderen. Een tailor made boodschap afgestemd op jouw gedrag en behoeften.
HEMA richt zich voor zijn nieuwe schoolcampagne rond het schoolassortiment op het medium TikTok. Haar allereerste video heeft als titel The Legend Continues.
Onze economie is abrupt verandert door COVID-19. Markten liggen stil, consumenten zijn onrustig. Sommige bedrijven varen goed bij de komst van het virus.
De filialen van Wunderman Thompson in Antwerpen, Brussel en Amsterdam en Mirum België worden per 1 juli samengevoegd tot Wunderman Thompson Benelux.
Hoe kun je optimaal, persoonlijk kledingadvies geven aan klanten, in een markt waarin de concurrentie groot is? Dat was de vraag voor jeansspecialist Score.
In periodes van nationale welvaart vergeten marketeers dat hun stijgende verkopen niet alleen worden veroorzaakt door slimme advertenties en uitstekende producten – aankopen zijn afhankelijk van het besteedbare inkomen van consumenten en hun vertrouwen in het bedrijfsleven en de economie. Maar wat gebeurt er als er een verschuiving is in dit vertrouwen? Wat gebeurt er als een economische verandering kleine bedrijven treft en hun financiële reserves en algehele overleving bedreigt?
Alexander Snoek is eigenaar van Stan & Stacey en al tien jaar expert op het gebied van email marketing en marketing automation
We kennen het allemaal wel; je hebt een interessant artikel of mededeling die je wilt delen met je netwerk.
Marketing automation maakt je leven als marketeer een stuk makkelijker. Maar waar begin je en hoe werkt het precies?