More stories

Benchmark: De belangrijkste marketingtactieken in e-commerce

Het jaarlijkse trendrapport van dotdigital kijkt naar de tactieken die e-commerce merken zouden moeten toepassen om belangrijke marketinguitdagingen het hoofd te bieden. Verspreid over drie continenten en twaalf landen, hebben zij honderd merken gescoord op basis van criteria variërend van best practices voor e-mail tot omnichannel-acceptatie en gebruikerservaring. Elk merk werd willekeurig geselecteerd en objectief gescoord, afhankelijk van hun toepassing van deze tactieken.

Contentmarketing

E-mailmarketing Masterclass: Best practices customer journey optimalisatie

Deze eerste editie van de vijfvoudige masterclass serie gaat over het optimaliseren van de customer journey met e-mail. Laat je inspireren door best practices en praktijkvoorbeelden van onder andere Kees Smit Tuinmeubelen. Krijn Schuurman gaat in gesprek met Jasmijn Hemersma (Adwise – Your Digital Brain) en Jasper Witte (Copernica Marketing Software).

E-mailmarketing

Irfan van Ewijk (Woov): ‘Het belangrijkste in digital marketing is om ook jongeren te begrijpen’

Tijdens Emerce Direct Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met Irfan van Ewijk van Woov over digital marketing bij jongeren. 

Online marketing

Swiss Sense: customer journey blijven verbeteren 

Directeur Customer Experience Joey Janssen vertelt hoe Swiss Sense de marketing cloud- en service cloud-systemen gebruikt om de klant te begrijpen.

Customer Experience
Premium

Facebook in paniek om nieuwe versie Apple iOS

Facebook is lichtelijk in paniek omdat het honderden miljoenen dollars omzet gaat verliezen zodra iOS 14 voor iPhones uitkomt. Dat is vermoedelijk volgende maand.

Online advertising

Vaker vertoond in Google Shopping met gelijke biedingen

Binnen het Google CSS Programma heeft Google de advertentieruimte voor Google Shopping Ads opengesteld voor prijsvergelijkingswebsites.

Online advertising

Zes kansen voor e-mail-marketing in coronatijd

Elke crisis biedt kansen. Dit een mooi moment om stil te staan bij hoe je nieuwe klanten kunt bereiken en hoe je daar vervolgens het meeste uit kan halen. E-mail-marketing is het aangewezen kanaal. Maar hoe pak je dat nou écht slim aan, en welke valkuilen dien je te vermijden?

E-mailmarketing
Premium

Spotify exclusief sponsor van League of Legends-events

Spotify heeft zijn eerste wereldwijde sponsorcontract getekend om zijn bereik en zichtbaarheid te vergroten. Het betreft een deal met Riot Games voor League of Legends.

Online marketing

De valkuilen van gamevertising

Games zijn razend populair en nu het merendeel van de mensen vaak aan huis gekluisterd is, is gamen alleen maar aan populariteit toegenomen.

Online advertising
Premium

Google lanceert zoekmachine voor vacatures in Nederland

Google Nederland lanceert in de loop van volgende week Google for Jobs op de lokale markt. Daar zijn honderdduizenden vacatures te vinden van partijen als Randstad Groep, Monsterboard, DPG en Rijksoverheid.

Marketing
Premium

Schoenenketen Scapino start samenwerking met Youtuber Bibi

Schoenenketen Scapino, met 170 winkels door heel Nederland, is een samenwerking gestart met YouTube-ster Bibi. De 12-jarige Bibi heeft honderdduizenden jonge fans die haar doe-het-zelfideeën, vlogs en uitdagingen volgen op sociale media.

Online marketing

Checklist: Versnel de ROI op merkinvesteringen

Alle medewerkers zijn cruciaal voor het succes van de branding van je bedrijf. Of het nu gaat om het verzenden van e-mails, het presenteren van verkooppraatjes, netwerken op een evenement of het ontwerpen van social media assets. Het is essentieel dat interne teams zijn afgestemd op de merkidentiteit en over de tools beschikken die ze nodig hebben om on-brand te blijven. Deze checklist focust op de drie belangrijkste basisprincipes voor het verhogen van de ROI op merkinvesteringen.

Contentmarketing

People-based marketing en manieren om de juiste doelgroep te vinden 

People-based marketing start bij het leren kennen van je klanten, gebruikers of fans (in vervolg: klanten). Maar hoe start je zoiets op?

Online marketing
Premium

Wat is de relatie tussen ITP en Programmatic Advertising?

Er gebeurt momenteel veel in het landschap van ITP. Wat is de relatie tussen ITP en Programmatic Advertising? En welke ontwikkelingen zien we hier?

Native advertising
Premium

Merkle nieuwe digitale partner Perry Sport

Merkle wordt de digitale partner van Perry Sport. De bedoeling is om de positie als omnichannel retailer nog verder te verstevigen met behulp van digitale marketing.

Digital Agencies