Adverteren op TikTok: Welke mogelijkheden zijn er?
Het is recent bekend gemaakt dat het nu mogelijk is om campagnes te starten op TikTok. Maar moet je hier als bedrijf eigenlijk wel iets mee?
Het is recent bekend gemaakt dat het nu mogelijk is om campagnes te starten op TikTok. Maar moet je hier als bedrijf eigenlijk wel iets mee?
Marcia Moestoredjo (Valent Marketing) spreekt in dit vraaggesprek met Hans Voorn over haar ervaring met marketing automation.
“Datagedreven marketing maakte een verbazingwekkende groei door. Wat tien jaar geleden nog onmogelijk leek, is inmiddels gemeengoed. Het dynamische karakter van het vak vereist dat jij als marketeer continu op de hoogte bent én blijft van de laatste trends en tools.” Interview met Jaap Jacobs, managing director van Fingerspitz over B2B marketing anno 2020.
Facebook heeft zelf een aantal tips gepubliceerd over het hoe je merkcampagnes op het platform kunt verbeteren. Vaak gaat het om schijnbaar kleinere veranderingen, die toch een grote impact kunnen hebben. Zie ook de bij deze infographic behorende video.
Met het steeds verder beperken van third party (cookie) data verandert het digital marketing landschap sterk. En daarmee ook de hoeveelheid beschikbare data.
Facebook maakt zich zorgen over veranderingen in Apples iOS 14 waardoor het bedrijf advertenties minder goed kan afstemmen op voorkeuren van consumenten. Dat vertelde CFO David Wehner van Facebook aan CNBC.
Spotify werd er groot mee en Netflix profiteert er ook van. Blendle wil zijn diensten vaker gaan aanbieden via telecombedrijven. Het nieuwe Franse moederbedrijf Cafeyn heeft hier al veel ervaring mee.
In juni 2020 maakte Google bekend custom bidding binnen Display & Video 360 (DV360) beschikbaar te stellen aan al haar klanten.
Fraude met apps en games is in de eerste zes maanden van het jaar duidelijk afgenomen, zegt AppsFlyer, die de […]
Als data-gedreven marketeer heb je natuurlijk behoefte aan de juiste metrics om te checken of je je doelstellingen wel haalt. Dat vraagt om metrics die relevant en doelmatig zijn. Metrics, kortom, die aansluiten bij wat je met je contentmarketinginspanningen wilt bereiken. Om je te helpen de juiste metrics te bepalen, gaan we in dit artikel de contentmarketing metrics technisch ontleden.
Voor nieuwe adverteerders maar ook zeker adverteerders die de frequente updates van Google Ads niet kunnen bijhouden op het gebied van targeting biedt dit blog uitkomst.
Lees in deze casestudy hoe Voodoo een Dynamic Creative Optimization (DCO) oplossing gebruikt om het grote aantal advertenties (zowel video’s als banners) te produceren dat nodig is voor hun multivariate testen. Lees daarnaast welke resultaten zij met deze nieuwe werkwijze hebben gerealiseerd en wat volgens Voodoo’s marketingteam de voordelen van DCO zijn.
Door het meten van klanttevredenheid proberen organisaties zich een beeld te vormen van de emoties die een – potentiële of bestaande – klant voelt tijdens het informatie- en bestelproces.
Zijn de financiële instellingen klaar om nieuwe technologieën te omarmen en hun aanbod en communicatie aan te passen aan de unieke persoonlijke behoeften van hun klanten? Pas sinds kort zijn banken begonnen met het ontwikkelen van gepersonaliseerde customer journeys. Banken lijken niet echt een keuze te hebben, ze moeten andere B2C-spelers zoals retailers en serviceproviders volgen. De digitale consumenten verwacht een hoge mate van relevantie en gepersonaliseerde ondersteuning. Lees in deze whitepaper hoe je een klantgerichte journeys kunt creëren en bankdiensten in een digitale omgeving kunt personaliseren.
De meeste geavanceerde SEO-tools zijn hartstikke duur. Gelukkig zijn er ook heel wat gratis SEO-tools. Maar welke zijn de beste? Wij zochten het uit.