More stories

Premium

Ook Bond van Adverteerders in gesprek met Facebook wegens haatzaaien

Namens adverteerders spreekt ook de Bond van Adverteerders (bvA) haar zorgen uit over de manier waarop op online platforms nepniews wordt verspreid en aangezet wordt tot haat, discriminatie, geweld en racisme.

Online advertising
Premium

Essent verkoopt zonnepanelen per chatbot

Essent breidt zijn slimme chatbot uit met een verkoopfunctie. De chatbot helpt consumenten wisselen van energiebedrijf, maar maakt ook persoonlijke berekeningen over te plaatsen zonnepanelen.

Social

De taken van een UX expert in een CRO-proces

Binnen het CRO-werkveld en specifiek bij A/B testen, zet men graag user experience experts in. Zij vormen een brug tussen data en psychologie.

Customer Experience
Premium

Specialist in marketplaces Nakoa naar Nederland

De Duitse specialist in marketing op marketplaces Nakoa start deze zomer activiteiten op in Nederland.

Marketplaces

Michiel van Riemsdijk (Adeptiv): ‘Dit zijn de trends in marketing automation’

Michiel van Riemsdijk is commercieel directeur van Adeptive. Hij heeft twintig jaar ervaring in emailmarketing, marketing automation en datagedreven marketing.

Marketing automation

De nieuwste features van LinkedIN – hoe gebruik je ze?

Je knippert één keer met je ogen en opeens zijn er weer nieuwe functies binnen LinkedIn. De kans bestaat dat je sommige alweer vergeten bent of zelf gemist hebt.

Marketing
Premium

‘Populariteit Facebook bereikt dieptepunt’

Zowel jongeren als de middengroep (25-44 jaar) laten Facebook steeds vaker vallen. Nog maar 23 procent van de Nederlandse jongeren geeft aan Facebook te gebruiken. Slechts 3 procent van de de jongeren schaart Facebook in de top 3. In de middengroep staat Facebook inmiddels op een vierde plaats, onder WhatsApp, Instagram en YouTube. Dat blijkt uit de Soda Social Media Monitor 2020.

Social
Premium

Forse schadepost Facebook na adverteerdersboycot

Grote adverteerders als Levi’s en Coca-Cola boycotten Facebook een maand lang omdat het platform oogluikend racisme zou toestaan. Dat kost nu al tientallen miljard dollars aan beurswaarde.

Online advertising

Waarom e-commerce (juist nu) gebaat is bij cloud hosting  

De drukte waarmee webwinkels de afgelopen maanden te maken kregen, onderstreept nog eens het belang van de juiste hosting-oplossing.

Hosting
Premium

TikTok for Business zet bureaus buitenspel

Met de opening van TikTok for Business wil het bedrijf zijn podium delen met merken. Anders dan bij andere socialbedrijven houdt TikTok zelf veel controle en hebben marketingbureaus weinig in de melk te brokkelen met campagne- en optimalisatiewerk.

Online marketing

Influencers: next step in b2b-marketing?

Terwijl LinkedIn qua features opschuift naar platformen als Facebook en Instagram, rukken ook de zakelijke influencers op. Dat biedt kansen, maar werkt ook net even anders.

Marketing
Premium

Apple blokkeert reclametracking in iOS 14

Veertig procent van de Nederlandse eigenaren van een smartphone is vanaf september niet meer te tracken om reclamedoeleinden. Apple maakt het kunnen uitlezen van de Advertising ID in iOS 14 dan opt-in, iets dat vrijwel niemand zal doen.

Privacy

Een goed gesprek over de ultieme customer experience: zorg die verder gaat

Freek Oldenhuis Arwert van Oracle bespreekt met marketing automation-specialist Jory Leenen van zorgverzekeraar CZ de dementie-campagne bij de zorgverzekeraar.

Customer Experience

GroupM: reclamemarkt krijgt flinke klap, maar herstelt zich in 2021

De wereldwijde reclamemarkt levert dit jaar flink in. GroupM voorspelt een daling van 11,8 procent. Omgerekend zo’n 70 miljard dollar. Dat is exclusief politieke reclame.

Online advertising

Keukenformule Hello Kitchen kiest ‘online first’ en geeft Pinterest prominente rol

Met keukenformule Hello Kitchen gooit moederbedrijf De Mandemakers Groep (DMG) het over een andere boeg: het nieuwe oriëntatieproces start opvallend genoeg buiten de eigen kanalen, onder meer op Pinterest.

Online marketing