More stories

Premium

Dentsu-bureau en The North Face boycotten Facebook

Een dochterbedrijf van Dentsu Aegis Network, het Amerikaanse 360i, en kledingmerk The North Face hebben hun reclamebudgetten op Facebook bevroren. De bedrijven verzetten zich de onverbreidelde haatpraat en misinformatie die Facebook op het platform toelaat.

Marketing

Eduard Blacquière (CLUSE horloges): ‘We zijn vooral succesvol, omdat we de klant heel goed snappen’

Tijdens Emerce Digital Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met Eduard Blacquière van CLUSE horloges over het belang van een scherp gefocuste doelgroep.

Online marketing
Premium

Cannes Lions van start als week durende videoconferentie

Netwerken zit er dit jaar voor de bezoekers Cannes Lions echt niet in, maar de Franse organisatie probeert wel nog vakkennis over te dragen via topspecialisten. Vandaag begint jaarlijkse event voor de reclamebranche. De vorm: video. Heel veel video.

Marketing
Premium

Rian Rietveld (Level Level): ‘Ontwerp niet voor de ideale mens’

Spraakbesturing en webbrowsers die voorlezen, brengen digitale toegankelijkheid in een stroomversnelling. Toch is aan de basis verbetering nodig. Al was het maar omdat merken er geld door verliezen. “Bureaus spelen een sleutelrol en moeten uit hun cocon zien te geraken”, stelt Rian Rietveld, specialist op dit vlak bij agency Level Level.

Digital Design

Born05 digitale contentbureau van ASN

Born05 is het nieuwe digitale contentbureau van ASN Bank. De partijen zijn een strategische, langdurige samenwerking aangegaan op het gebied van de ontwikkeling, uitvoering en inzet van digitale en social content.

Marketing

Ontdek privacygevoelige informatie in je Google Analytics data

Klantdata in Google Analytics bevat regelmatig persoonlijke en privacygevoelige informatie. Hoe beheer je dat en hoe houd je je aan de regels?

Analytics

LinkedIn Stories nu ook voor bedrijfspagina’s

Na de uitrol van LinkedIn Stories voor Nederlandse gebruikers eerder deze maand, is de nieuwe door Instagram geïnspireerde functie nu ook beschikbaar voor bedrijfspagina’s. Nederlandse bedrijven en merken kunnen zelfs als eerste in Europa Stories testen, waarbij korte video’s, foto’s maximaal 20 seconden zichtbaar is.

Online marketing
Premium

Europees directeur Twitter naar Amazon Nederland

Mark Stockx heeft na zeven jaar bij Twitter als topmanager Europa zijn functie ingeruild voor die van general manager Amazon Advertising in Nederland.

Marketing
Premium

Spotify opent zelfbedieningspaneel videocommercials

De eerste groep adverteerders kan zelf video-commercials gaan uploaden naar het reclamesysteem van Spotify. Het zullen veelal merken zijn die beeldreclame op telefoons en computers kunnen vertonen.

Online advertising

Middels A/B-testing naar een betere cookiemelding

De uitvoering van, en verantwoordelijkheid voor een goede cookiemelding, ligt bij je organisatie. Maar hoe zorg je er nu voor dat zo veel mogelijk bezoekers je cookies accepteren?

Online marketing

Open- en klikratio’s van e-mails blijven stijgen

72 procent van de Nederlandse marketeers beschouwt e-mail als een belangrijker marketingkanaal dan voor de crisis. E-mail blijkt in deze tijd dan ook een extra effectief kanaal. Bijna de helft van alle organisaties zagen de open- en klikratio’s van hun e-mails stijgen, zo blijkt uit onderzoek van branchevereniging DDMA Commissie E-mail.

E-mailmarketing

Lessen van ANWB over de impact van afbeeldingen 

De spanningsboog van mensen wordt steeds korter. Constant is ons brein op zoek naar nieuwe triggers om aan onze prikkelverslaving te voldoen.

Web-design

De meerwaarde van Apple Search Ads voor je paid kanaal

Het platform ‘Apple Search Ads’ is nu een klein jaar in Nederland en zeer interessant als je gericht wilt adverteren.

Online advertising

Adobe gaat gebruikers vragen om Flash te verwijderen

Adobe gaat gebruikers later dit jaar vragen om de Flash Player op Macs en pc’s te verwijderen. Adobe staakt de ondersteuning zoals eerder aangekondigd definitief op 31 december.

Web-design
Premium

Marc Verschoor Chief Growth Officer van reclamegroep Publicis Groupe Nederland

Marc Verschoor (44) is Chief Growth Officer geworden van reclamegroep Publicis Groupe Nederland. Hij wordt verantwoordelijk voor het realiseren van de ambitieuze groeidoelstelling van de Nederlandse tak van Publicis Groupe.

Digital Agencies