More stories

Premium

STER: Cookies weg, online omzet omhoog

De online reclameomzet van STER is begin dit jaar met tussen de zestig en tachtig procent gestegen. Dat is ná het afschaffen van 3rd party cookies. Zelfs tijdens het begin van de coronacrisis boekte de NPO-exploitant groeicijfers van tussen de tien en twintig procent.

Online advertising
Premium

‘Uitgevers willen af van Facebook, Google’

Uitgevers beginnen in te zien hoe diep ze zich in het ecosysteem van Facebook en Google hebben genesteld. Ze zitten te diep in de haarvaten. Directies willen daar van af. Ze zoeken en implementeren alternatieve, vaak zelf gehoste systemen.

Publishing

Is je organisatie klaar voor feature management en productexperimenten?

Twintig jaar geleden werden technologiebedrijven getroffen door de ‘Agile Revolution’. Tegenwoordig is agile werken heel normaal en nieuwe op agile gebaseerde projectmethodieken zijn ontstaan. Denk aan continue integratie, delivery en deployment. Hun grote aantrekkingskracht is dat deze processen en tools de kwaliteitsbeoordeling automatiseren, en ervoor zorgen dat wanneer code stukje bij beetje wordt samengevoegd – en niet op één big bang-releasedag – werkt. Maar hoe maak je de transitie naar deze nieuwe filosofieën?

Conversie
Premium

BvA dringt bij Facebook aan op zelfregulering

De Bond van Adverteerders heeft in een gesprek met Facebook Nederland aangedrongen op zelfregulering. BvA is een van de oprichters van de Stichting Reclame Code. Daarin spreken alle belanghebbenden in de reclame-industrie gedragscodes af, die bijdragen aan het vertrouwen in media en reclame.

Facebook

Negen video’s over sales die je op weg helpen in 2020

Wanneer heb je als marketeer voor het laatst een video over sales gekeken? Naast de bekende zaken waar een marketeer zijn kennis over moet bijhouden, is het ook belangrijk om inzicht te krijgen in het salesproces. Na het zien van deze 9 inspirerende videos over sales, mag je jezelf met recht een ‘smarketeer’ noemen.

Dialogue Marketing

SEO A/B testing bij Hunkemöller resulteert in substantiële businessresultaten

A/B testen is een bekend begrip voor customer experience optimization (CXO) of het optimaliseren van advertenties. Het resulteerde voor modemerk Hunkemöller in een substantiële groei.

SEO
Premium

Hans Anders, KARWEI en bol.com genomineerd voor de beste E-mail Campagne van 2020

Hans Anders, KARWEI en bol.com zijn genomineerd voor de beste E-mail Campagne van 2020. Daarnaast maken Laura Wijnands (Bikkelhart), Lonieke Schepers (Drukwerkdeal.nl) en Manou Buruwaa (Nederlandse Spoorwegen) kans op de titel van E-mail Professional van het jaar.

E-mailmarketing

Klantbehoud in de tijd van zero effort

In maart 2020 heeft de grootste digitale opleiding plaatsgevonden, die de wereld ooit heeft gezien. Digitale meetings zijn in sneltempo het nieuwe normaal geworden.

Customer Loyalty

Mark Appel (CM.com) ‘Wat moet ik met conversational marketing?’

Mark Appel is chief marketing officer bij CM.com en heeft al twintig  jaar ervaring in de marketing bij bedrijven als Exact, Twinfields en Apple.

Online marketing
Premium

400 adverteerders boycotten Facebook wegens aanpak racisme en haatzaaien

Het aantal adverteerders dat een maand stopt met adverteren op Facebook en Instagram als protest tegen nepnieuws, racisme en haatzaaien is woensdag gestegen naar zo’n 400. TomTom en Heineken hebben zich ook aangesloten bij de boycot.

Online advertising
Premium

DDMA en IAB Nederland publiceren nieuwe whitepaper over search automation

Met als doel search-specialisten en marketeers ondersteuning te bieden bij het automatiseren van searchstrategieën publiceren brancheverenigingen DDMA en IAB Nederlandde nieuwe Search Automation whitepaper.

Marketing automation

Een te eenzijdige blik op vandaag, creëert een achterstand voor morgen

In 2019 besteedde adverteerders zo’n 2,2 miljard euro van het totale marketingbudget aan digital advertising. Daarmee steeg het totale aandeel van digital advertising naar 61%

Strategy
Premium

Dutch Search Awards 2020 open voor nominaties

Vandaag begint de inzendtermijn voor de Dutch Search Awards. De organisatie van de jaarlijkse prijs zoekt de beste campagne of tool op het gebied van search marketing en advertising. Voor het eerst kunnen ook bureaus uit België en Luxemburg meedoen.

Search

Mark Appel (CM.com): ‘Tien jaar ervaring in marketing automation, hoe zou ik het anders doen?’

Mark Appel is Chief Marketing Officer bij CM.com en heeft al twintig jaar ervaring in de marketing, waarvan hij al zeker tien jaar bezig is met marketing automation.

Marketing automation

Hoe echte verhalen van echte mensen je merk dichter bij de consument brengt

Storytelling geeft bepaalde herkenbare patronen aan informatie, waardoor we er betekenis aan geven. Op deze manier begrijpen we het leven en kunnen we dit overdragen.

Strategy