More stories

Vijf tips voor het optimaal inzetten van video voor B2B bedrijven

Er is geen ontkomen meer aan: video is hét middel om je boodschap over te brengen. Dit geldt niet alleen voor de consumentenmarkt, maar ook zeker voor de zakelijke markt. Door te werken met de Video First strategie, zet je tijdens campagnes video op de eerste plaats. Aan de hand van vijf tips maak jij straks optimaal gebruik van video tijdens je komende B2B-campagnes.

Video

Nog twee weken voor nominaties Dutch Interactive Awards

Over twee weken, op woensdag 4 maart, sluit de inschrijftermijn voor de Dutch Interactive Awards 2020. Bureaus kunnen tot die tijd hun beste werk van 2019 inzenden.

Marketing

Hoe ontwikkel je bedrijfs- en persoonlijke groei in B2B?

We leven in een nieuw tijdperk van B2B-marketing, een tijd van aandacht geven, in plaats van erom te vragen. Een tijd van data-analyse om mensen beter te begrijpen.

Customer Service
Premium

Cookieless advertising, een ramp of een zegen?

Na wat kleine updates in Safari kondigde Google onlangs gelukkig aan dat third party cookies binnen nu en twee jaar zullen verdwijnen. Wat betekent dit voor tech partijen, adverteerders en natuurlijk consumenten?

AVG

Onderzoek: slechts 26% bedrijven haalt vijftien minuten servicelevel Facebook

Hoe reageren bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality als je een concrete vraag stelt op Facebook? Of een comment zet bij een post van het bedrijf?

Customer Service

Alles wat je moet weten over de donkere modus voor e-mail

De donkere modus komt in rap tempo ook naar de e-mail. Alles over wat dark mode nou eigenlijk is en wat jij als e-mailmarketeer ermee zou kunnen doen.

E-mailmarketing

Acht best practices voor het optimaliseren van je native advertising strategie

Uit onderzoek van Outbrain blijkt dat consumenten gemiddeld vier content pieces leest voordat deze overgaat op een aankoop. Je kunt grote invloed uitoefenen op deze aankoopbeslissing door via zoveel mogelijk interactiemomenten in contact te komen met consumenten. Dit eBook bevat casestudies van Vodafone, TacoTax, CBR Fashion Group, Naked Wines, Blinkist, Lifesum en BuzzFeed. Lees hoe de performance marketeers bij deze bedrijven hun customer journey campagnes en ROI hebben geoptimaliseerd.

Marketing

Google laat ze weer massaal door: nepadvertenties voor bitcoin

Na een ogenschijnlijke rust lijken de advertenties met bekende Nederlanders voor bitcoins weer te zijn teruggekeerd.

Marketing

ID&T en Twitter gaan samenwerken met content rond muziekevenementen

ID&T en Twitter zijn een samenwerking aangegaan voor de distributie van content rondom de uiteenlopende elektronische muziekevenementen die onder de ID&T groep vallen, waaronder Mysteryland, Sensation, Amsterdam Open Air en Decibel Outdoor.

Marketing

Influentials neemt influencermarktplaats Buzzooka over

Het Nederlandse Influentials heeft de Belgische influencermarktplaats Buzzooka overgenomen. In de aankomende maanden worden de activiteiten samengevoegd en zal het bedrijf onder de naam Influentials verdergaan.

Marketing
Premium

VDL verkoopt occassions via marktplaats Tradus

De Nederlandse fabrikant van bussen, VDL Bus & Coach, sluit een samenwerking met Tradus, een online marktplaats uit de OLX-groep. VDL gaat tien procent van de gebruikte bussen aanbieden via handelssite.

Marketplaces

Coop kiest voor ID Factory

Om de marktpositie van haar ruim 300 winkels te verbeteren en online meer klanten aan zich binden, is de supermarktcoöperatie Coop in zee gegaan met ID Factory voor de online positionering en e-commerce strategie.

Online marketing

ANWB, DPG Media en Jumbo genomineerd voor de DDMA Customer Data Award 2020

Uit een recordaantal inzendingen heeft de jury ANWB, DPG Media en Jumbo genomineerd voor de DDMA Customer Data Award 2020. […]

Marketing

Emerce GAUC: de foto’s

Het Emerce congresseizoen begon donderdag met de Google Analytics User Conference in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Er waren sprekers van (uiteraard) Google, Booking.com, Up Analytics, VodafoneZiggo, Landal GreenParks, Traffic Builders en OrangeValley. De foto’s zijn zoals altijd van Peter Boer.

Analytics

Forse stijging privacyklachten in 2019

In 2019 dienden ruim 27.800 mensen een klacht in bij de Autoriteit Persoonsgegevens vanwege een mogelijke privacyschending. Dat is bijna 79 procent meer dan in 2018. Ondanks maatregelen om klachten sneller af te handelen, blijft de capaciteit van de privacytoezichthouder onvoldoende om burgers snel genoeg te helpen. Dat zegt de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).

Privacy