Jurgen Retra weg bij digitaal bureau RLVNT
Jurgen Retra heeft digitaal bureau RLVNT verlaten. Zijn vertrek is het gevolg van een zakelijk verschil van inzicht omtrent het door de onderneming te voeren beleid.
Jurgen Retra heeft digitaal bureau RLVNT verlaten. Zijn vertrek is het gevolg van een zakelijk verschil van inzicht omtrent het door de onderneming te voeren beleid.
Beurs- en congresorganisatie RAI Amsterdam gaat kunstmatige intelligentie inzetten om bezoekers van de site op bepaalde evenementen en exposanten te wijzen.
Voor veel organisaties is Google AdWords inmiddels een vertrouwde en vanzelfsprekende manier van adverteren. Facebook en vooral Instagram zijn in dat opzicht nog relatieve nieuwkomers, maar hebben een enorm bereik. Kun je die nog links laten liggen? Een vergelijking.
Anders dan je op basis van sommige recente berichten misschien zou verwachten, zijn relationele databases prima in staat grote hoeveelheden data op te slaan en te benaderen. Mijn bewering is dan ook dat relationele databases nog steeds een plek hebben in de nieuwe wereld. Hoeveel organisaties in Nederland (en in de meeste andere landen), hebben dusdanig veel data dat zij een relationele oplossing zijn ontgroeid? Die groep is klein. Of liever gezegd: de groep organisaties die vandaag de dag nog veel baat heeft bij relationele databases is zeer groot. Fun fact: BWIN, een van de grootste online wedkantoren, draait (razendsnel) op een SQL oplossing. Dagelijks hebben zij ruim een miljoen transacties, slechts een schijntje van wat zij aankunnen. Ze kunnen moeiteloos opschalen tot 250.000 transacties per seconde (…).
Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft sinds 25 mei, toen de AVG ging gelden, ruim 600 klachten ontvangen over schending van privacyrechten. Vierhonderd klachten zijn inmiddels geanalyseerd.
De Britse consumentenautoriteit CMA gaat optreden tegen wijdverbreide misstanden bij hotelboekingssites. Reizigers worden worden niet eerlijk behandeld.
De papieren folder raakt uit de gratie. Maar iets meer dan de helft van de Nederlanders zou de papieren folder missen als ze niet meer zou verschijnen. Dat blijkt uit de NOM Folder Monitor 2018, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK, in opdracht van DDMA Businessgroep Verspreidingen, onder auspiciën van het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM).
De Consumentenbond heeft de Autoriteit Persoonsgegevens in een brief gevraagd meer duidelijkheid te geven over de toepassing van de nieuwe privacywet in de praktijk. Nu pakken sommige bedrijven de ruimte voor een eigen interpretatie van de wet.
Recent onderzoek van DHL en bpost wijst uit dat 63 procent van de Belgische online shoppers over de grens winkelt, vergeleken met 34 procent van de Nederlandse consumenten. Daar liggen dus kansen voor internationale expansie. En België is niet de enige markt met veel potentie.
Google neemt afscheid van de merken AdWords en DoubleClick. Om verwarring bij klanten te voorkomen wordt voortaan de naam Google Ads gehanteerd.
De afgelopen twee jaar werd er – in aanloop naar de mobile-first index – veel nadruk gelegd op het mobielvriendelijk maken van websites. Het is de vraag of we daarmee de lading van de ‘mobile-first ontwikkeling’ wel écht goed dekken. Zo begint artificial intelligence (AI) een toenemende rol te spelen in de zoekresultaten. Maar hoe kun je je focus verschuiven van mobile-first naar een AI-index? Welke ontwikkelingen maakt Google hierin door en hoe kun je als SEO consultant op de kansen van de AI-first index inspelen?
Digitaal bureau Burst creëert met de aanstelling van Patrick Boom als CCO een nieuwe directiepositie. Hij moet helpen de groei in binnen- en buitenland te versnellen. Zijn internationale ervaring, onder meer als oud-managing director van Clockwork, draagt daaraan bij.
Broodjeszaak Panos heeft zijn klantenprogramma gedigitaliseerd. De plastic kaart wordt na 23 jaar vervangen door een app.
Hyperpersonalisatie is voor bedrijven met een grote klantendatabase alleen mogelijk met behulp van artificial intelligence. De technologie is inmiddels dusdanig doorontwikkeld dat je je e-mailmarketing ermee kunt optimaliseren. Het is de next step na AB-testen, maar hoe pas je het toe?
Dutch Digital Agencies organiseert de vierde editie van Dutch Digital Day met een nationale en internationale line-up. Tijdens Dutch Digital Day aanstaande vrijdag komt de digitale industrie samen voor een injectie next-level inspiratie. In één middag kun je worden geïnspireerd door de missie naar de rode planeet, de opkomst van intelligente machines, de ex-leider van de Lating Kings, de design director voor de Hillary Clinton Campaign en ’s werelds eerste cyborg.