More stories

CWT introduceert price tracking tool

Zakenreisorganisatie Carlson Wagonlit Travel heeft een price tracking tool ontwikkeld die vluchten en hotelkamers opnieuw boekt als de prijzen dalen. Volgens CWT leverde de applicatie in de testperiode klanten besparingen op van tot 2 procent op de totale reiskosten.

Analytics

Google Marketing Live 2018: de vier belangrijkste ontwikkelingen

Ieder jaar maakt Google haar productplannen bekend tijdens Google Marketing Live. De afgelopen twee jaar heeft Google zich gericht op een ‘mobile-first’-aanpak die de smartphonegebruiker centraal stelt. Dit jaar ligt de nadruk van Google met name op hoe machine learning adverteerders op een eenvoudigere en snellere manier relevanter laat zijn voor potentiële klanten. Zo maken ze het adverteerders mogelijk nog betere resultaten te behalen.

Online advertising
Premium

Platformen marketing automation kunnen niet voldoen aan analyticsbehoeften

Met de impuls die platformen als Pardot, Hubspot en Eloqua hebben gegeven aan de marketingwereld, hebben de achterliggende bedrijven voor zichzelf een nieuw probleem gecreëerd. Gebruikers vragen om meer geavanceerde rapportages, de platformen kunnen echter maar moeilijk aan die vraag voldoen.

Marketing automation

Amerikaans congres wil duidelijkheid over lezen Gmail-berichten

Het Amerikaanse congres wil duidelijkheid over het lezen van Gmail berichten door apps van derden. CEO Larry Page van Alphabet heeft tot 23 juli de tijd om te reageren op een brief van het House Committee on Energy and Commerce. Zo moet Page een lijst overleggen van alle bedrijven waaraan toegang wordt verleend.

Marketing

Unilever en Foodlab brengen online fanmarketing naar winkelvloer

Unilever zet voor de promotie van zijn campagne Lekker veel groente met Knorr! fanmarketing in, waarbij een online propositie zich door vertaalt naar offline met een winkelvloeractivatie.

Marketing
Premium

Deense QuantAds versterkt netwerk Dept

QuantAds, een van de grootste online marketingbureaus van Denemarken, wordt onderdeel van digitaal bureau Dept. Het bureau heeft in Kopenhagen 50 mensen in dienst, doch koestert internationale ambities.

Digital Agencies

AMP voor e-mail: verdeeldheid over experiment met interactiviteit

Het is nog maar de vraag of e-mailmarketeers en ontwikkelaars gaan experimenteren met AMP. Googles aankondiging om de techniek achter AMP beschikbaar te maken voor e-mail leidt tot een hoop bezwaren. Een eerste kleine poll laat zien dat de markt verdeeld is.

E-mailmarketing
Premium

Dept wordt lead agency voor bol.com

Dept wordt de zogeheten ‘lead agency’ voor retailer bol.com. Daaraan ging een uitgebreide bureau-oriëntatie vooraf.

Digital Agencies

Positionering: zo buig je je tekort om in een unique selling point

Vind je het moeilijk om een memorabele positionering of USP (Unique Selling Proposition) voor je merk te verzinnen? Dan ben je niet alleen. De meeste ondernemers en marketeers worstelen langdurig met de juiste positionering van hun merk. De oplossing komt echter vaak uit een volkomen onverwachte hoek: een ogenschijnlijke zwakte blijkt juist jouw kracht. Hoe dat werkt, legt Sean D’Souza van Psychotactics je in zijn onnavolgbare stijl uit.

Online marketing

‘Geen grootschalige lekken Drupal’

De Stichting Drupal noemt berichten in de media dat een groot aantal Drupal websites nog steeds gevoelig is voor de recente beveiligingslekken overdreven.

Security

TripAdvisor meest geliefde reismerk op Google

TripAdvisor domineert de organische zoekresultaten in de customer journey van een reiziger, gevolgd door Expedia, Kayak en Hotels.com. Maar er is meer dan genoeg ruimte voor merken om verbeteringen door te voeren in SEO: maar liefst 56 procent van het SEO-marktaandeel is in handen van heel veel kleine spelers, blijkt uit onderzoek van Conductor.

Search
Premium

87seconds in handen van Datawords

Het Belgische video content bureau 87seconds wordt overgenomen door Datawords, een wereldwijde groep voor digitale marketing.

Digital Agencies

Handleiding voor een goede start met personalisatie

De toegevoegde waarde van personalisatie is inmiddels wel bewezen, toch zijn veel marketeers nog op zoek naar manieren om personalisatie op een effectieve manier in te zetten. Het bieden van een gepersonaliseerde online beleving staat boven aan de lijst met belangrijkste uitdagingen in e-commerce. Deze handleiding beschrijft stap voor stap hoe je kunt starten met personalisatie.

Customer Experience

Tommy Hilfiger lanceert mobile based loyaltyprogramma

Tommy Hilfiger heeft met MYTOMMY een nieuw loyaltyprogramma gelanceerd. Extra bijzonder is dat het er veel van weg heeft dat Nederland als pilotland wordt gebruikt. In het programma staat de MYTOMMY app centraal. Er wordt geen gebruik gemaakt van een fysieke pas, zoals veel retailers doen.  

Customer Loyalty

Facebook krijgt Britse boete voor Cambridge Analytica-affaire

Facebook krijgt waarschijnlijk alsnog een boete van de Britse privacywaakhond vanwege de Cambridge Analytica-affaire. Het Amerikaanse bedrijf moet 500.000 pond (565.000 euro) betalen omdat het de gegevens van gebruikers onvoldoende beschermde

Privacy