More stories

‘Consument zoekt reclamevrije omgevingen op’

De (online) advertentiemarkt zal 20 tot 30 procent inleveren in de komende vijf jaar. Dat voorspelde Publicis Groupe’s Rishad Tobaccowala een dezer dagen op een congres in New York. “We krijgen steeds minder reclame.”

Online advertising
Premium

Nieuwe site Natuurmonumenten moet activeren

Onlangs is de nieuwe versie van Natuurmonumenten.nl opgeleverd. Het doel van de vernieuwde site is leden en niet-leden te mobiliseren.

Digital Agencies

Winkelen vanuit de inbox: wachten op integratie e-mail en betalen

Een enkele trendwatcher waagde zich begin vorig jaar aan de voorspelling. E-mail wordt naast een marketing- ook een verkoopkanaal. Klanten aanmoedigen om vanuit een ontvangen e-mail door te klikken naar de webwinkel zou dan niet meer nodig zijn. In plaats daarvan wordt de koop gesloten in de inbox zelf. Wat zien we hier al van terug?

E-mailmarketing

Cookiescanner helpt uitgevers voorbereiden op AVG

De Nederlandse start-up Faktor brengt vandaag een cookiescanner uit waarmee uitgevers, webwinkels en adverteerders exact kunnen zien welke partijen cookies zetten en, dus, met wie ze onder de AVG getekende contracten moeten hebben.

AVG

Een Customer Data Platform voor het verbeteren van je één-op-één marketing

Om je één-op-één marketing naar een hoger niveau te tillen moet je de juiste balans vinden tussen het verzamelen van klantdata en wat er met deze data door marketing gedaan wordt. Deze whitepaper helpt je op weg met het optimaliseren van je één-op-één marketingstrategie. Een Customer Data Platform (CDP) kan je hierbij veel werk uit handen nemen.

Customer Experience

Pepsi met Google in WebVR

Pepsi heeft samen met Google een online campagne gemaakt waarbij de reclamecommercial van televisie wordt verlengd naar virtual reality.

Virtual reality

Data driven marketing begint klein, en niet bij de klant

E-commerce (marketing) managers zitten vaak met de handen in het haar wanneer data driven marketingcampagnes moeten worden geschreven. De overload aan beschikbare data maakt het niet makkelijker om de juiste informatie hiervoor te gebruiken. En dan laten we voor het gemak organisaties buiten ogenschouw die qua volwassenheid nog niet zo ver zijn dat data centraal wordt verzameld en opgeslagen. Weten waarom je data nodig hebt, geeft richting aan je eerste stappen.

Analytics

Bundeskartellamt begint brancheonderzoek online reclame

De Duitse toezichthouder Bundeskartellamt houdt een marktconsultatie als onderdeel van een branchebreed onderzoek naar marktomstandigheden bij online reclame. Daarmee reageert het op klachten over de stevige marktposities van Facebook en Google.

Marketing

‘Marketing-investeringen reisbedrijven dit jaar gericht op mobiel en social media’

Travel marketeers gaan dit jaar vooral investeren in mobiele en social media-technologie. Dit blijkt uit onderzoek van Econsultancy en Adobe.

Travel

Events Emerce Live dit jaar eind mei in Beurs van Berlage

De voorjaarsevenementen van Emerce in de Beurs van Berlage worden dit jaar gehouden van 29 tot en met 31 mei. Honderden professionals op het gebied van tech, e-commerce en digital marketing komen dan weer samen voor sessies, verdiepende roundtables en on stage paneldiscussies.

Marketing

Machine overtreft mens bij iProspect

iProspect Nederland heeft nieuwe kunstmatige intelligentie getest bij het managen van een online campagne voor Opel. Resultaat: de machine scoort tien procent beter dan de mens.

Online advertising

Daan Versteeg (Scoupy): ‘Ik ga voor impact’

Bij Shell, Heineken en Google leerde hij de corporate wereld kennen en werkte hij aan zijn professionele skills. Nu wil Daan Versteeg zijn expertise aanwenden bij scale-ups. Sinds enige tijd is hij de databaas bij Sanoma’s boodschapperscommunity- en marketingplatform Scoupy.

Marketing

Infographic: hoe verleid je millennials met e-mail?

Millennials zijn 24/7 online, maar hoe denken ze over e-mail? Volgens een studie van SendinBlue eigenlijk best positief. Gemiddeld controleren millennials hun virtuele postbus twee tot vijf keer per dag. 63 procent communiceert bij voorkeur via e-mail met retailers. Slechts 14 procent prefereert een berichtenapp. Ook zijn ze best bereid om te reageren op promoties.

E-mailmarketing

NS-magazine en site SPOOR naar MPG

Contentspecialist MPG gaat de komende drie jaar het relatiemagazine SPOOR van de NS maken en het online inspiratieplatform #nsfavourites.

Publishing

Dit zijn de 6 Mobile SEO-ontwikkelingen

Iedereen zegt het, en niet voor niets: omarm snel de mobile revolution. Voor wie dat nog niet heeft gedaan: this is your last call! Wat zijn de zes belangrijkste mobile SEO-ontwikkelingen? 

Search