More stories

‘Amazon naar 4,5 miljard reclame-omzet’

Amazon.com wordt ook steeds meer een reclamemachine en boekt daar dit jaar, zo verwacht JPMorgan, een omzet mee van 4,5 miljard dollar.

Marketing

Een data driven reclamebureau zorgt voor operational excellence

De verwachtingen van klanten en medewerkers veranderen en dat vereist een nieuwe benadering voor reclamebureaus. De digitalisering opent de deur naar nieuwe benaderingen. Steeds meer technologie worden aangeboden in de cloud. Een belangrijk voordeel van een cloud oplossing is dat ze je voorzien van objectief overzicht van je operationele organisatie. Deze data kan je vervolgens gebruiken bij het verbeteren van de efficiëntie van operationele processen.

Marketing

Sander Wubben (Flow.ai): ‘Wij maken chatbots toegankelijk voor iedereen’

Je komt ze steeds vaker tegen: de chatbot. Een systeem dat antwoord geeft op vragen. Een uitkomst voor veel bedrijven. Dankzij de chatbot zijn ze, als het goed is, minder tijd kwijt met het beantwoorden van telefoontjes of mail. Dat werkt vooral goed bij eenvoudige gesprekjes. Om tegemoet te komen in de vraag naar chatbots bouwde Flow.ai een platform waarmee je ze zelf kunt bouwen.

Customer Service

TripAdvisor van start met betaalde zoekresultaten

TripAdvisor plaatst sinds kort betaalde zoekresultaten bovenaan de lijst. Deze zijn te herkennen aan de tag ‘sponsored’. De recensiesite belooft hoteliers die van de zogeheten Sponsored Placements gebruikmaken kwalitatief goed verkeer naar hun website en een laag risico.

Customer Experience

Vijf evaluatiecriteria voor social media influencers

Sinds de opkomst van digitale media zijn de grenzen tussen public relations en marketing aan het vervagen. De meest in het oog springende illustratie hiervan is het fenomeen influencer marketing. Dit eBook heeft als doel om inzicht te geven in de vijf belangrijkste selectiecriteria voor social media influencers.

Influencer marketing

Autoriteit Persoonsgegevens benoemt nieuwe directeuren

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft vier directeuren benoemd: Gerard Bukkems, Thijs Drouen, Marianne Niessink en Cecile Schut. Al eerder werd Bas den Hollander benoemd tot algemeen directeur.

Privacy

Zuckerberg: ‘Minder postings van media en merken’

Facebook gaat de timeline ingrijpend aanpassen en legt daarbij de nadruk op postings van bekenden van zijn leden. Oprichter Mark Zuckerberg: “Minder postings van bedrijven, media en merken.”

Facebook

Programmatic reclameschermen bij tankstations AVIA

Bij de 350 bemande en onbemande tankstations van AVIA worden in totaal 750 digitale buitenschermen geplaatst. De reclameruimte in de contentcarroussel zal programmatic worden verkocht. Dat moet de contextuele relevantie van de commercials vergroten.

Programmatic
Premium

E-sites Group verandert naam in Handpicked agencies

E-Sites Group verandert zijn naam in Handpicked agencies en lanceert tegelijkertijd twee nieuwe labels. Departure komt voort uit het creatieve team van E-sites en Boldly richt zich op zaken rondom virtual reality en augmented reality.

Digital Agencies

De opkomst van consumer friendly marketing

De marketingfunnel is allesbehalve een solide trechter waarin iedere prospect soepel van brand awareness naar ambassadeurschap glijdt. We schieten er in en uit, afgeleid en wispelturig. Zit je net lekker wasmachines te vergelijken, krijg je een appje van je vriendin, word je getagt in een filmpje van een teckel in een kalkoenkostuum of belt je moeder aan.

Online advertising

Onderzoek naar het digitale DNA

Door de snelle technologische vooruitgang worden bedrijven gedwongen om te reageren op nieuwe digitale technologieën die van te voren niet te voorspellen zijn. Dit onderzoeksrapport identificeert de digitale mogelijkheden, de eigenschappen die het digitale DNA vormen en de archetypen die de reactie op digitale kansen of bedreigingen het beste kenmerken.

Marketing

E-mailmarketingspecialist Spotler naar Spanje

Spotler, ontwikkelaar en leverancier van e-mailmarketing software, vestigt zich in Spanje.

E-mailmarketing

350.000 euro groeigeld voor ContentKing

SEO startup ContentKing heeft bij Nederlandse angel investeerders 350.000 euro opgehaald tegen een waardering van 3,5 miljoen.

Search

Vijf stappen voor optimaal digitaal klantcontact

Het bieden van een optimale klantbeleving wordt ook binnen het klantcontact steeds belangrijker. Consumenten zijn continu op zoek naar persoonlijke en complete klantervaring. Het is daarom belangrijk om te weten welke kanalen de voorkeur hebben, zodat je hier in kan investeren voor het bieden van een optimale klantbeleving. Deze whitepaper beschrijft in vijf stappen hoe je de klantbeleving kan verbeteren door digitaal klantcontact.

Customer Service

Waarom transparantie en duurzaamheid in programmatic essentieel is

Als we onze blik werpen op de afgelopen tien jaar in programmatic, dan is het een inspirerende tijd in digital advertising (geweest), ondanks de worstelingen van de branche met de langlopende uitdagingen naar volwassenheid. Dit jaar kwamen een aantal daarvan eindelijk bovendrijven. Door deze uitdagingen samen aan te pakken, maken we de weg vrij voor de groei die deze branche zo nodig heeft. Met het ingaan van 2018, bereiken we een keerpunt waar de duurzaamheid van programmatic advertising uiteindelijk samen valt met de korte termijn business goals.

Programmatic