Media.Monks houdt internationale creatieve wedstrijd
Media.Monks begint vandaag een interne, internationale competitie voor jonge creatieven in samenwerking met Cannes Lions en Netflix.
Media.Monks begint vandaag een interne, internationale competitie voor jonge creatieven in samenwerking met Cannes Lions en Netflix.
Zo’n 270 websites hebben een klacht ontvangen over de wijze waarop zij een cookiewall toepassen. De vorm ervan is niet duidelijk, misleidend of niet compleet. De Oostenrijkse burgerrechtenorganisatie noyb stuurt nu waarschuwingen, over twee maanden aanklachten.
Er wordt steeds meer audio geconsumeerd, het aantal streaming uren in januari 2022 is 10 procent gestegen naar 32,8 miljoen streaming uren per week, zo blijkt uit het Audiojaarrapport 2021 van branchevereniging Audify.
Jort Kelder, Arjen Lubach, internetondernemer Alexander Klöpping en publicist Willem Middelkoop staan vandaag tegenover Google in de Amsterdamse rechtbank. Hun namen worden nog steeds misbruikt in frauduleuze bitcoinadvertenties.
Het reclamefestijn Cannes Lions zal geen inzendingen of delegaties van Russische organisaties accepteren.
De Amsterdamse bureaus Booreiland, in60seconds en Getting the picture bundelen hun krachten en gaan vanaf 7 maart samen verder onder de naam Clarify.
Reclamegroep WPP staakt zijn activiteiten in Rusland, waar een staf van 1400 mensen werkzaam is.
Wie een krachtig CDP wil inrichten moet de juiste vragen stellen. Bouw verder op je sterkte punten en haal meer uit e-commerce zonder IT extra te belasten.
TikTok gaat toch langere video’s mogelijk maken, de maximale lengte van gaat in eerste instantie van één naar drie minuten, ondanks het feit dat bijna de helft van het gebruikersbestand daar zelf niet op zit te wachten.
Ieder jaar bespreek ik met mijn collega’s wat de nieuwe trends zijn omtrent SEO. Hieronder de zeven belangrijkste SEO-trends van 2022 op een rij.
De combinatie fysieke-winkels-plus-webshop is een goudmijn van klantinformatie. BCC koos voor een Customer Data Platform om meer met de data te kunnen doen.
Google is er niet in geslaagd een dominante partij te worden in de hotelbranche. De optie ‘Book in Google’ voor hotels verdwijnt op 25 mei.
Papieren folders blijven lastig, maar óók effectief. Als je het slim aanpakt en papier combineert met hyperlokale targeting en een online campagne.
Er is dit jaar door Nederlandse bedrijven binnen de bloemen- en plantensector het meest uitgegeven aan reeclame voor Valentijnsdag. Uit onderzoek naar de bruto mediabestedingen rondom Valentijn blijkt deze branche het meest te hebben uitgegeven aan offline advertenties: ruim 830.000 euro. In totaal werd er bijna 3,4 miljoen euro uitgegeven aan offline advertenties voor Valentijn, blijkt uit onderzoek van monitoring bedrijf Adfact.
Branche-organisaties bvA en VIA hebben een praktische gids gelanceerd die online marketeers helpt om te zorgen voor een goede bescherming van de consumentenprivacy.