Freedom Internet stopt adverteren op Facebook en Instagram
Internetprovider Freedom heeft besloten om vanaf 2022 niet meer te adverteren op Facebook en Instagram. Het houdt wel zijn accounts aan om vrienden en volgers te informeren.
Internetprovider Freedom heeft besloten om vanaf 2022 niet meer te adverteren op Facebook en Instagram. Het houdt wel zijn accounts aan om vrienden en volgers te informeren.
Facebook en Instagram waren vorig jaar in België minder populair dan in 2020. LinkedIn en Messenger werden wel vaker gebruikt, zo blijkt uit cijfers van analysebureau NapoleonCat.
Supermarktketen Albert Heijn heeft in december 2021 het meest uitgeven aan offline advertenties rondom de feestdagen: ruim 14,4 miljoen euro. Het gaat hierbij om bruto mediabestedingen in de traditionele offline media (radio, televisie, bladen), ‘Out of Home’ (zoals Abri’s) en bioscoopreclame. Dit blijkt uit data van onderzoeksbureau Adfact.
De aanstaande cookieloze wereld: hoe gaat het in de praktijk? Een gesprek met Djémilah Dalhuisen van ING over hoe de bank experimenteert met alternatieven.
Een nieuwe dienst, genaamd Oopen, helpt winkeliers om nu al klanten op de stoep te krijgen als en wanneer de zaken weer open mogen. Mogelijk is dat morgen al.
De Autoriteit Persoonsgegevens waarschuwt dat het gebruik van Google Analytics binnenkort mogelijk niet meer is toegestaan. De collega’s in Oostenrijk […]
Geen bak aan data verzamelen om consumenten voor een advertentie te targeten, maar op basis van interesses producten aanbieden: ‘contextual advertising’.
River Cruise, een onderneming die sinds de zomer van 2019 onder de handelsnaam River Cruise Rotterdam havenrondvaarten aanbiedt, mag van de rechtbank Rotterdam in Google advertenties niet meer de naam van zijn concurrent Spido gebruiken.
Op 2 juni worden in de Beurs van Berlage voor de twaalfde keer de prijzen uitgereikt voor Nederlands beste interactieve werk tijdens de Dutch Interactive Awards (#dia22). De deur staat nu open om te nomineren.
4NG neemt digitaal bureau Bikkelhart over. Het Amsterdamse bureau is gespecialiseerd in het ontwerpen, optimaliseren en automatiseren van de digitale klantreis.
Blauw Gras gaat aan de slag voor online gokplatform BetCity. Het bureau wordt verantwoordelijk voor strategie en creatie, ondersteund door een aantal andere Ace agencies, waaronder Glasnost.
Hoe vergroten mediabedrijven hun omzetkansen en vinden zij praktische toepassingen door marketingdata gericht in te zetten?
Spotify is een belangrijk kanaal voor digitale audio en dus ook voor advertenties. Maar het is anders dan radio: lees hoe adverteren werkt en wat het kost.
Spotify voert een nieuw reclameformat in dat speciaal is ontwikkeld voor luisteraars van podcasts: een klikbare kaart die zeven dagen blijft plakken.
Melkunie heeft gekozen voor N=5 als nieuw bureau voor haar gehele merkportfolio. Komende tijd zullen zij samen werken aan een stevig brand platform. Tegelijkertijd werken zij aan afzonderlijke campagnes voor de submerken.