More stories

Impact pandemie en meer inzichten uit de ‘Content Marketing benchmarks en trends Insights 2021’

Waar gaan we met contentmarketing naartoe na corona? Cijfers en inzichten uit het jaarlijkse B2C Content Marketing Benchmarks-onderzoek.

Contentmarketing

Hannah Wickes (Ecosia): ‘We stimuleren burgerlijke ongehoorzaamheid’

Met iedere nieuwe lockdown die werd aangekondigd, zag Ecosia zijn gebruikscijfers pieken. De Duitse ‘zoekmachine die bomen plant’ raakt een snaar bij zijn overwegend jonge doelgroep die in actie wil komen tegen klimaatverandering. Het bedrijf nestelt zich bovendien in steeds meer ecosystemen en groeit met een afwijkend bedrijfsmodel uit tot een veelgebruikt alternatief voor regulars als Google en Bing. “Het bedrijf is van zichzelf en kan nooit verkocht worden”, stelt Chief Marketing Officer Hannah Wickes.

Marketing
Premium

Spotify opent reclamenetwerk voor podcastmakers

Na de grote gevestigde podcastmakers krijgen nu de kleinere makers toegang tot het Spotify Audience Network.

Marketing

Waarom logo’s plat en simpel worden

Logo’s zijn lastig: vernieuwen? En zo ja, hoe dan? De huidige trend zijn platte simpele logo’s. Waar komt die vandaan? En waarom kan hij weer verdwijnen?

Web-design
Premium

Twitter verkoopt advertentiedochter MoPub

Twitter gaat MoPub, het mobiele advertentieplatform dat het bedrijf in 2013 kocht, afstoten aan de maker van mobiele game- en marketingsoftware AppLovin.

Twitter/X

Gianluca Binelli (Booster Box): “Performance marketing is kapot”

Perfomance marketing doet het niet meer, aldus SEA-expert Gianluca Binelli, oprichter van PPC Agency Booster Box. Wat doen we precies verkeerd? En wat kunnen we doen om de controle over performance marketing weer in terug te krijgen?

Search

Vijf do’s en vijf don’ts bij het schrijven van content voor sociale media

Hoewel bijna ieder bedrijf het tegenwoordig doet, is goed schrijven voor sociale media een kunst op zich. Lees hier wat je wel en juist niet moet doen.

Social

Nationaal E-mail onderzoek 2021: alles gaat via de smartphone 

Online aankopen gaan voornamelijk via de smartphone. De belangrijkste bevindingen uit het Nationaal E-mail Onderzoek 2021 op een rij.    

Marketing
Premium

Greg Walsh wordt CEO van Havas Noord Amerika

Greg Walsh, die van Interpublic naar Havas Media Group is gegaan, wordt CEO van Havas Noord Amerika. Hij vervangt Colin Kinsella, die al in januari opstapte.

Digital Agencies
Premium

Online marketingbureau Pure Minds lanceert nieuw video contentbureau Sunny Side Up

Per 5 oktober 2021 gaat Sunny Side Up van start als zelfstandig video contentbureau. Het bedrijf maakt videocontent toegankelijk voor online marketingcampagnes van kleine en grote bedrijven in heel Nederland.

Contentmarketing

Complex product? Vijf designprincipes om de klantrelatie vorm te geven

Complexe producten, zoals pensioenen in het nieuwe pensioenstelsel, vragen om extra aandacht voor de klantrelatie. Deze vijf principes zijn van belang.

Customer Engagement
Premium

GLS rolt mondiale rebranding uit

Het internationale logistieke bedrijf GLS is begonnen zijn nieuwe merkuitingen te tonen.

Marketing
Premium

Mark Zuckerberg ontkent kritiek klokkenluider

Topman Mark Zuckerberg weerlegt de kritiek van klokkenluider Frances Haugen dat het platform zijn eigen winst boven de veiligheid van gebruikers plaatst.

Facebook Advertising
Premium

AH met gesponsorde zoekresultaten in shop-app

Albert Heijn is de eerste Nederlandse supermarkt die reclameruimte gaat verkopen in de zoekresultaten van zijn mobiele app.

Retail
Premium

Exploitanten digital outdoor in gezamenlijke campagne

De exploitanten van digitale buitenreclameschermen roepen Nederland op wensen te delen die vervolgens op duizenden digitale abri’s worden gedeeld.

Marketing