More stories

Data-driven optimalisatie binnen SEA: vier experimenten met Google Ads

Wat is de beste SEA-strategie? Een data-driven-aanpak en testen wijzen de weg naar de beste resultaten. Vier experimenten binnen Google Ads.

Online advertising

Krijgen we nep-reviews onder de duim?

Met gesloten winkels en het vermijden van fysiek contact is het belang van reviews in het aankoopproces verder gegroeid. En […]

Marketing
Premium

Clarity neemt digitaal marketingbureau 3WhiteHats over

Clarity, het internationale bureau voor geïntegreerde communicatie, neemt 3WhiteHats over, een creatief digital marketingbureau gespecialiseerd in SEO, PPC (Pay-per-click) en Analytics.

Digital Agencies
Premium

dentsuACHTUNG! en dentsu gaan samenwonen in Familytree

Op 1 september betrekken digitale bureaus dentsu en creative agency dentsuACHTUNG! samen het vernieuwde pand in de Houthavens aan de Moermanskkade.

Digital Agencies
Premium

Ksa start nieuwe actie tegen illegale reclame

De Kansspelautoriteit (Ksa) start een nieuwe ronde in optreden tegen websites die reclame maken voor illegale online kansspelen. De toezichthouder is alert op illegale aanbieders en reclamemakers die nog snel hun slag willen slaan.

Affiliate marketing

Wat gebeurt er met advertenties op het open internet in een wereld zonder third party cookies?

Adverteren zonder cookies van derden brengt veel uitdagingen. Dit whitepaper bespreekt verschillende trends, aanpakken en oplossingen voor de toekomst van adverteren op het internet.

Marketing

Het Google Display Netwerk: wat is het en wat kun je ermee?

Via het Google Display Netwerk kun je je doelgroep bereiken zonder dat ze op zoek zijn naar je. Best practices voor adverteren via dit netwerk.

Online advertising
Premium

VIA presenteert compleet nieuwe jury Programmatic Awards

Branche-organisatie VIA maakt de namen bekend van de 21 juryleden voor de drie vakjury’s van de Programmatic Awards 2021.

Programmatic
Premium

Coca Cola zet AR in voor ‘margerijke drankjes’

Coca-Cola European Partners Nederland lanceert The Soda Experience voor horecapartners in Nederland. Consumenten kunnen een QR-code op de menukaart scannen met hun smartphone en dan verschijnt met behulp van augmented reality (AR) een selectie uit het Coca-Cola assortiment voor de ogen van de klant op tafel.

Virtual reality
Premium

MeMo2 lanceert real-time Shopper Analytics

MeMo2 lanceert in Nederland en België het zogeheten THX Shopper Analytics platform. Dat monitort real-time en 24/7 het (cross)media, consumptie en verplaatsingsgedrag onder een representatieve groep van ruim 10.000 consumenten.

Analytics

Madelon Fortuin: ‘Cookies passen niet bij de merkbelofte van NRC’

Een interview met Madelon Fortuin, directeur van NRC Media, over de naderende cookieless world en de gevolgen van het verdwijnen van de third-party cookie.

Online marketing
Premium

‘Grootste deel iOS gebruikers weigert tracking’

Wereldwijd weigert 88 procent van de iOS gebruikers tracking door apps. In de VS is dit zelfs 96 procent, zo blijkt uit onderzoek van Flurry Analytics, een onderdeel van Verizon.

Privacy

Sam van Houten (KeyWI): Alles voor de Google ranking

Sam van Houten, co-founder van KeyWI, ontwikkelde een tool om online marketeers te helpen de vindbaarheid via Google te verbeteren.  

SEO
Premium

Mischa Schreuder verruilt PublicisGroupe voor Fitzroy

Mischa Schreuder wordt per direct Creative Partner bij bureau Fitzroy in Amsterdam. Het bureau wil met zijn komst enerzijds grotere merken gaan bedienen en anderzijds ook meer zelf gaan investeren in eigen producten.

Digital Agencies

Google’s Responsive Search Ads nu standaard advertentietype: de voor- en nadelen

RSA’s vervangen ETA’s als Google’s standaard advertentieformaat. Hiermee dwingt Google campagne-automatisering nog meer af. Wat zijn de voor- en nadelen?

Online marketing