Hogere conversie met gamification
Gamification wordt allang niet meer alleen in de game-industrie toegepast. Gamification zorgt namelijk voor hogere conversies en meer engagement.
Gamification wordt allang niet meer alleen in de game-industrie toegepast. Gamification zorgt namelijk voor hogere conversies en meer engagement.
De Europees werkende bankapp N26 gaat ook verzekeringen verkopen. Het bedrijf begint in Duitsland met telefoonverzekeringen en hoopt dat komende maanden uit te breiden naar andere markten.
Het marktaandeel van digitaal adverteren is in 2020 opnieuw gegroeid, wel ten koste van het budget van andere ‘traditionele’ mediatypen als radio, tv en print, die allemaal een aanzienlijke daling lieten zien. Dat blijkt uit de cijfers van de Online Ad Spend Study 2020, die Deloitte in opdracht van brancheplatform VIA vandaag presenteert.
Ondanks uitdagende tijden heeft reclamegroep Publicis Groupe 2,8 procent organische groei gerealiseerd in het eerste kwartaal van 2021. De omzet steeg naar 2,3 miljard euro, iets minder dan de 2,4 miljard van vorig jaar.
De inschrijving voor de Beste E-mail Campagne, E-mail Professional van het Jaar en de Battle of the Agencies als onderdeel van de DDMA Email Summit is vandaag geopend. Early-bird tickets voor de Email Summit zijn ook vanaf vandaag te koop.
De milieuvriendelijke, internationale zoekmachine Ecosia houdt zijn eerste internationale reclamecampagne. Sinds kort draait deze in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het VK.
Bruiswatermerk SodaStream, onderdeel van PepsiCo, gaat met #spon Influencer Marketing werken om alle productlanceringen en communicatiethema’s dit jaar te ondersteunen met influencer campagnes.
Het toch al omstreden telemarketingbedrijf Global Marketing Bridge zou NAW gegevens van 25.000 huishoudens hebben gelekt. Daarnaast zijn ook de e-mailadressen en rekeningnummers van duizenden personen in te zien. Het lek komt vanavond aan de orde in het tv programma Radar, dat het bedrijf al eerder op de korrel nam.
Slaven Mandic verlaat Mediahuis voor een positie in het management van CASA, een winkelketen in het domein Home & Living.
De Nederlandse hotelboekingssite Beterboeken verandert zijn naam in Moonback en hoopt hotels tot aanmelden te verleiden met schappelijke commissiepercentages. De dienst gaat binnenkort live.
Hoe til je online marketing naar het volgende niveau? Een kennismaking met het VINC-model: Van Idee Naar Conversie.
Auke Boersma is sinds kort de nieuwe CEO van Adcombi en volgt daarmee oprichter Gerrit Reinders op. Die gaat zich meer met de strategie en internationale expansie bezighouden.
Meten op de laatste click geeft een vertekend beeld. Het is beter om te kijken naar het complete pad – van eerste touchpoint tot conversie.
Reclamegroep Dentsu Internationaal voegt in de loop van 2021 de Belgische organisatie samen met de Nederlandse.
Schrijvers en uitgevers van productrecensies moeten beter hun best gaan doen. Google gaat onderscheid maken tussen verhalen die enkel features opsommen en besprekingen die echt de diepte ingaan. Die gaan beter scoren in de zoekresultaten.