More stories

Hogere conversie met gamification

Gamification wordt allang niet meer alleen in de game-industrie toegepast. Gamification zorgt namelijk voor hogere conversies en meer engagement.

Conversie
Premium

N26 stapt in verzekeringen

De Europees werkende bankapp N26 gaat ook verzekeringen verkopen. Het bedrijf begint in Duitsland met telefoonverzekeringen en hoopt dat komende maanden uit te breiden naar andere markten.

Financials
Premium

Digitaal adverteren groeit toch verder door in crisisjaar 2020

Het marktaandeel van digitaal adverteren is in 2020 opnieuw gegroeid, wel ten koste van het budget van andere ‘traditionele’ mediatypen als radio, tv en print, die allemaal een aanzienlijke daling lieten zien. Dat blijkt uit de cijfers van de Online Ad Spend Study 2020, die Deloitte in opdracht van brancheplatform VIA vandaag presenteert.

Online advertising
Premium

Organische groei voor reclamegroep Publicis

Ondanks uitdagende tijden heeft reclamegroep Publicis Groupe 2,8 procent organische groei gerealiseerd in het eerste kwartaal van 2021. De omzet steeg naar 2,3 miljard euro, iets minder dan de 2,4 miljard van vorig jaar. 

Online advertising
Premium

Inschrijving DDMA E-mail Awards geopend

De inschrijving voor de Beste E-mail Campagne, E-mail Professional van het Jaar en de Battle of the Agencies als onderdeel van de DDMA Email Summit is vandaag geopend. Early-bird tickets voor de Email Summit zijn ook vanaf vandaag te koop.

E-mailmarketing
Premium

Zoekmachine Ecosia houdt Nederlandse reclamecampagne

De milieuvriendelijke, internationale zoekmachine Ecosia houdt zijn eerste internationale reclamecampagne. Sinds kort draait deze in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het VK.

Marketing
Premium

Bruiswatermerk SodaStream investeert in influencer marketing

Bruiswatermerk SodaStream, onderdeel van PepsiCo, gaat met #spon Influencer Marketing werken om alle productlanceringen en communicatiethema’s dit jaar te ondersteunen met influencer campagnes.

Influencer marketing
Premium

Datalek bij telemarketingbedrijf Global Marketing Bridge

Het toch al omstreden telemarketingbedrijf Global Marketing Bridge zou NAW gegevens van 25.000 huishoudens hebben gelekt. Daarnaast zijn ook de e-mailadressen en rekeningnummers van duizenden personen in te zien. Het lek komt vanavond aan de orde in het tv programma Radar, dat het bedrijf al eerder op de korrel nam.

Security
Premium

Slaven Mandic naar Blokker spin-off CASA

Slaven Mandic verlaat Mediahuis voor een positie in het management van CASA, een winkelketen in het domein Home & Living.

Retail
Premium

Beterboeken verandert naam in Moonback

De Nederlandse hotelboekingssite Beterboeken verandert zijn naam in Moonback en hoopt hotels tot aanmelden te verleiden met schappelijke commissiepercentages. De dienst gaat binnenkort live.

Travel

Website traffic: hoe trek je nog de juiste bezoekers?

Hoe til je online marketing naar het volgende niveau? Een kennismaking met het VINC-model: Van Idee Naar Conversie. 

Contentmarketing
Premium

Auke Boersma nieuwe CEO van Adcombi

Auke Boersma is sinds kort de nieuwe CEO van Adcombi en volgt daarmee oprichter Gerrit Reinders op. Die gaat zich meer met de strategie en internationale expansie bezighouden.

Marketing

De impact van marketinginspanningen meten: een andere kijk op attributiemodellen 

Meten op de laatste click geeft een vertekend beeld. Het is beter om te kijken naar het complete pad – van eerste touchpoint tot conversie.

Online marketing
Premium

Dentsu Nederland en België worden samen Benelux-organisatie

Reclamegroep Dentsu Internationaal voegt in de loop van 2021 de Belgische organisatie samen met de Nederlandse.

Digital Agencies
Premium

Google Search wordt strenger op productrecensies

Schrijvers en uitgevers van productrecensies moeten beter hun best gaan doen. Google gaat onderscheid maken tussen verhalen die enkel features opsommen en besprekingen die echt de diepte ingaan. Die gaan beter scoren in de zoekresultaten.

Search