More stories

Hoe maak je business impact met Data Science?

Verschillende fases van de ontwikkeling van een datastrategie aan de hand van een aantal basisprincipes en het ‘people, process & technology’-model.

Data
Premium

Geert Rietbergen naar Macaw International

Geert Rietbergen gaat aan de slag bij Macaw en wordt daar verantwoordelijk voor de internationale groeiambities.

Digital Agencies
Premium

Dept wint elf Webby Awards

Digitaal bureau Dept heeft in totaal elf onderscheidingen binnengehaald bij de Webbe Awards voor hun werk voor Van Gogh Museum, Honig, Muuto, SteelSeries en GANNI. Samen met BASIC® (part of Dept) werden awards gewonnen voor onder andere Patagonia en Google.

Digital Agencies

Cookies zijn nu écht dood: lang leve (1st-party) datastrategie!

Google stopt met 3rd-party cookies. Aanleiding voor een nieuw begin: anders data verzamelen en terug naar het vakmanschap van goede marketing

Marketing
Premium

Starbucks wil weg van Facebook

Starbucks is de negativiteit die het ontvangt op Facebook beu en overweegt om zich helemaal terug te trekken van de profielensite.

Social

Apps in iOS 14.5: een analyse van zo’n 100 promptberichten

In Apple’s iOS 14.5 moeten apps voortaan toestemming vragen voor in-app tracking. Hoe doen ze dat? Een analyse van het woordgebruik in de promptberichten.

Marketing

Hagakure: mooie resultaten voor deze nieuwe Search Ads-structuur

Hagakure is de nieuwe Search Ads-structuur van Google die optimaal inspeelt op Machine Learning. De eerste resultaten zijn veelbelovend.

Online marketing

Emerce Eguide 2021 | Gratis download

De Eguide 2021 is een jaarboek van alle Nederlanders interactieve bureaus met aansprekende cases en bureau-informatie.

Marketing

Emerce magazine #183 | Gratis download

Met in deze editie interviews en verhalen van Strava, Apple, KNVB en nog veel meer.

Marketing
Premium

Margriet de Kroon managing director van HERC

Marketingbaas Margriet de Kroon verlaat recruitmentspecialist YoungCapital en gaat aan de slag als managing director creatief bureau HERC.

Digital Agencies
Premium

Marijn Roozemond (MassiveMusic): ‘Steeds meer merken willen een sonische huisstijl’

MassiveMusic en SoundOut hebben een sonic branding tool aangekondigd die het onderscheidend vermogen van muziek kan koppelen aan merkpersoonlijkheid. ‘Digitalisering jaagt dit aan’, weet initiatiefnemer Marijn Roozemond.

Marketing

Data-driven optimalisatie binnen SEA: vier experimenten met Google Ads

Wat is de beste SEA-strategie? Een data-driven-aanpak en testen wijzen de weg naar de beste resultaten. Vier experimenten binnen Google Ads.

Online advertising

Krijgen we nep-reviews onder de duim?

Met gesloten winkels en het vermijden van fysiek contact is het belang van reviews in het aankoopproces verder gegroeid. En […]

Marketing
Premium

Clarity neemt digitaal marketingbureau 3WhiteHats over

Clarity, het internationale bureau voor geïntegreerde communicatie, neemt 3WhiteHats over, een creatief digital marketingbureau gespecialiseerd in SEO, PPC (Pay-per-click) en Analytics.

Digital Agencies
Premium

dentsuACHTUNG! en dentsu gaan samenwonen in Familytree

Op 1 september betrekken digitale bureaus dentsu en creative agency dentsuACHTUNG! samen het vernieuwde pand in de Houthavens aan de Moermanskkade.

Digital Agencies