More stories

Premium

Consumentenbond tegen AP: ‘Wees strenger voor kinderen’

De privacyregels onder de AVG bieden te weinig bescherming voor kinderen. De Consumentenbond wil dat dat verandert en roept de politiek daartoe op via toezichthouder Autoriteit Persoonsgegevens.

AVG
Premium

Max Schrems dient klacht in over illegaal volgen van Android-gebruikers

De Oostenrijkse privacyactivist Max Schrems heeft het ditmaal gemunt op Google. Vanwege het illegaal volgen van Androidgebruikers heeft Schrems een klacht over het techbedrijf bij de Franse privacytoezichthouder CNIL ingediend.

Marketing
Premium

Cannes Lions Festival gaat voor tweede jaar op rij helemaal digitaal

De Cannes Lions-organisatie heeft aangekondigd dat het Festival of Creativity 2021 in Cannes wederom een volledig digitaal evenement zal worden. Cannes Lions Live vindt plaats van 21-25 juni. 

Online marketing

Met omnichannel klantenservice van vraag naar dialoog

De lockdowns zorgen voor extra drukte bij de klantenservice. Een omnichannel platform kan zorgen voor een beter beeld van de klant.

Customer Service
Premium

Facebook op zoek naar nieuw mediabureau

Facebook gaat op zoek naar een nieuw mediabureau. De sociale mediagigant geeft jaarlijks naar schatting 700 miljoen dollar uit aan marketing. Ongeveer de helft daarvan wordt uitgegeven in de VS.

Digital Agencies

De zeven meest gemaakte fouten bij influencer marketing

Influencer marketing is booming. Steeds meer bedrijven en organisaties ontdekken de voordelen en mogelijkheden van influencers. Wat zijn de do’s en don’ts?

Influencer marketing
Premium

Cowboygedrag bij energie- en telecombemiddelaar

Hollands Stroom, DGB, Clean Energy, T-mobile, KPN en Lebara blijken nog steeds zaken te doen met een dubieuze bemiddelaar Global Marketing Bridge (GMB), het bedrijf met als boegbeeld rapper Boef. Dat meldt het consumentenprogramma Radar.

Marketing

Synthetische media: de positieve businesscases van deepfakes

Van geinige face swaps tot bedrieglijke nepvideo’s van politici. Deepfaketechnologie ziet vooral aandacht op zich gericht door humor of angstscenario’s. Synthetische media, zoals het bredere veld genoemd wordt, maken echter ook nieuwe, positieve businessmodellen mogelijk. Zo verandert het al de manier waarop stilstaand en bewegend beeld worden geproduceerd.

Marketing
Premium

Oracle: cookieloos Chrome is een farce

“Bordeeleigenaar Google wil lid worden van het koor”. Zo omschrijft lobbyist Ken Glueck van Oracle Googles nieuwe reclamemachine FLoC in browser Chrome.

Marketing
Premium

Nieuwe opzet voor Programmatic Awards

Na vier edities komt brancheorganisatie VIA (voorheen IAB) voor het lustrumjaar met een vernieuwde opzet voor de Programmatic Awards, de onderscheidingen voor specialisten op het gebied van geautomatiseerde inkoop van online advertenties.

Programmatic
Premium

Viktor van der Wijk weg bij Storm Digital

De managing director van Storm Digital verlaat begin volgende maand het marketingbedrijf en draagt de leiding over aan Jasper Dijkstra.

Marketing

Waarom het tijd is voor een nieuw attributie paradigma

De cookie apocalyps gaat een flinke impact hebben op e-business. Het is tijd om fundamenteel anders na te gaan denken over conversie-attributie.

Online marketing
Premium

‘Consumenten niet te spreken over chatbots’

Consumenten zijn niet te spreken over de inzet van chatbots als helpdeskmedewerker. Dat blijkt uit een enquête van de Consumentenbond onder ruim 10.000 panelleden. Maar liefst 78 procent van de ondervraagden die wel eens te maken kreeg met zo’n robothulpje kreeg geen volledig antwoord op zijn vraag.

Customer Experience
Premium

Weer geruchten over alliantie Publicis en Havas

Opnieuw duiken er geruchten op over een mogelijke fusie van reclamereuzen Publicis en Havas-moeder Vivendi.

Online advertising
Premium

Code Postfilter aangescherpt

Vanaf donderdag 1 april geldt in heel Nederland de nieuwe Code Postfilter. Deze update biedt afzenders van geadresseerde reclamepost duidelijkere […]

Marketing