More stories

Ervaring en data: de combinatie voor content die echt gelezen wordt

Met welke content wek je nu echt de interesse van de lezers of users? Hearst zet een combinatie in van redactionele ervaring en data over de doelgroep.

Contentmarketing

Maak van een zoeker een boeker: neuromarketing in de praktijk

Je krijgt zes seconden aandacht. Wil je weten hoe je van klanten ambassadeurs kan maken? Met kennis van neuromarketing kan je je doelen sneller bereiken.

Conversie
Premium

Andere browsermakers zien niets in Googles reclamesysteem FLoC

Geen van de andere browsermakers, Brave, Vivaldi, Microsoft en Mozilla, ziet brood in het reclamesysteem dat Google ontwikkelt voor Chrome. Ze nemen FLoC niet op in hun eigen webbrowsers.

Marketing
Premium

COVID drukt nog steeds resultaten Omnicom

Reclamegroep Omnicom (DDB, BBDO en TBWA) sluit het eerste kwartaal van 2021 af met een nettowinst van 287 miljoen dollar versus 258 miljoen een jaar geleden. De omzet steeg licht naar 3,4 miljard dollar.

Digital Agencies
Premium

Rotterdamse metro eerste in Nederland met ‘tunnelreclame’

De Rotterdamse vervoersmaatschappij RET lanceert samen met het Canadese bedrijf adtrackmedia als eerste in Nederland een nieuwe digitale manier van adverteren.

Online advertising
Premium

WordPress wil Googles reclamesysteem FLoC blokkeren

De makers van ’s werelds grootste CMS, Wordpress, overwegen om FLoC actief te gaan blokkeren wanneer dat uitkomt in de nieuwe versies van Google Chrome. Dit voorkomt dat de browser, een in principe onafhankelijke tussenpartij, gebruikersgroepen kan discrimineren voor reclamedoeleinden.

Online advertising
Premium

Voormalig digitale team STER lanceert eigen start-up

Voormalig leden van het digitale team van STER en technologiebedrijf Ortec lanceren het bedrijf Opt Out Advertising. Ze brengen hun kennis en ervaring voor privacyvriendelijk adverteren naar de markt, een domein dat momenteel sterk aan interesse wint.

Online advertising
Premium

Nieuw bureau Reachers voor Amazon marketing

Seeders en Made by Mouses richten samen Reachers op, een volgend bureau dat bedrijven wil helpen om internationaal succesvol te worden op Amazon.

Marketing
Premium

Infographic: 10 YouTube video’s die elk bedrijf zou moeten maken

TikTok mag dan even in de schijnwerpers staan, qua bereik kun je YouTube moeilijk negeren. YouTube heeft 2 miljard maandelijkse gebruikers. Headway Capital stelde deze infographic samen met tips over video’s die elk bedrijf eigenlijk zou moeten maken.

Video
Premium

Amazon groeit op de Amerikaanse advertentiemarkt

Het aandeel van Amazon in de Amerikaanse markt voor digitale advertenties steeg van 7,8 procent in 2019 naar 10,3 procent in 2020, volgens een nieuw rapport van eMarketer.

Online advertising
Premium

Egotribe lanceert banner label Bruce Banner Studio

Creatief digitaal bureau Egotribe lanceert een nieuw label: Bruce Banner Studio, gespecialiseerd in de creatie van display advertising.

Online advertising

Hogere conversie met gamification

Gamification wordt allang niet meer alleen in de game-industrie toegepast. Gamification zorgt namelijk voor hogere conversies en meer engagement.

Conversie
Premium

N26 stapt in verzekeringen

De Europees werkende bankapp N26 gaat ook verzekeringen verkopen. Het bedrijf begint in Duitsland met telefoonverzekeringen en hoopt dat komende maanden uit te breiden naar andere markten.

Financials
Premium

Digitaal adverteren groeit toch verder door in crisisjaar 2020

Het marktaandeel van digitaal adverteren is in 2020 opnieuw gegroeid, wel ten koste van het budget van andere ‘traditionele’ mediatypen als radio, tv en print, die allemaal een aanzienlijke daling lieten zien. Dat blijkt uit de cijfers van de Online Ad Spend Study 2020, die Deloitte in opdracht van brancheplatform VIA vandaag presenteert.

Online advertising
Premium

Organische groei voor reclamegroep Publicis

Ondanks uitdagende tijden heeft reclamegroep Publicis Groupe 2,8 procent organische groei gerealiseerd in het eerste kwartaal van 2021. De omzet steeg naar 2,3 miljard euro, iets minder dan de 2,4 miljard van vorig jaar. 

Online advertising