Ervaring en data: de combinatie voor content die echt gelezen wordt
Met welke content wek je nu echt de interesse van de lezers of users? Hearst zet een combinatie in van redactionele ervaring en data over de doelgroep.
Met welke content wek je nu echt de interesse van de lezers of users? Hearst zet een combinatie in van redactionele ervaring en data over de doelgroep.
Je krijgt zes seconden aandacht. Wil je weten hoe je van klanten ambassadeurs kan maken? Met kennis van neuromarketing kan je je doelen sneller bereiken.
Geen van de andere browsermakers, Brave, Vivaldi, Microsoft en Mozilla, ziet brood in het reclamesysteem dat Google ontwikkelt voor Chrome. Ze nemen FLoC niet op in hun eigen webbrowsers.
Reclamegroep Omnicom (DDB, BBDO en TBWA) sluit het eerste kwartaal van 2021 af met een nettowinst van 287 miljoen dollar versus 258 miljoen een jaar geleden. De omzet steeg licht naar 3,4 miljard dollar.
De Rotterdamse vervoersmaatschappij RET lanceert samen met het Canadese bedrijf adtrackmedia als eerste in Nederland een nieuwe digitale manier van adverteren.
De makers van ’s werelds grootste CMS, Wordpress, overwegen om FLoC actief te gaan blokkeren wanneer dat uitkomt in de nieuwe versies van Google Chrome. Dit voorkomt dat de browser, een in principe onafhankelijke tussenpartij, gebruikersgroepen kan discrimineren voor reclamedoeleinden.
Voormalig leden van het digitale team van STER en technologiebedrijf Ortec lanceren het bedrijf Opt Out Advertising. Ze brengen hun kennis en ervaring voor privacyvriendelijk adverteren naar de markt, een domein dat momenteel sterk aan interesse wint.
Seeders en Made by Mouses richten samen Reachers op, een volgend bureau dat bedrijven wil helpen om internationaal succesvol te worden op Amazon.
TikTok mag dan even in de schijnwerpers staan, qua bereik kun je YouTube moeilijk negeren. YouTube heeft 2 miljard maandelijkse gebruikers. Headway Capital stelde deze infographic samen met tips over video’s die elk bedrijf eigenlijk zou moeten maken.
Het aandeel van Amazon in de Amerikaanse markt voor digitale advertenties steeg van 7,8 procent in 2019 naar 10,3 procent in 2020, volgens een nieuw rapport van eMarketer.
Creatief digitaal bureau Egotribe lanceert een nieuw label: Bruce Banner Studio, gespecialiseerd in de creatie van display advertising.
Gamification wordt allang niet meer alleen in de game-industrie toegepast. Gamification zorgt namelijk voor hogere conversies en meer engagement.
De Europees werkende bankapp N26 gaat ook verzekeringen verkopen. Het bedrijf begint in Duitsland met telefoonverzekeringen en hoopt dat komende maanden uit te breiden naar andere markten.
Het marktaandeel van digitaal adverteren is in 2020 opnieuw gegroeid, wel ten koste van het budget van andere ‘traditionele’ mediatypen als radio, tv en print, die allemaal een aanzienlijke daling lieten zien. Dat blijkt uit de cijfers van de Online Ad Spend Study 2020, die Deloitte in opdracht van brancheplatform VIA vandaag presenteert.
Ondanks uitdagende tijden heeft reclamegroep Publicis Groupe 2,8 procent organische groei gerealiseerd in het eerste kwartaal van 2021. De omzet steeg naar 2,3 miljard euro, iets minder dan de 2,4 miljard van vorig jaar.