More stories

Growth hacking stap voor stap: experimenteren, testen en leren

Tips & tricks voor growth hacking: groeibedrijven zien het belang van experimenteren, snel testen en feedback uit data.

Agile

Gebruik een analyse-tool náást Google Analytics

Tools als Microsoft Clarity of Hotjar zijn gratis of bijna gratis. En ze geven een beter beeld van hoe bezoekers zich over je site bewegen. Zo zet je ze in.   

Online marketing

Zeven trends in Marketing Analytics

Door de vooruitgang in machine learning levert marketing analytics elk jaar meer impact op de nettowinst. Zeven ontwikkelingen om rekening mee te houden.

Data

Emerce magazine #182 | Gratis download

Nu we minder op kantoor zijn – of wellicht helemaal niet – kun je Emerce magazine kosteloos als digitale variant […]

Marketing
Premium

Veel praktijk op Google Analytics User Conference

De Google Analytics User Conference geeft op aanstaande donderdag 4 maart veel beschouwingen en experttips over data-analytics, maar staat ook bol van praktische tips.

Analytics

Dit zijn de duurste Nederlandse zoekwoorden

Paid search is peperduur! CPC’s van honderden euro’s zijn geen uitzondering. Een overzicht van de duurste categoriën en woordcombinaties in Nederland. Plus: tips om de kosten omlaag te krijgen. 

Marketing

In 5 stappen naar een succesvolle business case voor online B2B-marketing

Wat mag een lead maximaal kosten? Hoe je met een gedegen business case en continu experimenteren je online resultaten maximaliseert.

B2B Digital
Premium

Britse reclame-industrie: klimaatneutraal per 2030

Alle grote namen van de Britse online en offline reclame-industrie willen per 2030 klimaatneutraal werken. Ze formuleren meetbare doelen en beloven daar actief naar te handelen.

Online advertising
Premium

Proud Nerds opent UX Lab in Nijmegen

Digitaal bureau Proud Nerds heeft het eerste User Experience Lab van Nijmegen geopend in de Splendorfabriek. In het UX Lab wordt de gebruikerservaring van digitale oplossingen onderzocht. Bedrijven en organisaties komen zo te weten hoe gebruikers hun website, webshop of app ervaren en krijgen advies om prestaties te verbeteren.

Marketing
Premium

Jules Hooijer en Ido Sharon versterken strategie Havas

Havas Amsterdam heeft twee seniors, Ido Sharon en Jules Hooijer, aangetrokken. Hooijer is de nieuwe Strategy Lead van het bedrijf.

Digital Agencies
Premium

‘Fundamentele veranderingen door nieuwe Google Analytics’

Het gebruik van Google Analytics voor bedrijfsdoeleinden is met versie 4 fundamenteel veranderd. Expert Steen Rasmussen schetst op Emerce GAUC: ‘Van data verzamelen naar data bieden voor activatie.”

Analytics

Vattenfall: toewerken naar één global employer brand

Vattenfall is een van de grootste energieproducenten van Noord-Europa. Aan Lorraine Melissen de taak om dit enorme bedrijf in alle landen neer te zetten als één employer brand   

B2B Digital
Premium

Willem-Albert Bol wordt CEO bij Abovo Maxlead

Willem-Albert Bol verlaat DPG Media om CEO te worden bij Abovo Media. Hij krijgt daarmee de algemene leiding over het grootste onafhankelijke marketing- en media-adviesbureau van Nederland.

Marketing

Emerce GAUC: Hoe communiceer je over data?

“Als je de cijfers niet kunt uitleggen, begrijp je de analyse niet voldoene”, zegt Michele Kiss over data analytics. Zij is een van de sprekers op Emerce’ Google Analytics User Conference op donderdag 4 maart.

Marketing
Premium

UFC gaat live vechtsport uitzenden op TikTok

Vechtsportorganisatie UFC heeft een marketingdeal getekend met TikTok. De video-app gaat wekelijks live wedstrijden uitzenden en maakte exclusieve producties voor- en achteraf.

Social