More stories

Video: Digital Out Of Home, vooruitblik op 2021 (aflevering 1)

IAB Nederland presenteert op Emerce een vijfdelige serie over actuele ontwikkelingen in de Digital Out Of Home-markt. Vandaag de aftrap met een vooruitblik op 2021. 

Online advertising

Trendspotting & prediction in de marketing cloud met Gijs van Eysden van Google

Hoe haal je meer waarde uit data ? En hoe zet je data op een efficiënte manier in voor marketingdoeleinden. Volgens Gijs van Eysden van Google moet je je als decision maker niet laten afleiden door data gaps of blijven hangen in dat niet alle data toegankelijk is. Focus op de data die je nodig hebt om een probleem op te lossen. Hij gaat samen met Mark Ebergen van Searchresult in gesprek met Krijn Schuurman over waarde creëren uit de cloud via trendspotting, prediction en personalisation.

B2B Digital

Jorissa Neutelings (Vattenfall): ‘Energietransitie versnellen met digitale middelen’

Voor de omschakeling naar fossielvrij zet energiebedrijf Vattenfall grootschalig digitale innovaties in. Jorissa Neutelings, head of digital innovation & IT over Vattenfalls chatbots en energie-apps.

Online marketing
Premium

MediaMonks aan de slag voor N26

De van origine Duitse bank N26 haalt MediaMonks in huis om het creatieve team te versterken. Het bureau is de wereldwijde partner van de digitale bank.

Digital Agencies

Personalisatie: juist in tijden van crisis en onzekerheid!

Het onderwerp personalisatie zakt weg in de investeringslijstjes voor 2021. Zonde, want juist personalisatie kan zorgen voor een wendbare en vooral klantgerichte marketingstrategie. 

Online marketing

Alexander van Eerden (Building Blocks): ‘We moeten laten zien dat data ook een positieve impact kan hebben.’

Documentaires zoals The Social Dilemma hebben geleid tot kritische consumenten waar het gaat om data. Building Blocks wil het vertrouwen terugwinnen door bedrijven bewust te maken hoe zij data in kunnen zetten om een lange termijn relatie aan te gaan met de consument. 

Privacy

E-mail at scale. Hoe New Skool Media zijn strategie organiseert over 18 merken

New Skool Media telt 18 mediamerken, 20 marketeers en 20 redacteuren. Jaarlijks versturen zij honderden campagnes. In dit webinar leer je hoe deze uitgever via een gestructureerd aanpak alle medewerkers in staat stelt zelfstandig, eenvoudig en succesvol talloze gepersonaliseerde campagnes te versturen.

B2B Digital
Premium

‘Advertentiemarkt herstelt snel in 2021’

De reclamebestedingen wereldwijd kunnen met ruim zes procent groeien in 2021 als de wereldeconomie zich begint te herstellen.

Marketing

Een bijzondere Kerst: de impact van corona op consumentengedrag

Deze Kerst zal anders zijn dan anders. Uit een onderzoek onder 1.000 Nederlanders gblijkt hoe anders: 45% van de Kerstuitgaven gaat naar online. En ook 65-plussers gaan online inkopen doen.

Coronacrisis
Premium

Infographic: de beste tijd voor sociale berichten

Wat zijn de beste tijden om berichten op sociale media te plaatsen? Dat verschilt nogal per platform. Facebook gebruikers lezen met name op het werk van hun desktop, vooral na de lunch. Bij LinkedIn kun je beter ’s ochtends publiceren, evenals op Twitter. Voor YouTube maakt het niet zoveel uit.

Social

Haal het maximale uit Pinterest: vijf tips

Pinterest verschuift langzaam van inspiratieplatform naar koopkanaal. Vijf tips om je bedrijfsaccount te optimaliseren en je bereik te vergroten. 

Social
Premium

Seeders opent vestiging in Duitsland

Het online marketing burea Seeders opent volgend jaar een vestiging in Düsseldorf. Het bureau wil Nederlandse en internationale ondernemers helpen die de Duitse markt betreden met SEO, SEA en linkbuilding diensten.

Marketing
Premium

DDMA: Stijging budget voor chatbots, online video, e-mail en mobiele apps

Ten opzichte van vorig jaar is over vrijwel alle kanalen de gepersonaliseerde marketingcommunicatie toegenomen. Dat blijkt uit het tweede deel van het Data-Driven Marketing Onderzoek 2020, waarvoor branchevereniging DDMA 135 Nederlandse organisaties heeft ondervraagd.

Conversie

SEA-marketeers 2021: improviseren met algoritmes

SEA-marketing verandert snel, vooral omdat veel taken geautomatiseerd worden. Dat neemt niet weg dat menselijke marketeers nog steeds het verschil kunnen maken. Door slim om te springen met algoritmes bijvoorbeeld.

Online marketing
Premium

Pieter Meijer versterkt directie Adeptiv

Pieter Meijer treedt toe tot de directie van Adeptive. Hij neemt de rol over van Gert Jan Delcliseur die onlangs wegging bij de organisatie.

Digital Agencies