Candid stelt nieuwe CFO aan
Candid stelt Marcel van der Avort per 1 januari 2021 aan als CFO van de bedrijvengroep. Hij moet het bedrijf gereed helpen maken voor de volgende groeifase.
Candid stelt Marcel van der Avort per 1 januari 2021 aan als CFO van de bedrijvengroep. Hij moet het bedrijf gereed helpen maken voor de volgende groeifase.
Telenet/SBS, Mediahuis, Proximus/Skynet en Pebble Media slaan de handen in elkaar. Ze vormen een joint-venture waarin ze hun digitale reclame-activiteiten samenvoegen. Het cluster moet een blok mediabereik vormen dat geldt als een alternatief voor Facebook en Google.
In het 2020 Local SEO Benchmark Rapport namen we de proef op de som en analyseerden we hoe de Nederlandse retailsector ervoor staat. Daarvoor onderzochten we 1200 winkels van 30 bekende retailketens binnen 6 verschillende branches in 5 grote steden verspreid in Nederland. Terwijl dit natuurlijk lang niet alle branches, steden en ketens dekt, geeft het onderzoek wel een goede steekproef van de huidige stand van zaken. Welke branches lopen voor of achter en waar liggen er kansen voor retailketens?
Gisteravond vond de vijfde editie van de Dutch Search Awards plaats bij DeFabrique in Maarssen. Vanwege de corona maatregelen werd het dit jaar een event via livestream, maar hosts Ron Simpson en Saar Koningsberger maakten er een waar feest van. Zij reikten digitaal de 25 awards uit aan agencies, merken en professionals voor hun uitzonderlijke resultaten in 2020 op het gebied van search marketing in de BeNeLux.
Binnen display marketing is al jaren een verschuiving van directe inkoop naar programmatic inkoop gaande. Waar in 2014 nog 70% direct in werd gekocht en 30% programmatic zijn de verhoudingen 5 jaar later omgedraaid, in 2019 werd 70% van de inventory programmatic ingekocht, en werd slechts 30% direct ingekocht (bron: IAB Ad spend onderzoek 2019 Netherlands). Inmiddels waait deze ontwikkeling ook over naar kanalen als Audio, connected TV en Digital Out Of Home. In dit artikel lichten wij toe waarom je DOOH programmatic zou moeten inkopen, en hoe je het inzet.
Digital marketing is altijd in beweging. Nieuwe ontwikkelingen blijven elkaar opvolgen, maar deze worden steeds verfijnder én slimmer. Denk aan Marketing Automation en AI, wat marketeers in staat stelt in de huid te kruipen van potentiële klanten en waarmee gerichte en zelfs persoonlijke content mogelijk wordt gemaakt. Waar eerder vooral werd gefocust op een groot bereik, is het nu vooral de relevantie en het ‘begrijpen van de customer journey’, waarmee de grootste winst te behalen valt. Steeds meer marketeers zetten dan ook in op het inrichten van een gedetailleerde content marketing strategie. Lees snel verder en laat je inspireren door de mogelijkheden van deze nieuwe marketing funnel.
Google AdSense dankt vanaf 10 maart de linkadvertenties af. Linkadvertenties bevatten een lijst van links van verschillende adverteerders.
De Franse privacytoezichthouder CNIL legt Google een boete van 100 miljoen euro en Amazon een van 35 miljoen euro op. De Amerikanen gaan over de privacygrens wat betreft het gebruik van cookies.
IAB Nederland presenteert op Emerce een vijfdelige serie over actuele ontwikkelingen in de Digital Out Of Home-markt. Vandaag de aftrap met een vooruitblik op 2021.
Hoe haal je meer waarde uit data ? En hoe zet je data op een efficiënte manier in voor marketingdoeleinden. Volgens Gijs van Eysden van Google moet je je als decision maker niet laten afleiden door data gaps of blijven hangen in dat niet alle data toegankelijk is. Focus op de data die je nodig hebt om een probleem op te lossen. Hij gaat samen met Mark Ebergen van Searchresult in gesprek met Krijn Schuurman over waarde creëren uit de cloud via trendspotting, prediction en personalisation.
Voor de omschakeling naar fossielvrij zet energiebedrijf Vattenfall grootschalig digitale innovaties in. Jorissa Neutelings, head of digital innovation & IT over Vattenfalls chatbots en energie-apps.
De van origine Duitse bank N26 haalt MediaMonks in huis om het creatieve team te versterken. Het bureau is de wereldwijde partner van de digitale bank.
Het onderwerp personalisatie zakt weg in de investeringslijstjes voor 2021. Zonde, want juist personalisatie kan zorgen voor een wendbare en vooral klantgerichte marketingstrategie.
Documentaires zoals The Social Dilemma hebben geleid tot kritische consumenten waar het gaat om data. Building Blocks wil het vertrouwen terugwinnen door bedrijven bewust te maken hoe zij data in kunnen zetten om een lange termijn relatie aan te gaan met de consument.
New Skool Media telt 18 mediamerken, 20 marketeers en 20 redacteuren. Jaarlijks versturen zij honderden campagnes. In dit webinar leer je hoe deze uitgever via een gestructureerd aanpak alle medewerkers in staat stelt zelfstandig, eenvoudig en succesvol talloze gepersonaliseerde campagnes te versturen.