More stories

Dashboarding: zo overtuig je de CEO met je marketingresultaten

Wij marketeers en marketingverantwoordelijken willen graag dat wij en ons werk gezien worden.

Marketing

De winnende e-mailmarketingstrategie voor klantretentie van Corendon hotels & resorts

De vijfdelige E-mailmarketing Masterclass van Copernica reikt handvatten aan voor het optimaliseren van je e-mailstrategie en hoe je daarmee klanten wint. In deel 2 leer je hoe je klantretentie bewerkstelligt met e-mailmarketing, met praktijkvoorbeelden van Corendon Hotels & Resorts. Vaak wordt gedacht dat klantretentie alleen van toepassing is op de FMCG-branche, maar ook binnen fashion, home & living en bijvoorbeeld travel speelt het een sleutelrol. Wanneer je grote volumes draait en veel klantdata tot je beschikking hebt, kun je retentie zelfs gaan voorspellen – in welke branche je ook opereert en wat voor product of dienst je ook verkoopt.

E-mailmarketing
Premium

Withlocals krijgt positie in Lonely Planet

Het Nederlandse Withlocals sluit een samenwerking met Lonely Planet, dat de dienst uit Eindhoven integreert in zijn online aanbod.

Travel

Wat is het effect van Google Heavy Ad Interventions op je online advertenties?

Vergt je online advertentie te veel van de systeemcapaciteit van Google en de gebruikers van Chrome? Dan wordt deze vanaf nu automatisch door Google geblokkeerd.

Online advertising
Premium

Flinders schroeft marketing op met Yellowgrape

Woonwinkel Flinders schakelt de expertise van e-commercebureau Yellowgrape in om zijn groei te helpen versnellen.

Marketing

Nederlandse gezondheidszorg is digitale voorloper binnen Europa

Nederland is binnen Europa in veel opzichten een voorloper in de inzet van digitale ondersteuning in de zorg.

Health

Hoe The North Face in drie stappen vertrouwen wekt door merkmissie te koppelen aan wensen bezoekers

Wanneer bezoekers op een website komen waar producten of diensten worden verkocht, zijn er twee thema’s die de meeste invloed hebben op de keuze van de bezoeker om te blijven: de affiniteit met het merk en vertrouwen in het merk achter de website.

Customer Experience
Premium

IAB Nederland brengt digitale audiolandschap in kaart

De Taskforce Digital Audio van branchevereniging IAB Nederland publiceert vandaag de eerste overzichtskaart van de Nederlandse digitale audiomarkt. Met het overzicht wil de taskforce marketing- en communicatieprofessionals inzicht bieden in de verschillende partijen die in het domein Digital Audio in Nederland actief zijn.

Online advertising

Verrijk je zoekresultaten met Google Web Stories

Met Google Web Stories maak je verhalen voor j site met informatie en links, gericht op mobiele gebruikers. Lees hier alles over deze nieuwe functie en hoe je hem met succes inzet.

Social

Subscription bombing: beveilig je online formulieren en voorkom schade

Subscription bombing is een fenomeen dat steeds vaker voorkomt en iedere organisatie die op haar website met formulieren werkt, kan hier slachtoffer van worden. 

Security

Het antwoord op de Digital Asset Management vragen die je nog moet bedenken

Het valt niet mee om zomaar even een oplossing voor Digital Asset Management (DAM) te kiezen. Waar moet je allemaal op letten?

Strategy

Hoe meet je de echte waarde van marketing?

Anno 2020 zijn er tal van online marketingkanalen die organisaties kunnen gebruiken om hun producten en diensten aan te prijzen.

Online marketing
Premium

Infographic: de kracht van mobiele communicatie

69 procent van de consumenten gebruikt liever zijn mobiel om met een winkelbediende te communiceren. Mobiele communicatie lijkt daarmee steeds belangrijker te worden voor klantinteractie. En er is meer: 81 procent gebruikt zijn smartphone voor bankzaken, 79 procent doet aankopen via zijn GSM en 32 procent communiceert mobiel met de overheid.

Customer Engagement

Closed user group-marketing – onderscheidende strategie voor groei van het affiliate kanaal 

Affiliate marketing staat steeds meer onder druk. De performance verslechtert of groei is nauwelijks meer mogelijk.

Affiliate marketing

Vijftig tips voor toekomstbestendige marketing & sales

De huidige tijd zorgt voor blijvende veranderingen, ook in de manier waarop er commercieel gewerkt wordt.

Marketing