More stories

Programmatic Awards 2020: dit zijn de winnaars


De winnaars van de Programmatic Awards 2020 zijn bekend. 
IAB Nederland reikte vanmiddag in een speciale online uitzending de prijzen uit voor de beste programmatic campagnes en solutions en de grootste aanstormende talenten in de digitale industrie. Grote winnaar was ook dit jaar Greenhouse, dat maar liefst twee awards in ontvangst mocht nemen, die van Performance Activation voor Toyota Nederland en Branding Awareness voor ING.

Programmatic
Premium

Volg hier live de uitreiking van de Programmatic Awards 2020 

De Programmatic Awards worden vandaag om 16.00 uur uitgereikt. De vierde editie van de prijzen voor onder andere de beste campagnes, opvallendste solutions en grootste talenten is dit jaar door de COVID-19-maatregelen volledig digitaal. Een opzet die naadloos aansluit bij de programmatic-advertisingindustrie: digitaal, vooruitstrevend en flexibel. Organisator IAB Nederland spreekt nu al van een historische editie. 

Programmatic

Personalisering complex? Zeven tips ter inspiratie voor een goede start en optimalisatie

Een veel geciteerd onderzoek van Gartner wijst erop dat 90% van marketeers in één of andere vorm personalisering in het marketingbudget heeft opgenomen. 

Online marketing

Transformatie met identiteitsbehoud | Customer experience bij groothandel Plieger

Hoe overleeft een 100 jaar oud merk als Plieger de komende 10 jaar? In dit webinar neemt Jeroen Heyendael ons mee in de dagelijkse realiteit van een van oorsprong traditioneel familiebedrijf dat transformeert naar een moderne organisatie met de juiste balans tussen clicks & bricks.

Customer Experience

Haal meer uit je fysieke winkels met online marketing

2020 is een bewogen jaar voor retail in Nederland. Door de lockdown maatregelen hebben sommige retailers het beste jaar ooit.

Retail

Tien top SEO-tools voor elke copywriter

Copywriters en bloggers moeten er voor zorgen dat hun geschreven werk prettig leest en grammaticaal correct is. Daarnaast moet de content ook voldoen aan zoekmachine-optimalisatie (SEO) richtlijnen.

Contentmarketing

Social advertising trends voor Retail in H2 2020

De turbulentie in het social advertising landschap heeft zich in de lente en zomer van 2020 voortgezet. De grootste daling van CPM vond plaats in maart en sindsdien zijn de prijzen weer gestegen. CPM-niveaus blijven volatiel en daarom moeten adverteerders alert blijven en hun strategieën blijven aanpassen naarmate de situatie zich ontwikkelt. Dit eBook biedt met name grote adverteerders in retail handvatten en praktische tips voor het optimaliseren van hun advertentiestrategie voor het ‘Nieuwe Normaal’.

Marketing

Ga je over op een nieuwe website? Denk aan SEO

Er zijn verschillende redenen om een nieuwe website te lanceren. Bijvoorbeeld dat de naam van je bedrijf en de domeinnaam veranderd.

SEO
Premium

Blauw Gras aan de slag voor Samsung Benelux

Het bureau Blauw Gras is sinds deze maand verantwoordelijk voor alle sociale media activiteiten – onder meer creatie en productie van content, campagne en activaties – van Samsung in Nederland en België.

Digital Agencies

B2B Trendrapport: focus vrij abrupt naar een bijna volledige online klantbeleving

Veel B2B-marketeers proberen via gratis content hun kennisniveau hoog te houden, maar dat leidt er niet toe dat de noodzakelijke digitale vaardigheden goed zijn ontwikkeld. Verder vraagt de huidige tijd dat B2B-marketeers ook analytisch sterk zijn, veel kennis hebben van hun eigen organisatie en dat ze vaak het oliemannetje tussen de afdelingen zijn. Maar volgens het vandaag verschenen B2B Marketing Trendrapport 2020 maakt de coronacrisis het alleen maar lastiger om alle benodigde skills te ontwikkelen.

Contentmarketing
Premium

Gehate vormgeving Facebook wordt 1 september definitief

Vandaag rolt Facebook voor alle gebruikers de nieuwe vormgeving uit. Terugzetten naar de klassieke vormgeving is niet langer mogelijk. Gebruikers die dat de afgelopen weken deden kregen steeds vaker een waarschuwing te zien. Daarbij zette Facebook de nieuwe vormgeving ongevraagd weer aan.

Facebook

Benchmark: De belangrijkste marketingtactieken in e-commerce

Het jaarlijkse trendrapport van dotdigital kijkt naar de tactieken die e-commerce merken zouden moeten toepassen om belangrijke marketinguitdagingen het hoofd te bieden. Verspreid over drie continenten en twaalf landen, hebben zij honderd merken gescoord op basis van criteria variërend van best practices voor e-mail tot omnichannel-acceptatie en gebruikerservaring. Elk merk werd willekeurig geselecteerd en objectief gescoord, afhankelijk van hun toepassing van deze tactieken.

Contentmarketing

E-mailmarketing Masterclass: Best practices customer journey optimalisatie

Deze eerste editie van de vijfvoudige masterclass serie gaat over het optimaliseren van de customer journey met e-mail. Laat je inspireren door best practices en praktijkvoorbeelden van onder andere Kees Smit Tuinmeubelen. Krijn Schuurman gaat in gesprek met Jasmijn Hemersma (Adwise – Your Digital Brain) en Jasper Witte (Copernica Marketing Software).

E-mailmarketing

Irfan van Ewijk (Woov): ‘Het belangrijkste in digital marketing is om ook jongeren te begrijpen’

Tijdens Emerce Direct Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met Irfan van Ewijk van Woov over digital marketing bij jongeren. 

Online marketing

Swiss Sense: customer journey blijven verbeteren 

Directeur Customer Experience Joey Janssen vertelt hoe Swiss Sense de marketing cloud- en service cloud-systemen gebruikt om de klant te begrijpen.

Customer Experience