More stories

Premium

Uitgevers stoppen met datadienst NLProfiel

Nederlandse uitgevers zijn niet van plan onderling profieldata van lezers uit te wisselen voor reclamedoeleinden. Nieuwe privacyregels van de techgiganten maken het model onwerkbaar.

Online advertising

Facebook-leads generen voor een high involvement product: zo deed SHV Energy dat 

Poolse huishoudens aanmoedigen om hun oude en inefficiënte warmtebronnen op basis van steenkool te vervangen voor een moderne gasinstallatie.

Online marketing

De ideale website volgens onze meta-analyse van A/B-testen

Tijdens mijn studie psychologie heb ik vele dagen doorgebracht met een clipboard in de gangen van de universiteitsgebouwen, op zoek naar mensen die bereid waren mee te doen aan mijn onderzoek.

Strategy
Premium

Dutchy Design wordt DDA

Het in Amsterdam gevestigde branding agentschap Dutchy Design zal zich voortaan herpositioneren als creative solutions agency. De nieuwe naam: Dutch Design Agency (DDA).

Digital Agencies
Premium

Coolblue schaft de ‘last click’ af

Coolblue past per 10 september zijn affiliatemodel aan. In het huidige beloningsmodel ontvangt de sitebeheerder alleen een vergoeding als hij of zij als laatste een bezoeker heeft door weten te sturen voordat de klant een bestelling plaatst. De zogenaamde vergoeding op basis van last-click.

Affiliate marketing

A/B testen in het hoogseizoen, doen of niet doen?

Vaak gehoord: in het hoogseizoen voeren wij geen A/B testen uit. De reden is dan meestal om zoveel mogelijk risico te vermijden.

Conversie

SEO: Trust flow en citation flow optimaliseren 

Hoe optimaliseer je je flow metrics? Hier vind je uitleg en zeven strategieën om direct aan de slag te gaan.

SEO

Black Friday 2020, wat kunnen we verwachten?

We zitten inmiddels alweer in september en Black Friday 2020 staat voor de deur. Toch zullen de voorbereidingen er dit anders uitzien dan je gewend bent. Volgens Adobe Analytics zal de verkoop van Black Friday en Cyber Monday in 2020 met bijna 20 procent toenemen in vergelijking met de verkoop in dezelfde periode in 2019. Hoe speel je als online retailer in op Black Friday in het ‘Nieuwe Normaal’? Lees het antwoord in deze whitepaper.

Marketing

Socialemedia-algoritmen 2020: updates en tips per platform

Maak je je zorgen dat je content nóg minder mensen zal bereiken dan in 2019? Je bent niet de enige. Tips hoe je dit in 2020 op orde houdt.

Social

Het is tijd om over te stappen op een first-party datastrategie

De bron van third-party data droogt op. Webbrowsers beschermen de privacy van hun gebruikers en maken het gebruik van zulke cookies onmogelijk.

Data

Group messaging: geoliede communicatie tussen alle partijen op een platform

Voor bedrijven in complexe ecosystemen is het vaak niet gemakkelijk om op een eenvoudige manier een goede klantervaring te leveren.

Customer Experience

Hoe sterk is de samenwerking tussen je digitale, brand en CRM marketeers?

Misschien ben jij of is je team de uitzondering. Maar het verloopt nog steeds moeizaam als we een team van brand, digitale en CRM marketeers willen laten samenwerken.

Marketing
Premium

Apple vertraagt publicatie reclameblokkade in iOS 14

Apple wacht nog een paar maanden met de invoering van technieken in iOS 14 die persoongerichte gerichte reclame nagenoeg onmogelijk maken. Uitgevers van apps, onder wie klagend Facebook, krijgen nog even tijd om zich op de nieuwe situatie voor te bereiden.

Online advertising

Geen nieuws? Deze zes vormen van content vinden journalisten wel relevant

Veel organisaties willen PR inzetten, omdat ze willen uitgroeien tot een autoriteit in hun markt. Vaak lopen ze tegen het volgende probleem aan: er zou niet genoeg nieuwswaardige content in huis zijn. Geen probleen: deze zes vormen van content vinden journalisten relevant – en zorgen ervoor dat jouw organisatie bekender wordt via PR.

Marketing
Premium

Datavisualisatie en retargeting populair bij kleine bedrijven

Het Nederlandse bedrijfsleven weet data beter om te zetten in bruikbare inzichten, zo blijkt uit het eerste deel van het Data-Driven Marketing Onderzoek 2020 van DDMA, waarvoor 162 Nederlandse organisaties werden ondervraagd.

Analytics