Server-side tracking & tag management, hype of toekomst?
Nu Google Tag Manager server-side (beta) is gelanceerd, gaat de populariteit van server-side tag management en daarmee server-side tracking naar alle waarschijnlijkheid toenemen.
Nu Google Tag Manager server-side (beta) is gelanceerd, gaat de populariteit van server-side tag management en daarmee server-side tracking naar alle waarschijnlijkheid toenemen.
Het is het jaar 2009. Ik maak kennis met tools die inzicht geven in webgedrag: waar zitten bezoekers, wat kopen ze, wat niet en waar haken ze af?
Wist je dat bij treinen de eerste klas aan de buitenkant kenbaar zijn gemaakt door een streep onder of boven het raam? Erg handig als je je positie wilt bepalen.
Customer Relationship Management (CRM) software is niet hetzelfde als marketing automation software. Dat is een wijdverbreid misverstand.
De Bijenkorf heeft Merkle Nederland gekozen als strategische partner voor Search Engine Advertising en data, technologie en optimalisatie, met focus op Nederland en de uitrol naar andere markten.
The Data Agency, bestaande uit de merken EDM, GeoMarktprofiel, Human Inference en LynqID, neemt Invicta over. Daarmee versterkt het bedrijf zijn expertise op het gebied van database management.
Elke crisis biedt kansen. Wisten je dat WhatsApp, Uber en Slack allen in 2009 tijdens het hoogte-/dieptepunt van de vorige crisis zijn opgericht?
Is het structureel genereren van leads die moeten leiden tot pijplijn en business een terugkerende uitdaging? Richt dan je salesproces beter in.
Covid-19 heeft ons winkelgedrag voorgoed veranderd. Dat is de uitkomst van recent onderzoek, uitgevoerd door Searchresult, onder 500 Nederlandse consumenten.
Het marketingbudget lijkt het ideale potje om op te bezuinigen tijdens een crisis. Vorige crises laten echter zien dat dat […]
Hoe verbeter je de klantloyaliteit met NET Promotor System (NPSR)? Hoe vind je een manier om vertrekkende en twijfelende klanten terug te winnen door proactief gepersonaliseerde maatregelen uit te rollen? Felix Schlenther legt uit hoe je NPS op verschillende touchpoints door de gehele Customer Journey benchmarkt. Hij laat zien hoe je vervolgens met behulp van automatische feedback analyse, processen direct inzichtelijk maakt en verbetert. Je wilt niet alleen inzichtelijk hebben dat een klant ontevreden is, maar je wilt ook graag de beweegredenen van twijfelende klant begrijpen en natuurlijk direct proactief ingrijpen.
Het was flink onrustig rond TikTok afgelopen week, dankzij de ban die Donald Trump heeft afgeroepen. Met 2 miljard downloads wereldwijd begint het videoplatform ook steeds meer de aandacht van marketeers te trekken. Zeker met de introductie van het doet-het-zelf advertentieplatform TikTok for Business. Waar moeten marketeers rekening mee houden?
Tien jaar geleden was het nog vrij makkelijk om de gouden speld in de hooiberg van marketing- en salestechnologie te vinden. Met zo’n 150 providers was het landschap relatief klein en overzichtelijk.
Leverancier van reclametechnologie Criteo kent per online winkelende consument ongeveer 120 profielvariabelen. Meer dan twee miljard internetgebruikers zijn via dit systeem te benaderen met reclameboodschappen ‘op maat’.
In het eerste deel van mijn blog heb ik meegenomen door het democratiseren van data. Dit keer ga ik verder in op Marketing Mix Modeling.