Het is tijd om over te stappen op een first-party datastrategie
De bron van third-party data droogt op. Webbrowsers beschermen de privacy van hun gebruikers en maken het gebruik van zulke cookies onmogelijk.
De bron van third-party data droogt op. Webbrowsers beschermen de privacy van hun gebruikers en maken het gebruik van zulke cookies onmogelijk.
Voor bedrijven in complexe ecosystemen is het vaak niet gemakkelijk om op een eenvoudige manier een goede klantervaring te leveren.
Misschien ben jij of is je team de uitzondering. Maar het verloopt nog steeds moeizaam als we een team van brand, digitale en CRM marketeers willen laten samenwerken.
Apple wacht nog een paar maanden met de invoering van technieken in iOS 14 die persoongerichte gerichte reclame nagenoeg onmogelijk maken. Uitgevers van apps, onder wie klagend Facebook, krijgen nog even tijd om zich op de nieuwe situatie voor te bereiden.
Veel organisaties willen PR inzetten, omdat ze willen uitgroeien tot een autoriteit in hun markt. Vaak lopen ze tegen het volgende probleem aan: er zou niet genoeg nieuwswaardige content in huis zijn. Geen probleen: deze zes vormen van content vinden journalisten relevant – en zorgen ervoor dat jouw organisatie bekender wordt via PR.
Het Nederlandse bedrijfsleven weet data beter om te zetten in bruikbare inzichten, zo blijkt uit het eerste deel van het Data-Driven Marketing Onderzoek 2020 van DDMA, waarvoor 162 Nederlandse organisaties werden ondervraagd.
De winnaars van de Programmatic Awards 2020 zijn bekend. IAB Nederland reikte vanmiddag in een speciale online uitzending de prijzen uit voor de beste programmatic campagnes en solutions en de grootste aanstormende talenten in de digitale industrie. Grote winnaar was ook dit jaar Greenhouse, dat maar liefst twee awards in ontvangst mocht nemen, die van Performance Activation voor Toyota Nederland en Branding Awareness voor ING.
De Programmatic Awards worden vandaag om 16.00 uur uitgereikt. De vierde editie van de prijzen voor onder andere de beste campagnes, opvallendste solutions en grootste talenten is dit jaar door de COVID-19-maatregelen volledig digitaal. Een opzet die naadloos aansluit bij de programmatic-advertisingindustrie: digitaal, vooruitstrevend en flexibel. Organisator IAB Nederland spreekt nu al van een historische editie.
Een veel geciteerd onderzoek van Gartner wijst erop dat 90% van marketeers in één of andere vorm personalisering in het marketingbudget heeft opgenomen.
Hoe overleeft een 100 jaar oud merk als Plieger de komende 10 jaar? In dit webinar neemt Jeroen Heyendael ons mee in de dagelijkse realiteit van een van oorsprong traditioneel familiebedrijf dat transformeert naar een moderne organisatie met de juiste balans tussen clicks & bricks.
2020 is een bewogen jaar voor retail in Nederland. Door de lockdown maatregelen hebben sommige retailers het beste jaar ooit.
Copywriters en bloggers moeten er voor zorgen dat hun geschreven werk prettig leest en grammaticaal correct is. Daarnaast moet de content ook voldoen aan zoekmachine-optimalisatie (SEO) richtlijnen.
De turbulentie in het social advertising landschap heeft zich in de lente en zomer van 2020 voortgezet. De grootste daling van CPM vond plaats in maart en sindsdien zijn de prijzen weer gestegen. CPM-niveaus blijven volatiel en daarom moeten adverteerders alert blijven en hun strategieën blijven aanpassen naarmate de situatie zich ontwikkelt. Dit eBook biedt met name grote adverteerders in retail handvatten en praktische tips voor het optimaliseren van hun advertentiestrategie voor het ‘Nieuwe Normaal’.
Er zijn verschillende redenen om een nieuwe website te lanceren. Bijvoorbeeld dat de naam van je bedrijf en de domeinnaam veranderd.
Het bureau Blauw Gras is sinds deze maand verantwoordelijk voor alle sociale media activiteiten – onder meer creatie en productie van content, campagne en activaties – van Samsung in Nederland en België.