More stories

Het is tijd om over te stappen op een first-party datastrategie

De bron van third-party data droogt op. Webbrowsers beschermen de privacy van hun gebruikers en maken het gebruik van zulke cookies onmogelijk.

Data

Group messaging: geoliede communicatie tussen alle partijen op een platform

Voor bedrijven in complexe ecosystemen is het vaak niet gemakkelijk om op een eenvoudige manier een goede klantervaring te leveren.

Customer Experience

Hoe sterk is de samenwerking tussen je digitale, brand en CRM marketeers?

Misschien ben jij of is je team de uitzondering. Maar het verloopt nog steeds moeizaam als we een team van brand, digitale en CRM marketeers willen laten samenwerken.

Marketing
Premium

Apple vertraagt publicatie reclameblokkade in iOS 14

Apple wacht nog een paar maanden met de invoering van technieken in iOS 14 die persoongerichte gerichte reclame nagenoeg onmogelijk maken. Uitgevers van apps, onder wie klagend Facebook, krijgen nog even tijd om zich op de nieuwe situatie voor te bereiden.

Online advertising

Geen nieuws? Deze zes vormen van content vinden journalisten wel relevant

Veel organisaties willen PR inzetten, omdat ze willen uitgroeien tot een autoriteit in hun markt. Vaak lopen ze tegen het volgende probleem aan: er zou niet genoeg nieuwswaardige content in huis zijn. Geen probleen: deze zes vormen van content vinden journalisten relevant – en zorgen ervoor dat jouw organisatie bekender wordt via PR.

Marketing
Premium

Datavisualisatie en retargeting populair bij kleine bedrijven

Het Nederlandse bedrijfsleven weet data beter om te zetten in bruikbare inzichten, zo blijkt uit het eerste deel van het Data-Driven Marketing Onderzoek 2020 van DDMA, waarvoor 162 Nederlandse organisaties werden ondervraagd.

Analytics

Programmatic Awards 2020: dit zijn de winnaars


De winnaars van de Programmatic Awards 2020 zijn bekend. 
IAB Nederland reikte vanmiddag in een speciale online uitzending de prijzen uit voor de beste programmatic campagnes en solutions en de grootste aanstormende talenten in de digitale industrie. Grote winnaar was ook dit jaar Greenhouse, dat maar liefst twee awards in ontvangst mocht nemen, die van Performance Activation voor Toyota Nederland en Branding Awareness voor ING.

Programmatic
Premium

Volg hier live de uitreiking van de Programmatic Awards 2020 

De Programmatic Awards worden vandaag om 16.00 uur uitgereikt. De vierde editie van de prijzen voor onder andere de beste campagnes, opvallendste solutions en grootste talenten is dit jaar door de COVID-19-maatregelen volledig digitaal. Een opzet die naadloos aansluit bij de programmatic-advertisingindustrie: digitaal, vooruitstrevend en flexibel. Organisator IAB Nederland spreekt nu al van een historische editie. 

Programmatic

Personalisering complex? Zeven tips ter inspiratie voor een goede start en optimalisatie

Een veel geciteerd onderzoek van Gartner wijst erop dat 90% van marketeers in één of andere vorm personalisering in het marketingbudget heeft opgenomen. 

Online marketing

Transformatie met identiteitsbehoud | Customer experience bij groothandel Plieger

Hoe overleeft een 100 jaar oud merk als Plieger de komende 10 jaar? In dit webinar neemt Jeroen Heyendael ons mee in de dagelijkse realiteit van een van oorsprong traditioneel familiebedrijf dat transformeert naar een moderne organisatie met de juiste balans tussen clicks & bricks.

Customer Experience

Haal meer uit je fysieke winkels met online marketing

2020 is een bewogen jaar voor retail in Nederland. Door de lockdown maatregelen hebben sommige retailers het beste jaar ooit.

Retail

Tien top SEO-tools voor elke copywriter

Copywriters en bloggers moeten er voor zorgen dat hun geschreven werk prettig leest en grammaticaal correct is. Daarnaast moet de content ook voldoen aan zoekmachine-optimalisatie (SEO) richtlijnen.

Contentmarketing

Social advertising trends voor Retail in H2 2020

De turbulentie in het social advertising landschap heeft zich in de lente en zomer van 2020 voortgezet. De grootste daling van CPM vond plaats in maart en sindsdien zijn de prijzen weer gestegen. CPM-niveaus blijven volatiel en daarom moeten adverteerders alert blijven en hun strategieën blijven aanpassen naarmate de situatie zich ontwikkelt. Dit eBook biedt met name grote adverteerders in retail handvatten en praktische tips voor het optimaliseren van hun advertentiestrategie voor het ‘Nieuwe Normaal’.

Marketing

Ga je over op een nieuwe website? Denk aan SEO

Er zijn verschillende redenen om een nieuwe website te lanceren. Bijvoorbeeld dat de naam van je bedrijf en de domeinnaam veranderd.

SEO
Premium

Blauw Gras aan de slag voor Samsung Benelux

Het bureau Blauw Gras is sinds deze maand verantwoordelijk voor alle sociale media activiteiten – onder meer creatie en productie van content, campagne en activaties – van Samsung in Nederland en België.

Digital Agencies