More stories

Contentmarketingaanpak in huis optuigen of (deels) uitbesteden

In een poll op LinkedIn vroeg ik recent naar hét dilemma waar elke marketingprofessional of -ondernemer vroeg of laat mee te maken krijgt.

Contentmarketing

Hoe conversieoptimalisatie ook nu het verschil kan maken

Door ‘the great lockdown’ is het gedrag en de besteding van de consument plotseling veranderd. De situatie van voor de […]

Conversie
Premium

Hillenaar Outdoor focust op digitale masten, gaat abrinetwerk verkopen

Hillenaar Outdoor slaat een nieuwe weg in, naar eigen zeggen als gevolg van de coronacrisis. Het bedrijf wil zich volledig richten op digitale reclamemasten langs snelwegen. Naast de twaalf huidige masten in het portfolio komen er op korte termijn vier bij.

Online advertising
Premium

Fragmenten Harry Potter uit luidsprekers metro Amsterdam

Reizigers in de Amsterdamse metrostations Wibautstraat, Weesperplein, Waterlooplein, Nieuwmarkt en Centraal Station horen vandaag een fragment uit Harry Potter en de Steen der Wijzen, ingesproken door actrice Jouman Fattal voor luisterboekenplatform Storytel. Het is de eerste keer dat de luidsprekers op de stations voor een dergelijke activatie gebruikt worden.

Online advertising
Premium

TNW, Web Summit en DMexco dit jaar volledig online

Drie grote congressen The Next Web, DMexco en Web Summit gaan dit jaar geheel virtueel. De laatste twee waren aanvankelijk nog van plan om fysieke congressen te organiseren.

Marketing

Hoe MindCampus volledig digitaal ging door corona

MindCampus werd door de coronacrisis genoopt om haar cursusaanbod volledig te digitaliseren. “Corona bracht ons in een digitale versnelling.”

Marketing automation
Premium

30.000 claims tegen Facebook vanwege privacyschendingen

Tegen het middaguur hadden Consumentenbond en Data Privacy Stichting (DPS) al 30.000 meldingen binnen voor een rechtszaak tegen Facebook. Facebook moet gebruikers in Nederland compenseren voor het schenden van hun privacy.

Privacy
Premium

Miele vestigt digitale hub in Zuidas

Elektronicamerk Miele heeft zijn ‘digitale hub’ geopend op de Zuidas in Amsterdam. Het Duitse bedrijf verkoos Amsterdam boven Berlijn, Stockholm en Londen voor het zogeheten Miele X, weet het FD.

Marketing
Premium

‘Marketeers niet klaar voor volgende digitale stap’

Slechts een op de vijf marketingteams hebben alle cruciale digitale expertises in huis. De rest huurt dat in, al wil een aanzienlijk deel die vaardigheden liever insourcen. De grootste drempel: gebrek aan mensen en kennis binnenshuis.

Marketing
Premium

Buitenreclame exploitant JCDecaux biedt meer inzicht in bezoekersverkeer

Buitenreclame exploitant JCDecaux maakt het per 1 juli mogelijk meer inzicht te krijgen in het verkeer rondom zijn digitale schermen. Daartoe werkt het bedrijf samen met Resono.

Marketing

Campagnepanel: ‘Fantastisch en fantastischer’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een campagne van Reporters without Borders in Minecraft over persvrijheid en censuur omzeilen. 

Online marketing

Hoe bereik je de perfecte mix tussen een Google Ad Grants en Google Ads zoekcampagne

Je Google Ad Grants campagne aanvullen met een betaalde Google Ads zoekcampagne? In dit blog lees je waarom je dat moet willen.

Online advertising

“Vecht of vlucht” hoe Uber Eats snel groeide tijdens COVID-19

Marketingteams bevinden zich vaak met beperkte middelen, maar er wordt nog steeds verwacht dat ze complexe campagnes lanceren met tientallen markten of productaanbiedingen. Welke processen, structuur en tools kunnen marketeers gebruiken om snel te schalen met weinig middelen? We bekijken een van de snelstgroeiende internationale bedrijven en zien hoe ze een enorm merk hebben geschaald met een Marketing Ops-team van minder dan drie werknemers.

Food

Zo is Philips tot een volwassen martech-stack gekomen

Met een steeds veranderend aanbod van duizenden marketingtools is het creëren van een volwassen martech-stack voor veel organisaties een grote uitdaging.

Online marketing

Spotify test nieuw advertentieformaat in app

Spotify test een nieuw advertentieformaat voor podcasts. Gebruikers kunnen in de app meteen reageren op een aanbod van sponsors en worden dus niet aangemoedigd om een coupon te gebruiken op een externe website.

Online advertising