Contentmarketingaanpak in huis optuigen of (deels) uitbesteden
In een poll op LinkedIn vroeg ik recent naar hét dilemma waar elke marketingprofessional of -ondernemer vroeg of laat mee te maken krijgt.
In een poll op LinkedIn vroeg ik recent naar hét dilemma waar elke marketingprofessional of -ondernemer vroeg of laat mee te maken krijgt.
Door ‘the great lockdown’ is het gedrag en de besteding van de consument plotseling veranderd. De situatie van voor de […]
Hillenaar Outdoor slaat een nieuwe weg in, naar eigen zeggen als gevolg van de coronacrisis. Het bedrijf wil zich volledig richten op digitale reclamemasten langs snelwegen. Naast de twaalf huidige masten in het portfolio komen er op korte termijn vier bij.
Reizigers in de Amsterdamse metrostations Wibautstraat, Weesperplein, Waterlooplein, Nieuwmarkt en Centraal Station horen vandaag een fragment uit Harry Potter en de Steen der Wijzen, ingesproken door actrice Jouman Fattal voor luisterboekenplatform Storytel. Het is de eerste keer dat de luidsprekers op de stations voor een dergelijke activatie gebruikt worden.
Drie grote congressen The Next Web, DMexco en Web Summit gaan dit jaar geheel virtueel. De laatste twee waren aanvankelijk nog van plan om fysieke congressen te organiseren.
MindCampus werd door de coronacrisis genoopt om haar cursusaanbod volledig te digitaliseren. “Corona bracht ons in een digitale versnelling.”
Tegen het middaguur hadden Consumentenbond en Data Privacy Stichting (DPS) al 30.000 meldingen binnen voor een rechtszaak tegen Facebook. Facebook moet gebruikers in Nederland compenseren voor het schenden van hun privacy.
Elektronicamerk Miele heeft zijn ‘digitale hub’ geopend op de Zuidas in Amsterdam. Het Duitse bedrijf verkoos Amsterdam boven Berlijn, Stockholm en Londen voor het zogeheten Miele X, weet het FD.
Slechts een op de vijf marketingteams hebben alle cruciale digitale expertises in huis. De rest huurt dat in, al wil een aanzienlijk deel die vaardigheden liever insourcen. De grootste drempel: gebrek aan mensen en kennis binnenshuis.
Buitenreclame exploitant JCDecaux maakt het per 1 juli mogelijk meer inzicht te krijgen in het verkeer rondom zijn digitale schermen. Daartoe werkt het bedrijf samen met Resono.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een campagne van Reporters without Borders in Minecraft over persvrijheid en censuur omzeilen.
Je Google Ad Grants campagne aanvullen met een betaalde Google Ads zoekcampagne? In dit blog lees je waarom je dat moet willen.
Marketingteams bevinden zich vaak met beperkte middelen, maar er wordt nog steeds verwacht dat ze complexe campagnes lanceren met tientallen markten of productaanbiedingen. Welke processen, structuur en tools kunnen marketeers gebruiken om snel te schalen met weinig middelen? We bekijken een van de snelstgroeiende internationale bedrijven en zien hoe ze een enorm merk hebben geschaald met een Marketing Ops-team van minder dan drie werknemers.
Met een steeds veranderend aanbod van duizenden marketingtools is het creëren van een volwassen martech-stack voor veel organisaties een grote uitdaging.
Spotify test een nieuw advertentieformaat voor podcasts. Gebruikers kunnen in de app meteen reageren op een aanbod van sponsors en worden dus niet aangemoedigd om een coupon te gebruiken op een externe website.