More stories

E-mailmarketing: Usability en eyetracking moeten klant helpen

E-mail als marketingkanaal heeft zich de laatste jaren in een hoog tempo ontwikkeld. Er lijkt geen stop te komen op de vele veranderingen en mogelijkheden. Vaak wordt er door (e-mail) marketeers stilgestaan bij de “quick-wins” en de “algemene resultaten”, maar hoe wil een ontvanger nou écht een e-mail lezen?

Jeroen Brink is Manager Online Sales bij Sanoma en zal tijdens de DDMA Email Summit op 21 juni uitgebreid spreken over usability onderzoek in e-mail. Een methodiek die nog weinig wordt toegepast, maar steeds belangrijker wordt.

E-mailmarketing

Reddit zet vol in op video-advertenties

https://techcrunch.com/2018/06/12/reddit-brings-autoplay-native-video-ads-to-desktop-and-mobile/

Online advertising

Onderzoek: verschuiving Nederlandse investeringen marketingtechnologie

Nederlandse bedrijven verleggen de focus als het gaat om investeringen in marketingtechnologie. Vooral de aanschaf van datagedreven marketingoplossingen staat hoog op de agenda. Oplossingen voor Content en Experience zijn minder in trek. Dit blijkt uit het eerste onderzoek van Emerce Research en VODW Consultancy. Daarin is gekeken naar de ‘martech stacks’ in ons land, ongeveer 250 leveranciers en de geplande veranderingen. Het bijbehorende rapport is zojuist gepubliceerd.

Marketing automation

De Jong Intra: slimmer concurreren in travel met een DMP

De reisbranche is zeer concurrerend en de strijd om de aandacht van de online consument is fel. De Jong Intra Vakanties kiest er daarom voor om met behulp van een datamanagementplatform (DMP) veel gerichter te targeten dan voorheen. Hierdoor wordt het marketingbudget effectiever besteed en zijn de acquisitiekosten per boeking lager.

Conversie

Greenhouse Group start label Conversational

Bedrijvengroep Greenhouse Group uit Eindhoven lanceert vandaag een nieuw label dat zich specialiseert in conversational marketing, de wereld van chatbots en spraakassistenten.

Customer Engagement

Doelgroep en interactie: zo maak je van je klant een fan

Het is nog enkele seconden rustig voor de chaos uitbreekt in het Washington Square Park in New York. Mensen lopen achter elkaar, turend naar hun smartphone. Dan zet een van hun het op rennen. Eerst een. Dan nog een. Als een zwerm bijen bewegen tientallen mensen al snel richting één plek. Door die specifieke locatie te scannen kunnen ze de dan nieuw gelanceerde Nike-sneaker kopen.

Customer Engagement

Magneds breidt uit naar buitenland

Onlinepromotiebedrijf Magneds uit Tilburg heeft samenwerkingen getekend waardoor het actief wordt in Duitsland, Zwitserland, Spanje en Portugal. Een deal voor Polen is in de maak.

Cross Border

Klantenonderzoek blijkt verkapt abonnement

Oplichters hebben zogenaamd uit naam van Albert Heijn een e-mail in omloop gebracht met een klantenonderzoek. Voor deelname aan het onderzoek kan men mooie prijzen winnen. In werkelijkheid gaat het om een verkapt abonnement, waarschuwt het tv-programma Opgelicht.

Online marketing

Mark Pritchard (P&G) op Embassy of Dutch Creativity

De chief brand officer van P&G, Mark Pritchard, is maandag 18 juni een van de gasten op de Embassy of Dutch Creativity tijdens het Cannes Lions-festival.

Cannes Lions

Machine learning en SEO verstrengelen: ’Aard van werk verandert’

SEO en machine learning raken steeds meer verstrengeld. Het werk van een SEO-specialist komt hierdoor steeds meer in het teken te staan van samenwerken met zelflerende systemen. Dit vertelt Thomas Rabbie, SEO consultant bij Dept. Machine learning belooft, net als in veel andere marketingdisciplines, de zoekmachine-optimalisatie snel te veranderen. Hoe profiteren Nederlandse SEO-specialisten daar nu al van?

Search

Centraal Beheer maakt commercials voor autoverkopers

Particulieren die hun auto willen verkopen, kunnen een persoonlijk videocommercial laten maken door Centraal Beheer. De filmpjes kunnen ze op socialmedia en autosites zetten.

Campagnes

Opt-in voor privacy voor de ideale customer journey

Personalisatie van content in meerdere kanalen gebeurt gelukkig steeds vaker. Ondanks dat de AVG in de basis om iets anders gaat, is de markt zich ineens veel bewuster geworden van hoe belangrijk het is om 1st en 3rd party cookies te mogen plaatsen van je websitebezoeker.

Conversie

Prappers Media lanceert voice label

Appmarketing bureau Prappers Media lanceert een nieuw label Voice Search Digital dat zich helemaal richt op voice strategieën en diensten.

Marketing
Premium

‘Marketingbanen weg door kunstmatige intelligentie’

Automatisering en kunstmatige intelligentie zullen komende jaren banen overnemen in de marketingsector, ook of juist die van specialistische online marketeers. Dat zegt de topman van Rocket Internet Oliver Samwer.

Artificial Intelligence

Haal meer conversie uit je website met Hotjar

Leer te werken met Hotjar voor meer conversies. Met deze online tool krijg je inzicht in het gedrag van je bezoekers. Je ziet hoe ze door je site navigeren, wat ze doen en vooral ook… waar ze afhaken, zodat jij alle obstakels doelgericht kunt verwijderen.

Marketing