More stories

Emerce B2B Digital: ‘Het aankoopproces is vaak niet lineair’

Marketing automation, we lezen er al jaren over, maar wat levert het nu écht op? Niet alleen in views, maar gewoon in euro’s omzet? Jop Hessel van AFAS Software heeft er inmiddels ruime ervaring mee. Want AFAS levert een product dat je niet dagelijks aan klanten verkoopt. Hessel is een van de sprekers op Emerce B2B Digital dat komende week in Maarssen wordt gehouden.

Marketing automation
Premium

Emerce Social Travel Awards 2018: wie zijn de winnaars?

Tijdens Emerce Travel, het jaarlijkse evenement voor online reisprofessionals, zijn de Social Travel Awards uitgereikt aan de vier uitblinkers in social media op de Nederlandse markt.  

Social

Nieuwe website voor Dirk.nl

Supermarktketen Dirk heeft een nieuwe website laten ontwikkelen die voorsorteert op e-commerce, maar dat aspect nog niet activeert.

Retail

De Persgroep, Sanoma en TMG met datadienst NLProfiel

De drie uitgevers beginnen samen de datadienst NLProfiel om adverteerders van meer en betere profielgegevens te voorzien. Het project staat open voor deelname van andere partijen uit media en e-commerce.

Online advertising

Nederlands ‘keurmerk’ jokt over AVG (update)

Een bedrijf uit het Nederlandse Leek benadert Belgische ondernemingen met regelrechte leugens over de AVG-wetgeving. Dat meldt de Belgische nieuwssite Datanews.

Marketing

Customer journey optimalisatie met het see-think-do-care model

Is de klantreis van je klant inzichtelijk en weet je wat ze in iedere fase nodig hebben om over te gaan tot een aankoop? Deze whitepaper beschrijft hoe je met behulp van het see-think-do-care model van Google doelgericht aan de slag kunt. Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips om de customer journey in kaart te brengen en te optimaliseren. 

B2B Digital

‘Twee van de drie websites overtreden nieuwe privacywet’

Twee van de drie websites overtreden de nieuwe privacywetgeving. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond naar 150 sites. Veel websites plaatsen tracking cookies vóórdat bezoekers toestemming hebben gegeven of vragen die toestemming niet op de juiste manier.

AVG

bol winnaar Best Social Awards

Bol.com eindigde vanavond de grote winnaar bij de zakelijke uitreiking van The Best Social Awards. Het bedrijf won in de categorie Beste Merk en Beste Webcare. Andere winnaars zijn onder meer Bavaria (Beste Campagne met #carnavalvrij), HEMA (Beste Inhaker met ‘zomerjurkje’) en Van Gogh Museum (Beste Innovatie).

Social
Premium

NVM kiest M2Media als mediapartner

NVM, de grootste Nederlandse vereniging voor makelaars, taxateurs en vastgoeddeskundigen, schakelt M2Media in als partner voor alle media-activiteiten. M2Media gaat vanaf zowel de strategie als de media-inkoop voor de vereniging verzorgen, zowel online als offline.

Digital Agencies
Premium

Aandacht Pervorm verschuift door nieuwe datavraagstukken

Pervorm en Candid Group hebben aangekondigd officieel te gaan samenwerken. Behalve dat het digitale marketingbedrijf en het netwerk van onder meer mediabureaus elkaars diensten aanbieden, spreken beide ook van een strategisch verband. Giuseppe Salvaggio ziet als mede-oprichter van Pervorm een nieuwe behoefte in de markt.

Digital Agencies

Neuromarketing als brainhacker – wie houdt wie voor de gek?

‘Even Apeldoorn bellen’. Iedereen kent de slogan, weet wel een paar commercials te noemen. En ze worden overwegend ook positief gewaardeerd. Ze zijn grappig, fris en spreken tot de verbeelding. Maar … van wie is die reclame eigenlijk? En wat heeft neuromarketing daarmee te maken? 

Customer Experience

1 miljoen euro voor blockchainplatform affiliate marketing

De Amsterdamse startup Attrace heeft in een private sale 1 miljoen euro binnengehaald van investeerders voor een marktplaats voor affiliate marketing op basis van blockchaintechnologie. Uitgevers en sitebeheerders kunnen via het systeem rechtstreeks afspraken maken met adverteerders.

Affiliate marketing

5 tips om je retentiemarketing op orde te krijgen

Wist je dat afhankelijk van de sector waarin je bedrijf actief is, het binnenhalen van een nieuwe klant 5 tot 25 keer duurder is dan het behouden van een bestaande klant? Als je customer retention rate met 5% groeit, verhoogt dit je winst met 25% tot wel 95%! Zorg dus dat je bestaande klanten tevreden houdt. Hoe retentiemarketing je ROI verhoogt én wat je hiervoor kunt doen, vertel ik je in dit blog.

Customer Loyalty

Transavia kiest voor TradeTracker

Transavia doet de affiliatie marketing sinds 1 juni jl. niet langer in-house. In plaats daarvan gaat de luchtvaartmaatschappij werken met het open managed platform van TradeTracker, dat is gekozen na een uitgebreid pitch-traject.

Contentmarketing

De Nederlandse Google Assistant: zoeken en SEO in een ‘voice’ tijdperk

Met de toevoeging van de Nederlandse taal aan Google Assistant, zet de digitale butler serieuze eerste stappen in ons land. Wat betekent dit voor het online zoeken – en daarmee bedrijven die nu nog druk optimaliseren met meer traditionele zoekmachineoptimalisatie?

Search