Videoland zet big data in tegen weglopers
RTL Nederland zet datawetenschappers in om het aantal vertrekkende klanten bij Videoland in te perken. Dat is maar een van de vele toepassingen waar het werk van de wetenschappers voor wordt gebruikt.
RTL Nederland zet datawetenschappers in om het aantal vertrekkende klanten bij Videoland in te perken. Dat is maar een van de vele toepassingen waar het werk van de wetenschappers voor wordt gebruikt.
Alleen wanneer je per euro investering genoeg extra marge maakt, blijft investeren in online experimenten (CRO) aantrekkelijk. En dus wil je grip hebben op de toegevoegde waarde van je veranderingen. Lees hier hoe dit kan.
Publicis Groupe heeft een AI aangedreven innovatieplatform onthuld genaamd Marcel. Die moet helpen om het interne creatieve proces te versnellen.
Het kan niet anders dan dat machine learning de zoekmachine-optimalisatie (SEO) verandert. Zoals in iedere marketingdiscipline levert ‘search’ zo’n hoeveelheid data op dat de interpretatie ervan inmiddels een steeds grotere uitdaging is. Het aantal patronen dat bijvoorbeeld gedrags- of zoekdata bevatten, lijkt voor een algoritme gemakkelijker te behappen dan voor de mens.
Marketing teams zijn steeds meer tijd kwijt aan het managen van e-mailmarketing campagnes en aansturen van de diverse afdelingen en leveranciers. Maar die tijd is er vaak niet. Door het e-mail marketing campagne proces te optimaliseren voorkom je dat je e-mail in de inbox en niet de spambox beland. Deze whitepaper beschrijft de drie grootste uitdagingen in e-mailmarketing en gaat in op: deliverability, database management en segmentatie.
De oprichters van Dashmote hebben een meerderheidsbelang genomen in The Influencers Movement (TIM), het grootste online platform voor influencer marketing in Nederland.
De Kansspelautoriteit waarschuwt voor een incassobureau dat zegt namens Happy Numbers te spreken. Tijdens de telefoongesprekken worden mensen gemaand achterstallige betalingen te doen, omdat niet aan afgesproken financiële verplichtingen zou zijn voldaan.
Met de invoering van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) is ook de European Data Protection Board (EDPB) actief geworden. In dit orgaan werken alle nationale privacytoezichthouders uit de Europese Unie samen bij hun toezicht op de nieuwe regelgeving.
Wanneer heb je voor het laatst een bon uitgeknipt uit een folder en ingewisseld voor korting of een gratis product? Afhankelijk van je leeftijd is het antwoord waarschijnlijk nooit of heel lang geleden. Toch zijn coupons springlevend, maar dan digitaal. Wat kun je ermee?
De werkgroep Privacy, een initiatief van IAB Nederland, DLA Piper en BVA bond van adverteerders, publiceert een industriewijd ‘ketenoverzicht’ dat uitgevers, technologieleveranciers, adverteerders en bureaus ondersteuning en inzicht moet bieden in de vereisten van de General Data Protection Regulation (GDPR).
KPN start vandaag een open testversie van de MijnKPN app en bijbehorende MijnKPN omgeving. Doel is om in samenwerking met de eindgebruikers een op maat gemaakt selfservicekanaal te creëren.
De definitie van inbound marketing wordt vaak uitgelegd door zich af te zetten ten opzichte van outbound marketing, zoals (online) advertenties. Het krijgt vaak het stempel van ‘verleden tijd’. Maar kunnen beide typen marketing niet compatibel met elkaar kunnen zijn? En daarmee elkaar kunnen versterken in het genereren van leads?
Met de overname van factor-a uit Keulen, honderd man sterk, koopt bureaunetwerk Dept een grote speler op het gebied van Amazon Marketing Services. In Zwitserland verstevigt het zijn positie met de aankoop van marketingbureau Yourposition.
De privacy zekerheid mag na de invoering van de AVG nog veel verder gaan. Dat stelt D66 Kamerlid Kees Verhoeven.
Bastian Ernst is de CEO en oprichter van Wild Audience. Het marketing bureau is gespecialiseerd in het ontwerpen en bouwen van sales funnels. Bastian is bekend van de Relationship Funnel en zijn ‘Respect Based Marketing’-methode.