Inschrijving voor Dutch Search Awards geopend
De inschrijving voor de derde editie van DSA is geopend. Bureaus, merken en professionals kunnen hun beste werk op het gebied van zoekmarketing inzenden tot 30 september.
De inschrijving voor de derde editie van DSA is geopend. Bureaus, merken en professionals kunnen hun beste werk op het gebied van zoekmarketing inzenden tot 30 september.
Het stimuleren van consumer engagement op social media is de laatste jaren topprioriteit voor adverteerders. Oflline media hebben daarbij grote impact, blijkt uit onderzoek van de UvA. TV, kranten en out of home-advertenties hebben een positieve invloed op het organische bereik van Facebook-merkpagina’s. Reclame op Facebook zelf is overigens de meest sterke aanjager van organisch bereik.
De markt voor mobiele advertenties kan nog flink stijgen, naar zo’n 7 miljard dollar. Dat schrijft analist Mary Meeker, ook wel het orakel van Silicon Valley genoemd, in haar nieuwste trendrapport. Het mobiele gebruik stijgt enorm, maar de advertentiebestedingen groeien volgens haar niet mee.
De mediastrategie van C&A is erop gericht om klanten naar de winkel te krijgen, waar nog altijd de meeste omzet wordt gerealiseerd. Door outdoor advertising en digitale mobile campagnes slim te combineren met locatiedata is er onder andere een uplift in sales gerealiseerd van 13 procent in een selectie van winkels.
De Belgische consumentenbond Test Aankoop is een actie gestart om per persoon 200 euro schadevergoeding te eisen voor Belgische gedupeerden van het Cambridge Analytica-schandaal.
Paul Manuel is oprichter van Dept, de digitale bureaugroep die op dit moment een stormachtige groei doormaakt. In zijn eigen woorden omschrijft hij zijn bedrijf als een creatief-technologiebedrijf. Wat kunnen we leren van deze ervaren vakman? ‘De veranderende technische wereld zit in de haarvaten van de organisatie, omdat sinds de oprichting van TamTam in 1996 het een feit is dat deze wereld constant veranderd. We moeten er dan ook voor zorgen dat we vooraan in het wagonnetje zitten, want anders heb je geen meerwaarde voor de klant. We meerdere disciplines in huis, zijn internationaal georiënteerd waardoor onze leercurve sneller is geworden en extreem hoog ligt. Ons hoofddoel is om een toonaangevend, West-Europese agency te zijn, te blijven en te worden.’
Marktplaats wil als eerste over enkele weken header bidding activeren in de mobiele app, een nieuwe opkomende manier om gepersonaliseerde reclame te plaatsen en afrekenen.
Dela Quist, CEO van Alchemy Worx, is momenteel de meest inspirerende e-mailmarketing-kenner. Hij spreekt op de komende DDMA Email Summit in Amsterdam. Hij daagt marketeers altijd uit om ‘normale’ zaken vanuit een ander perspectief te bekijken. “Het versturen van het perfecte bericht op het perfecte moment naar die ene klant of prospect. Dat gaat een machine dus niet doen.”
Bij meertalige websites wil je natuurlijk per taal in Google Analytics kunnen meten wat je websitebezoekers hebben gedaan op je website. Met deze stappen is een meertalige website te tracken met slechts één Google Tag Manager container. Dit scheelt veel tijd met het inrichten van je Google Tag Manager.
Nu we steeds beter kunnen praten met computers rijst de vraag hoe voice de relatie met de klant kan intensiveren. Vele pilots – van receptendiensten en klantenservice tot marktonderzoek – wijzen de weg en leggen kansen bloot. Maar ook zwakke plekken.
Met het grootste evenement van de Benelux op het gebied van online marketing, advertising en interactive media Digital Marketing Live – en aansluitend de uitreiking van de Dutch Interactive Awards – werd gisteren de driedaagse Emerce evenementenmarathon in de Beurs van Berlage afgesloten. In totaal kwamen er 4800 bezoekers op af. Voor de zomer organiseert Emerce nog Emerce Travel, B2B Digital en Emerce Fashion.
Een campagne rondom de feestdagen met daarin naast een pop-up store zo’n beetje ieder denkbaar digitaal middel, heeft IKEA’s webwinkel op de kaart gezet. Tijdelijk althans. Opvallende keuze: het bedrijf heeft tv links laten liggen. Dat vertelde Nina Balvert, Country Digital Manager, gisteren op Emerce Digital Marketing Live!. Het resultaat: in de laatste zes weken van het jaar zette het online een derde meer om.
Verrassend is het allang niet meer, maar ook het meest recente onderzoek van Pew Research Center naar de voorkeuren van Amerikaanse tieners (13 tot 17 jaar) toont de aanhoudende vergrijzing van Facebook ondubbelzinnig aan.
Dept Agency én Fabrique zijn met vier prijzen elk de grote winnaars van de Dutch Interactive Awards. De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn de prijzen voor het allerbeste interactieve online werk van Nederlandse bureaus.
Met een druk op knop alle reclameberichten tonen op en van een Pagina. Dat wordt over enkele dagen mogelijk op Facebook.