More stories

Audioreclame nieuwe optie in DoubleClick

Adverteerders krijgen nieuwe bestemmingen en formats in DoubleClick Bid Manager: audio. Via de handelsplaats van Google kunnen ze nu ook gesproken ‘radiospots’ verspreiden naar kanalen als Google Play Music, Spotify, SoundCloud en TuneIn.

Online advertising

Beslist.nl scherpt propositie aan

Vergelijkingssite Beslist.nl gaat zich meer profileren als ‘full service digital marketing agency’. “Inhoudelijk doen we dat al jaren, maar vertellen het niet goed”, aldus operationeel directeur Leon Kramer.

Online advertising

B2B-sector en komst AI zorgen voor flinke groei marketing automation

Wereldwijd gaan de uitgaven aan systemen voor marketing automation flink groeien. Die voorspelling doet Forrester in een rapport dat is gepubliceerd. Marketing automation is weliswaar geen nieuw thema meer, maar de meeste bedrijven moeten nog overstag. Met name de digitaliserende B2B-sector zorgt voor de impuls.

Marketing automation
Premium

Onno Seelen wordt COO IPG Mediabrands

Onno Seelen wordt Chief Operating Officer (COO) van IPG Mediabrands in Nederland, de houdstermaatschappij van onder meer UM, Initiative, Traffic4u, bGenius, SuperDigital, Cadreon, YUNE, Magna Global, Orion, Rapport en IPG Marketing Sciences.

Digital Agencies
Premium

Jack Daniel’s verlengt contract met Storyboard

Whiskeymerk Jack Daniel’s heeft het contract met mediabedrijf Storyboard verlengd tot 2019. Het contentpartnership gaat hiermee zijn zevende jaar in.

Digital Agencies

Hotellerie ziet niets in Snapchat als marketingkanaal

Welke social media-kanalen zijn het interessantst voor hoteliers? SiteMinder onderzocht het en kwam tot de conclusie dat de ‘usual suspects’ social media-marketing voor hotels domineren, met één verrassing op de lijst.

Marketing

Facebook grootste sociale platform onder Nederlandse vrouwen

Hoewel Instagram de afgelopen jaren sterk aan terrein wint, blijkt Facebook nog steeds het grootste sociale platform onder Nederlandse vrouwen. Dit blijkt uit een onderzoek onder 800 bezoekers van Fashionchick en STYLETODAY.

Facebook

Adfactor zet podcast in voor advertentiedoeleinden

Content marketing specialist Adfactor, onderdeel van RTL, biedt adverteerders vanaf nu de mogelijkheid om podcasts in te zetten voor advertentiedoeleinden.

Marketing

‘Begin nu met chatbots’

“De massa-adoptie van chatbots is nog ver weg, dus als bedrijf kun je juist nu efficiënt experimenteren met het kanaal en een klantenbetand opbouwen”, vertelde Asbjörn Jörgensen van Maxwell op Tech Live!

Customer Engagement

MindCampus: conversie drie keer zo hoog door slimmere e-mailmarketing

Opleidings- en mediabedrijf MindCampus merkte dat de respons op e-mailmarketing aanzienlijk terugliep. Door personalisatie toe te passen werd de conversie verdrievoudigd. Bijkomend voordeel is dat veel handwerk overbodig is geworden.  

Marketing automation

Adworld Experience: veel nieuwe adwords-technieken om te proberen

Adworld Experience, het event voor SEA- en CRO-specialisten verenigt elk jaar veel internationale sprekers en deelnemers uit diverse landen. Dit jaar met twee opvallende sprekers: Andrew Lolk en Liam Wade. Leer alles over opschalen van adwords voor e-commerce.

Search

Videoland zet big data in tegen weglopers

RTL Nederland zet datawetenschappers in om het aantal vertrekkende klanten bij Videoland in te perken. Dat is maar een van de vele toepassingen waar het werk van de wetenschappers voor wordt gebruikt.

Video

Conversie: 4x meer grip op de toegevoegde waarde

Alleen wanneer je per euro investering genoeg extra marge maakt, blijft investeren in online experimenten (CRO) aantrekkelijk. En dus wil je grip hebben op de toegevoegde waarde van je veranderingen. Lees hier hoe dit kan.

Conversie
Premium

Publicis Group wil ‘toveren’ met kunstmatige intelligentie

Publicis Groupe heeft een AI aangedreven innovatieplatform onthuld genaamd Marcel. Die moet helpen om het interne creatieve proces te versnellen.

Artificial Intelligence

Machine learning in SEO: ‘Vooral kans voor meetbaar maken succes’

Het kan niet anders dan dat machine learning de zoekmachine-optimalisatie (SEO) verandert. Zoals in iedere marketingdiscipline levert ‘search’ zo’n hoeveelheid data op dat de interpretatie ervan inmiddels een steeds grotere uitdaging is. Het aantal patronen dat bijvoorbeeld gedrags- of zoekdata bevatten, lijkt voor een algoritme gemakkelijker te behappen dan voor de mens.

Search