Facebook stopt met chatbot M
Facebook stopt nog deze maand met zijn Messenger-bot M. De technologie voldeed niet aan de verwachtingen. Vaak was menselijke assistentie nodig om bepaalde taken gedaan te krijgen.
Facebook stopt nog deze maand met zijn Messenger-bot M. De technologie voldeed niet aan de verwachtingen. Vaak was menselijke assistentie nodig om bepaalde taken gedaan te krijgen.
Echt hard gaat het nog niet met het mobiele betalen. De betaaloplossingen van Apple en Google maken de verwachtingen nog niet waar. Het zijn de retailers die de betaalbedrijven wat kunnen leren.
Eén van de nieuwe marketingkanalen met veel potentie voor elke Facebook- of CRM-marketeer is Messenger. Waarom? Behalve de meer dan 2 miljard gebruikers, zijn er use cases die zich al duidelijk hebben bewezen in de praktijk.
Koninklijke Horeca Nederland opent vandaag op de Horecava zijn zelfontwikkelde concurrent voor reserveringssites als Iens: Bookdinners.nl. Restaurants die zich aansluiten betalen een vaste prijs per maand, geen commissies. Dat deden inmiddels een kleine tweeduizend partijen.
Dé VakantieDiscounter heeft de afgelopen jaren een flinke omzetgroei doorgemaakt. Dit jaar wordt er een plus van 65 procent genoteerd. Jochem Veenstra is verantwoordelijk voor de e-mailmarketing bij het Nederlands online reisbedrijf, dat onderdeel is van Otravo. “Een-op-een personalisatie is op zich al mogelijk maar de vraag is of je dat moet willen.”
De marketing van Artificiële Intelligentie (AI) lijkt nog harder te gaan dan de techniek zelf, zo werd er al op Emerce geconcludeerd. Wat betekent dit concreet voor de komende tijd? Naser Bakhshi, Senior Manager Advanced Analytics bij Deloitte, en Gijs Martens, CEO van Gen25 delen hun kijk.
Wat worden de sociale media trends van 2018? Te veel om op te noemen, eigenlijk, maar het in videomontage gespecialiseerde Filmora doet in deze infographic een dappere poging. Niet verrassend scoren video content, augmented reality en kunstmatige intelligentie hoog. Vooral live streaming zal komend jaar een hoge vlucht nemen.
Digitaal bureau E-sites uit Breda heeft een chatbot ontwikkeld het festival Paaspop om het contact tussen het event en de bezoekers te intensiveren.
Google misbruikt haar dominante positie als zoekmachine door hotelpartners te bevoordelen. Dit gaat ten koste van online reisagenten (OTA’s), stelt de Wall Street Journal.
Een digitale transformatie stopt niet zodra de stap naar e-commerce is gezet. Groothandel Bidfood mag dan 95 procent van de omzet online verdienen, in de ogen van Director e-commerce & marketing Anouk Beeren begint het nu pas. “Op termijn is e-commerce een hygiënefactor”.
Tijdens oudjaar zijn er via WhatsApp wereldwijd 75 miljard berichten verstuurd. Daarmee is een record gebroken. Een jaar eerder ging het om 63 miljard berichten.
Je bedrijfssucces hangt steeds meer af van de kwaliteit van je content. Niet alleen verwachten klanten topkwaliteit, je moet ook opvallen ten opzichte van andere bedrijven. In dit eBook worden een aantal handvatten aangereikt waarmee jij direct aan de slag kan in de dynamische wereld van contentmarketing.
Drie jaar geleden besloot NS International de digitale kanalen drastisch onderhanden te laten nemen door de IT-teams. De bijbehorende agile werkwijze beviel zo goed, dat die ook voor sales en marketing is ingevoerd. In plaats van een lijnorganisatie werken we nu met growth teams.
Het winnen van nieuwe klanten en het behouden van bestaande klanten is moeilijker dan ooit. Klanten zijn continu op zoek naar een gepersonaliseerd aanbod van informatie, producten of diensten. In dit eBook wordt dieper ingegaan op: wat er mis gaat in de ‘oude’ campagnes, wat de nieuwe generatie campagnes inhoudt en hoe je een Campaign Supernova kunt opbouwen.
Met ingang van 25 mei 2015 is de AVG van kracht en moet ook jouw organisatie voldoen aan de GDRP-richtlijnen. Welke stappen moet jij nog nemen om vanaf mei goed voorbereid te zijn? Met deze checklist weet je precies waar je nu staat en aan welke aandachtspunten je nog moet werken.