More stories

Videocontent: de strategie van de Persgroep

Voor de Persgroep is video een belangrijk onderdeel van de contentstrategie. Daarom werd mijn bedrijf Makers Channel – inmiddels omgedoopt tot MyChannels – vorig jaar overgenomen. AD.nl is het eerste platform waarop goed zichtbaar is waar de Persgroep heen wil met videocontent.

Video

‘Meer non-digitale reclamebestedingen aan Black Friday’

Adverteerders hebben in Nederland massaal ingehaakt op het koopjesfestijn Black Friday. Mediaregistratiebureau Adfact registreerde naar eigen zeggen circa 10 miljoen euro aan non-digitale reclamebestedingen die direct aan Black Friday waren gerelateerd.

Online advertising

Hoe je met CRM onboarding je relevantie kunt vergroten

Het herkennen van klanten in de verschillende eigen kanalen is al moeilijk. Het daarna terugvinden van die klanten op het grote internet is nog een stap. CRM onboarding is de nieuwe data-oplossing die marketeers verder gaat helpen hun klanten terug te vinden op het internet en ze een relevante boodschap te geven. Wat is het precies en wat kun je ermee?

Online advertising

SpotX deelt log-level-data programmatic video

Videoreclameplatform SpotX gaat data over programmatic veilingen tot op logniveau met de markt delen. Uitgevers krijgen gedetailleerd zicht op individuele veilingen. RTL Nederland kon in proeven dertig procent meer omzet realiseren.

Programmatic

FRMWRK bouwt bewustwordingscampagne eenzame ouderen

Het Rotterdamse internetbureau FRMWRK bouwde, met het oog op de kerstperiode, afgelopen weekend tijdens een hackathon een bewustwordingscampagne rondom eenzame ouderen.

Campagnes

Voice commerce staat nog in de kinderschoenen

Amazon heeft op Cyber Monday heel wat slimme luidsprekers van het type Echo Dot verkocht, zo meldde het bedrijf vorige week trots, maar over de meegeleverde diensten horen we weinig.

Disruptie

19 veel voorkomende SEO-fouten (infographic)

Om als bedrijf hoog in de organische resultaten te komen, is zoekmachine-optimalisatie onmisbaar. Opvallend is dat ondanks dat optimalisatie al vele jaren succesvol uitgevoerd wordt, digital marketing bureau Team Nijhuis elke keer dezelfde fouten blijft tegenkomen. Onnodige fouten, die anno 2018 niet meer gemaakt mogen worden. In de infographic zie je deze 19 veelvoorkomende fouten overzichtelijk weergegeven. Ga er nu mee aan de slag, dan start je 2018 een stuk hoger in de zoekmachine. 

Search

Boukje Taphoorn (Google) wordt nieuwe CMO van bol

Boukje Taphoorn is de nieuwe directeur marketing (CMO) van bol.com. Zij
neemt de directiefunctie marketing over van Margaret Versteden die onlangs van directierol is gewisseld en nu directeur Winkels (CCO) bij bol.com is.

Marketing
Premium

Redhotminute fuseert met Colours, Mangrove

De internetbureaus Colours, Mangrove en Redhotminute fuseren en vormen samen een nieuwe organisatie met een omzet van tegen de 25 miljoen euro.

Digital Agencies

Infographic: nieuwe regels informatienummers

De Autoriteit Consument & Markt heeft de houders van een informatienummer geïnformeerd over aangescherpte regels. Houders van een informatienummer moeten voortaan aan het begin duidelijk maken wie zij zijn en aangeven wat de voornaamste kenmerken zijn van hun dienst. Een doorschakelservice of betaaldienst met een tarief per minuut mag voortaan niet meer worden aangeboden met een 0900- of 0909-nummer. De ACM gaat vanaf januari 2018 controleren of de houders van uitgegeven nummers zich aan de regels houden. Nummerhouders mogen bellers niet eindeloos aan het lijntje houden. De ACM kan een nummer intrekken als een nummerhouder zich niet aan de regels houdt.

Customer Service

Nieuwe aandacht voor Facebook Groepen en bouw van communities

Facebook ziet een grote (vernieuwde) rol weggelegd voor ‘Groepen’ – het onderdeel voor het ontwikkelen van een community. Daarom zijn er allereerst een aantal nieuwe functies uitgebracht.

Community Management

Alternatieve appstores: onterecht onbemind?

Huawei start een eigen Europese app-winkel. Gewaagd, aangezien Apple en Google hier de markt verdelen. Er zijn echter goede redenen voor een alternatief.

Marketing

Nieuw platform voor ‘crosspublishing’

Adtechplatform Strossle lanceert een nieuw en gratis product voor uitgevers om ‘tegenstand te bieden aan techgiganten Facebook en Google’. De zogenoemde Visitor Accelerator zorgt ervoor dat uitgevers gezamenlijk een netwerk vormen door middel van crosspublishing.

Contentmarketing

AppNexus waarschuwt voor frauduleuze virale content

Adtechbedrijf AppNexus waarschuwt expliciet voor virale content en fake news. Het is de ideale omgeving voor fraude bij de geautomatiseerde in- en verkoop van advertenties, zo constateert het platform in een eigen rapport Viral Content: The First Warning Sign Of Fraud.

Programmatic

Emerce Engage: de foto’s

Data, data en nog eens data. Dat was het thema gisteren op het congres Emerce Engage. Sprekers van Marktplaats, DDMA, Kantar TNS en Yourzine boden nieuwe inzichten rond effectief gebruik van data, systemen en klantgegevens. Peter Boer maakte de fotoreportage, waarvan je het volledige overzicht hier vindt.

Customer Engagement