More stories

Ook adtech stort zich op blockchain

Het ziet ernaar uit dat ook de advertentie-industrie blockchaintechnologie gaat omarmen. Diverse startups als Presearch.org, BitClave en Blockchain Programmatic Corp. (BPC) werken al aan concrete toepassingen.

Programmatic

Duitse toezichthouder overweegt acties tegen Facebook

De Duitse markttoezichthouder Bundeskartellamt is bereid om Facebook zware sancties op te leggen als de profielensite de privacy van consumenten niet beter beschermt. Na publicatie van de Duitse zienswijze ligt de bal nu bij het Amerikaanse sociale platform.

Facebook

Belsimpel start nieuwe jaar met rebranding

Telefoonverkoper Belsimpel.nl begint het nieuwe jaar met een grootscheepse rebranding. Samen met bureau Dawn wordt een campagne gevoerd waarin de term Belsimpel Methode de boventoon voert.

Campagnes

Google AdWords: Nieuwe functionaliteit leidt tot hogere match

De mogelijkheden van Google AdWords voor targeting zijn verder uitgebreid. In navolging van een aantal andere partijen in de markt biedt nu ook Google de mogelijkheid aan marketeers om consumenten te targeten op basis van hun telefoonnummer of adres. Gevolg: een hogere matchratio en daarmee uiteindelijk meer relevantie voor de consument.

Online advertising

Apps luchtvaartmaatschappijen leveren inhaalslag

De mobiele apps van luchtvaartmaatschappijen worden aantrekkelijker voor reizigers. Meer consumenten gebruiken het directe verkoop- en servicekanaal en de gebruiksduur neemt ook toe. Dat laat internationaal onderzoek zien.

Travel

Steeds meer ouderen op sociale media

Ouderen maken steeds vaker gebruik van sociale media. Vooral onder 65- tot 75-jarigen heeft het socialemediagebruik de laatste jaren een […]

Social

Loyaliteit en komende innovaties: ‘Duurzaam voordeel met data-inzichten’

Dat marketing, loyaliteitsprogramma’s en betalen steeds meer verbonden raken, belooft veel goeds voor bedrijven en marketeers. Bas Jongerius van loyaliteitsplatform Fanly en Everaldo van Doorn van marketingbedrijf Doornvogel spreken over de ontwikkelingen die ze verwachten, loyaliteit en innovatie.

Customer Loyalty

Flink deel websites zet technieken in voor detectie adblockers

Zeker een derde van de 10.000 populairste websites hebben maatregelen genomen om adblockers te detecteren. Dat blijkt uit gezamenlijk onderzoek van University of Iowa en UC Riverside. Eerdere schattingen waren flink lager.

Online advertising

Fabian Fraikin (FJ): ‘Steeds slimmere video’s maken voor die kritische kijker’

Fabian Fraikin is 23 jaar oud en runt een succesvol video marketingbedrijf met zijn tweelingbroer. Al vanaf zijn 16de. Het advies van de Kamer van Koophandel zeven jaar geleden? ‘Start toch met een krantenwijk, jongens!’ Hoe zet jij video in voor jouw bedrijf? Vijf ondernemerslessen.

Video

Online bereik van Snapchat en Instagram stijgt, Facebook frequenter bezocht

In de afgelopen jaren is het bereik van Instagram en Snapchat sterker gegroeid dan dat van Facebook, dat nog altijd het hoogste bereik kent van de sociale media platformen. In november 2017 hebben meer dan 12 miljoen personen in Nederland de website of app van Facebook bezocht, volgens gegevens van GfK.

Marketing

Datingsite Lexa zet chatbot in

Datingsite Lexa.nl lanceert een virtuele coach die singles helpt bij het vinden van een geschikte partner. De Lara Bot zou de eerste chatbot binnen de online datingmarkt moeten zijn.

Customer Service

Experts over digitale recruitment: ‘Wachten op de Coolblue van de werving’

Wat gaat de verdere digitalisering van recruitment brengen? Drie experts delen op Emerce hun blik op 2018. Bas Westland van ePeople, René Bolier van OnRecruit en Loraine Nijhuis van Green Orange voorzien een forse investering in de ‘canidate journey’ en data.

Recruitment

Daniël Verhagen nieuwe directeur Happy Leads

Daniël Verhagen wordt per 1 januari directeur van marketingbureau Happy Leads uit Eindhoven. Hij volgt Mathijs Visser op die commercieel directeur wordt binnen de Happy Horizon groep.

Online marketing

Snapchat nog steeds populair bij jongeren

Het was geen best jaar voor Snap Inc, het bedrijf achter Snapchat. De beursgang viel tegen en veel groei zit er ook niet meer in. Maar er is in elk geval positief nieuws: Snapchat blijft onverminderd populair bij de jeugd.

Social

Jeroen Mirck naar Marketingfacts

Jeroen Mirck volgt Bram Koster op als hoofd Creatie en Community bij weblog Marketingfacts.

Online marketing