More stories

Instagram komt met aparte communicatieapp

Instagram brengt volgend jaar een aparte app uit voor onderlinge communicatie, Instagram Direct. Hij wordt al in een beperkt aantal landen getest, waaronder Chili, Turkije, Portugal en Israël.

Social

Google: Canada en Zweden in de lift als wintersportbestemming

Nederlanders zijn nog steeds redelijk traditioneel ingesteld als het gaat om de populairste wintersportbestemmingen – het meest wordt er gezocht op Oostenrijk en Frankrijk, meldt Google. Maar ‘aparte’ landen als Canada en Zweden laten wel meer zoekopdrachten zien. 

Search

Sybren Smith (Facebook Marketingspecialist): Groot bereik genereren met weinig geld

Tien miljoen Nederlanders hebben een Facebookaccount, waarvan er dagelijks 7 miljoen actief zijn op dit platform. Dat is een groot bereik. Wat moet je als ondernemer doen om succesvol te zijn op het gebied van Facebook Marketing? Marketingspecialist Sybren Smith: ‘Het leuke van Facebook is dat je zelfs met vijf euro tot tien euro aan de slag kunt. Je kunt best een groot bereik generen met weinig geld. Mijn advies? Zorg ervoor dat je budget schaalbaar is. Begin met een testbudget. Denk aan 500 euro en ga het een en ander uitproberen.’

Facebook

Customer Data Platforms: wat kun je ermee?

Sinds 2016 zijn customer data platforms (CDP) terug te vinden in de hype cycle van Gartner. Je zou zeggen dat er al genoeg systemen zijn die kunnen fungeren als data hubs en klantprofielen beheren. Welk gat wordt dan gevuld door CDP’s?

Analytics

Uitstel voor ePrivacy Verordening

De zogeheten ePrivacy Verordening, niet te verwarren met de Algemene verordening gegevensbescherming, treedt naar alle waarschijnlijkheid nog niet in 2018 in werking. Dat meldt Thuiswinkel.org.

Privacy

Meer kwalitatief verkeer met Search Console

We willen allemaal die sweet spot vinden in het zoekwoordenlandschap: dat ene relevante zoekwoord waar we nog niet mee ranken in de zoekmachines met een lage concurrentie en een hoog zoekvolume. Maar wat we vaak vergeten, is dat er 9 van de 10 keer nog ontzettend veel te optimaliseren valt buiten die sweet spot.

Met de juiste handvatten kun je aan de slag te met het analyseren van jouw huidige zoekwoorden; dus de woorden waar je website nu al op gevonden wordt. Centraal staan de prestatie van het zoekwoord en de bestemmingspagina en niet alleen het zoekvolume en de concurrentie. Veel bezoekers genereren kan een subdoel zijn, maar converterende bezoekers is vaak het einddoel.

Search
Premium

DPDK lid van Society of Digital Agencies (SoDA)

DPDK is lid geworden van SoDa, het invite-only netwerk van honderd innovatieve digitale bureaus.

Digital Agencies

Emerce Engage: ‘Het via de achterdeur opkopen van data hoeft niet meer’

Gemiddeld is 35 procent van de contactgegevens van bedrijven in databases niet up-to-date. Daarnaast zal door de invoering van de GDPR het aantal contactpersonen in CRM databases alleen maar verder afnemen. Always Hello is een platform waarmee organisaties de contactgegevens, de communicatievoorkeuren en opt ins van hun klanten automatisch verwerken. Maarten Bal werkte bij diverse IT dienstverleners (Dell, Bull) voordat hij Always Hello in het leven riep.

Conversie

Dominantie Facebook en Google rijst de pan uit

“Dit is slecht nieuws voor de balans in het ecosysteem van uitgevers”. WPP-dochter GroupM luidt de alarmklok. Nieuwe internationale marktcijfers laten zien dat het duopolie Facebook en Google de online reclamemarkt meer dan domineren.

Online advertising

‘Rol SEO is om verwachtingen te managen’

Binnen SEO richt men zich nogal eens op het verkeerde, zegt searchdeskundige Fili Wiese van Search Brothers. Want zoekwoorden zijn één ding, minstens zo belangrijk is het managen van verwachtingen. Hij vertelde over zijn visie op Emerce Performance.

Search

Dit zijn de 15 social media marketingtrends voor 2018

Social media marketing is niet meer weg te denken uit ons dagelijks werk, niet waar? Afhankelijk van je product en doelgroep ga je, als het goed is, in gesprek met je prospects en klanten op Facebook, Twitter, LinkedIn, Snapchat, Instagram… Maar zijn we wel goed bezig? En wat komt er het komende jaar weer allemaal op ons af? Ik vroeg acht social media experts uit mijn netwerk om hun visie op 2018 met ons te delen.

Social

Bol.com over budgetverschuiving: ‘Konden niet alles meer aandacht geven’

Afgelopen voorjaar kondigde bol.com aan een groot deel van het tv-budget over te hevelen naar online. Esther Elberse houdt zich bezig met programmatic advertising en lichtte de strategie op Emerce Performance toe.

Programmatic

Twitter lanceert Lite-versie van Android app

Twitter heeft een Lite-versie van zijn Android app uitgebracht voor een aantal landen in Afrika, Azië, het Midden Oosten en Latijns Amerika.

Twitter/X

CEO AdBirds: ‘Alles draait om Google’

AdBirds-oprichter Rens den Hollander kent de ins en outs van Google als geen ander. De relatie van zijn bedrijf met de techreus noemt hij symbiotisch. Met enkel ex-Google-mensen levert de organisatie wereldwijde support voor e-commerce. “We zetten de aanval in op de grote zes van de bureauwereld.”

Marketing

Spinnin’ Records op The Social Conference

Het duurt nog even, maar de volgende editie van The Social Conference valt op 22 maart 2018. De hotspot voor social minnend Nederland vindt zoals gebruikelijk weer plaats in Pakhuis de Zwijger.

Social