More stories

Vijf evaluatiecriteria voor social media influencers

Sinds de opkomst van digitale media zijn de grenzen tussen public relations en marketing aan het vervagen. De meest in het oog springende illustratie hiervan is het fenomeen influencer marketing. Dit eBook heeft als doel om inzicht te geven in de vijf belangrijkste selectiecriteria voor social media influencers.

Influencer marketing

Autoriteit Persoonsgegevens benoemt nieuwe directeuren

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft vier directeuren benoemd: Gerard Bukkems, Thijs Drouen, Marianne Niessink en Cecile Schut. Al eerder werd Bas den Hollander benoemd tot algemeen directeur.

Privacy

Zuckerberg: ‘Minder postings van media en merken’

Facebook gaat de timeline ingrijpend aanpassen en legt daarbij de nadruk op postings van bekenden van zijn leden. Oprichter Mark Zuckerberg: “Minder postings van bedrijven, media en merken.”

Facebook

Programmatic reclameschermen bij tankstations AVIA

Bij de 350 bemande en onbemande tankstations van AVIA worden in totaal 750 digitale buitenschermen geplaatst. De reclameruimte in de contentcarroussel zal programmatic worden verkocht. Dat moet de contextuele relevantie van de commercials vergroten.

Programmatic
Premium

E-sites Group verandert naam in Handpicked agencies

E-Sites Group verandert zijn naam in Handpicked agencies en lanceert tegelijkertijd twee nieuwe labels. Departure komt voort uit het creatieve team van E-sites en Boldly richt zich op zaken rondom virtual reality en augmented reality.

Digital Agencies

De opkomst van consumer friendly marketing

De marketingfunnel is allesbehalve een solide trechter waarin iedere prospect soepel van brand awareness naar ambassadeurschap glijdt. We schieten er in en uit, afgeleid en wispelturig. Zit je net lekker wasmachines te vergelijken, krijg je een appje van je vriendin, word je getagt in een filmpje van een teckel in een kalkoenkostuum of belt je moeder aan.

Online advertising

Onderzoek naar het digitale DNA

Door de snelle technologische vooruitgang worden bedrijven gedwongen om te reageren op nieuwe digitale technologieën die van te voren niet te voorspellen zijn. Dit onderzoeksrapport identificeert de digitale mogelijkheden, de eigenschappen die het digitale DNA vormen en de archetypen die de reactie op digitale kansen of bedreigingen het beste kenmerken.

Marketing

E-mailmarketingspecialist Spotler naar Spanje

Spotler, ontwikkelaar en leverancier van e-mailmarketing software, vestigt zich in Spanje.

E-mailmarketing

350.000 euro groeigeld voor ContentKing

SEO startup ContentKing heeft bij Nederlandse angel investeerders 350.000 euro opgehaald tegen een waardering van 3,5 miljoen.

Search

Vijf stappen voor optimaal digitaal klantcontact

Het bieden van een optimale klantbeleving wordt ook binnen het klantcontact steeds belangrijker. Consumenten zijn continu op zoek naar persoonlijke en complete klantervaring. Het is daarom belangrijk om te weten welke kanalen de voorkeur hebben, zodat je hier in kan investeren voor het bieden van een optimale klantbeleving. Deze whitepaper beschrijft in vijf stappen hoe je de klantbeleving kan verbeteren door digitaal klantcontact.

Customer Service

Waarom transparantie en duurzaamheid in programmatic essentieel is

Als we onze blik werpen op de afgelopen tien jaar in programmatic, dan is het een inspirerende tijd in digital advertising (geweest), ondanks de worstelingen van de branche met de langlopende uitdagingen naar volwassenheid. Dit jaar kwamen een aantal daarvan eindelijk bovendrijven. Door deze uitdagingen samen aan te pakken, maken we de weg vrij voor de groei die deze branche zo nodig heeft. Met het ingaan van 2018, bereiken we een keerpunt waar de duurzaamheid van programmatic advertising uiteindelijk samen valt met de korte termijn business goals.

Programmatic

De drie focuspunten voor e-mailmarketing in 2018

In een wereld van blockchain, internet of things en virtual reality is e-mailmarketing nog altijd springlevend. Ontwikkelingen volgen zich in rap tempo op. Maar waar gaat e-mailmarketing in 2018 naartoe?

E-mailmarketing

‘Facebook zal zijn targeting gebruiken om advertenties weer te geven op WhatsApp’

Samantha Noble is de oprichter van Biddable Moments, een Paid Media Consultancy Agency dat zich richt op het helpen van merken bij het vergroten van hun omzet via PPC en doelgroepen-ontwikkeling. Samantha heeft de UK Search Personality Award gewonnen bij de UK Search Awards 2016 en werd ook beoordeeld als een van de top 25 in PPC Heros ‘Most Influential PPC Experts’ lijst in 2016 en 2017. In 2011 richtte Samantha de Digital Females-groep op die nu meer dan 750 leden heeft en tot nu toe 16 evenementen heeft georganiseerd.

Search

CS Digital Media upgradet netwerk digitale abri’s

De exploitant van digitale abri’s CS Digital Media is begonnen met de upgrade van zijn schermennetwerk.

Programmatic

SpotX opent kantoor in België

Reclametechnologiebedrijf SpotX opent zijn achtste Europese kantoor en doet dat in Brussel. Het bedrijf, onderdeel van RTL Group, ziet internationaal een versnelling in de adoptie van programmatic trading en video in het bijzonder.

Programmatic