More stories

Experts over digitale recruitment: ‘Wachten op de Coolblue van de werving’

Wat gaat de verdere digitalisering van recruitment brengen? Drie experts delen op Emerce hun blik op 2018. Bas Westland van ePeople, René Bolier van OnRecruit en Loraine Nijhuis van Green Orange voorzien een forse investering in de ‘canidate journey’ en data.

Recruitment

Daniël Verhagen nieuwe directeur Happy Leads

Daniël Verhagen wordt per 1 januari directeur van marketingbureau Happy Leads uit Eindhoven. Hij volgt Mathijs Visser op die commercieel directeur wordt binnen de Happy Horizon groep.

Online marketing

Snapchat nog steeds populair bij jongeren

Het was geen best jaar voor Snap Inc, het bedrijf achter Snapchat. De beursgang viel tegen en veel groei zit er ook niet meer in. Maar er is in elk geval positief nieuws: Snapchat blijft onverminderd populair bij de jeugd.

Social

Jeroen Mirck naar Marketingfacts

Jeroen Mirck volgt Bram Koster op als hoofd Creatie en Community bij weblog Marketingfacts.

Online marketing

IAB Nederland en BVA richten werkgroep Privacy op

IAB Nederland en de bond van adverteerders BVA richten samen met advocatenkantoor DLA Piper een werkgroep Privacy op.

Marketing
Premium

Adjan Kodde (DDA): ‘Merendeel nieuw digitaal talent komt al uit buitenland’

Digitale bureaus krijgen de komende jaren een aantal nieuwe uitdagingen in hun schoot geworpen. Dat beeld schetst Adjan Kodde, voorzitter van branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA). Ter afsluiting van het DDA’s jubileumjaar blikt Kodde terug en kijkt hij vooruit. De toenemende schaarste aan talent, het vinden van nieuwe bedrijfsmodellen en de eigen winstgevendheid gaat bureaus bezighouden.

Digital Agencies

BCC besteedt online marketing uit

Elektronicawinkel BCC besteedt de online marketing richting zowel consumenten als fabrikanten uit aan the online company. Directeur Maarten de Vries: “BCC’s targets zijn onze targets.”

Online marketing

Trends in travel: Expedia, Grieks Verkeersbureau, Neckermann en Sunny Cars over 2018

Wat staat er in 2018 op de agenda van de Nederlandse reisbranche? We vroegen het aan vier bedrijven die zijn vertegenwoordigd in de Advisory Board van TravConnect. Influencer marketing en nieuwe regelgeving staan hoog op hun lijstje van aandachtspunten.

Travel

Hoe maak je de data-explosie relevant? Stay connected

Retailers beschikken over zoveel data, dat ze de klant goed kunnen profileren. De kunst is om die informatie relevant te maken voor je business en te segmenteren op individueel niveau in elke fase van de customer journey. Hoe doe je dat? Stay connected.

Customer Engagement

Wachttijden bij klantenservice tot wel 26 minuten

Consumenten die bellen met de klantenservice van hun internet- en tv-provider staan gemiddeld ruim 5 minuten in de wacht. Dat […]

Customer Service

10 tips voor het opzetten van een nieuwe business unit

Touroperator Bohemian Birds groeide op in de markt voor studentenreizen (lustrumreizen en studiereizen). Onlangs zette het bedrijf een business unit voor incentive reizen op. Op basis van deze ervaringen deelt oprichter Jasper Mutsaerts tien tips met betrekking tot online strategie voor het opzetten van een nieuwe business unit.

Strategy

Klantcontact via chat: welke impact wordt verwacht?

Dat een zeer groot deel van het toekomstige klantcontact via een chat verloopt, lijkt vast te staan. Sociale media, chats op de site, chatapps en in-app chats worden belangrijker. Welke ontwikkelingen verwachten experts?

Customer Service

Facebook onder vuur in Frankrijk en Duitsland

Het Bundeskartellamt, de Duitse mededingingsautoriteit, meent dat Facebook zijn machtspositie misbruikt door consumenten te dwingen gegevens af te staan, ook als zij gebruik maken van toepassingen van derden met een Facebook-integratie. Facebook zou hiervoor geen toestemming vragen.

Privacy

Adblocker Google Chrome wordt half februari actief

Google rolt zijn gevreesde adblocker in Chrome uit in februari. Vanaf dat moment worden alle advertenties tegengehouden die niet voldoen aan de criteria van de Coalition for Better Ads.

Online advertising

Google Backstage blijft langer open

Googles fysieke game in Amsterdam, Google Backstage, blijft langer open dan gepland. Nog tot Safer Internet Day, op 6 februari 2018, kunnen spelers naar Amsterdam komen om spelenderwijs meer te leren over Google, data en privacy.

Privacy