More stories

Opnieuw ontslagen bij Snap

Snap Inc heeft weer tientallen werknemers op straat gezet. Het gaat vooral om mensen in New York en Londen die aan content werkten.

Social

Hoe AI helpt bij het personaliseren op grote schaal

AI en machine learning stellen je als bedrijf in staat om te personaliserenop grote schaal en bovendien ben je beter in staat om de voldoen aan de continu veranderende klantvraag. Hierbij is een omnichannel klantbeeld een belangrijk vereiste, maar hoe verzamel je deze gegevens? In deze whitepaper krijg je een beeld van hoe je door gebruik te maken van artificial intelligence (AI) op grote schaal kan personaliseren. Het document beschrijft: welke onderdelen AI omvat, welke voordelen AI je kan bieden en hoe je dit kan toepassen binnen je organisatie.

Artificial Intelligence

Gary Illyes: ‘De Mobile First Index is de grootste verandering in search dit jaar’

Gary Illyes is Google Webmaster Trends Analyst bij Google en weet alles over de laatste ontwikkelingen op het gebied van Google Search. Hij is helemaal op de hoogte over de geheimen en de laatste updates van het Google algoritme. Tijdens Friends of Search beantwoordt Gary vragen in een Q&A sessie, maar wij kregen alvast de gelegenheid om hem een paar vragen te stellen!

Search
Premium

Triple neemt creatief bureau Beast over

Technologiebedrijf Triple krijgt een steviger creatief profiel met de overname van digital creative agency Beast, ook uit Alkmaar. Daarnaast opent het een kantoor in Amsterdam.

Digital Agencies

Talpa Network kiest voor Tealium

Het onlangs nieuw gepresenteerde Nederlandse mediabedrijf Talpa Network gaat de technologie van Tealium gebruiken om profielen van zijn digitale publiek op te stellen en te verrijken.

Programmatic

Methodiek voor klantgerichte campagnes

Door een goed inzicht in de klantreis ben je als marketeer beter in staat om campagnes te personaliseren. Dit komt ook de campagne performance ten goede, maar hoe doe je dat? In dit webinar wordt ingegaan hoe je een Campaign Supernova kan worden, welke voordelen het je als marketeer biedt en hoe je door gebruik te maken van zes principes je eigen next generation campagnes kan ontwikkelen.

Campagnes

Waarom je afbeeldingen altijd een Alt-tekst moeten hebben

Een tekst schrijven volgens de SEO-regels is niet heel lastig. Ook een afbeelding toevoegen in WordPress is makkelijk, maar de vindbaarheid hiervan is vaak nog flink te verbeteren. Er zijn een aantal zaken waar je op moet letten. De Alt tekst, bijvoorbeeld.

Search

Feller Media verder als Level V en We Are Live

De videocontentproducent Feller Media gaat verder als twee merken: Level V voor online video en We Are Live voor livestreams en events. Hiermee wil het bedrijf haar positionering duidelijker neerzetten en de teams meer ruimte geven voor verdere ontwikkeling.

Video

YouTube scherpt advertentieregels aan

Verdienen aan YouTube kanalen is alweer ingewikkelder geworden. Om in aanmerking te komen voor reclame-inkomsten, moet in het afgelopen jaar minimaal 4000 uur zijn gekeken. Daarnaast moet een kanaal minstens duizend abonnees hebben.

Video

Online video in 2018: 4 belangrijke trends

Online video zit nog steeds in de lift en zal ook in 2018 een significante rol blijven spelen voor merken en marketeers. Deze vier belangrijke trends rondom online video zullen dit jaar een hoofdrol spelen. Sommige van deze trends waren al zichtbaar in 2017 en ontwikkelen zich in 2018 verder door, andere zijn echt nieuw. En moet je nou verticaal filmen, of horizontaal? 

Video

Facebook Messenger moet weer simpel worden

Facebook Messenger, met 1,3 miljard gebruikers, wordt flink uitgekleed. Hoofd Messenger David Marcus van Facebook deed die toezegging dinsdag nadat hij moest toegeven dat Messenger met zijn vele onderdelen veel te druk was geworden. En dat niet alle noviteiten zijn aangeslagen.

Facebook

‘Amazon naar 4,5 miljard reclame-omzet’

Amazon.com wordt ook steeds meer een reclamemachine en boekt daar dit jaar, zo verwacht JPMorgan, een omzet mee van 4,5 miljard dollar.

Marketing

Een data driven reclamebureau zorgt voor operational excellence

De verwachtingen van klanten en medewerkers veranderen en dat vereist een nieuwe benadering voor reclamebureaus. De digitalisering opent de deur naar nieuwe benaderingen. Steeds meer technologie worden aangeboden in de cloud. Een belangrijk voordeel van een cloud oplossing is dat ze je voorzien van objectief overzicht van je operationele organisatie. Deze data kan je vervolgens gebruiken bij het verbeteren van de efficiëntie van operationele processen.

Marketing

Sander Wubben (Flow.ai): ‘Wij maken chatbots toegankelijk voor iedereen’

Je komt ze steeds vaker tegen: de chatbot. Een systeem dat antwoord geeft op vragen. Een uitkomst voor veel bedrijven. Dankzij de chatbot zijn ze, als het goed is, minder tijd kwijt met het beantwoorden van telefoontjes of mail. Dat werkt vooral goed bij eenvoudige gesprekjes. Om tegemoet te komen in de vraag naar chatbots bouwde Flow.ai een platform waarmee je ze zelf kunt bouwen.

Customer Service

TripAdvisor van start met betaalde zoekresultaten

TripAdvisor plaatst sinds kort betaalde zoekresultaten bovenaan de lijst. Deze zijn te herkennen aan de tag ‘sponsored’. De recensiesite belooft hoteliers die van de zogeheten Sponsored Placements gebruikmaken kwalitatief goed verkeer naar hun website en een laag risico.

Customer Experience