IAB Nederland en BVA richten werkgroep Privacy op
IAB Nederland en de bond van adverteerders BVA richten samen met advocatenkantoor DLA Piper een werkgroep Privacy op.
IAB Nederland en de bond van adverteerders BVA richten samen met advocatenkantoor DLA Piper een werkgroep Privacy op.
Digitale bureaus krijgen de komende jaren een aantal nieuwe uitdagingen in hun schoot geworpen. Dat beeld schetst Adjan Kodde, voorzitter van branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA). Ter afsluiting van het DDA’s jubileumjaar blikt Kodde terug en kijkt hij vooruit. De toenemende schaarste aan talent, het vinden van nieuwe bedrijfsmodellen en de eigen winstgevendheid gaat bureaus bezighouden.
Elektronicawinkel BCC besteedt de online marketing richting zowel consumenten als fabrikanten uit aan the online company. Directeur Maarten de Vries: “BCC’s targets zijn onze targets.”
Wat staat er in 2018 op de agenda van de Nederlandse reisbranche? We vroegen het aan vier bedrijven die zijn vertegenwoordigd in de Advisory Board van TravConnect. Influencer marketing en nieuwe regelgeving staan hoog op hun lijstje van aandachtspunten.
Retailers beschikken over zoveel data, dat ze de klant goed kunnen profileren. De kunst is om die informatie relevant te maken voor je business en te segmenteren op individueel niveau in elke fase van de customer journey. Hoe doe je dat? Stay connected.
Consumenten die bellen met de klantenservice van hun internet- en tv-provider staan gemiddeld ruim 5 minuten in de wacht. Dat […]
Touroperator Bohemian Birds groeide op in de markt voor studentenreizen (lustrumreizen en studiereizen). Onlangs zette het bedrijf een business unit voor incentive reizen op. Op basis van deze ervaringen deelt oprichter Jasper Mutsaerts tien tips met betrekking tot online strategie voor het opzetten van een nieuwe business unit.
Dat een zeer groot deel van het toekomstige klantcontact via een chat verloopt, lijkt vast te staan. Sociale media, chats op de site, chatapps en in-app chats worden belangrijker. Welke ontwikkelingen verwachten experts?
Het Bundeskartellamt, de Duitse mededingingsautoriteit, meent dat Facebook zijn machtspositie misbruikt door consumenten te dwingen gegevens af te staan, ook als zij gebruik maken van toepassingen van derden met een Facebook-integratie. Facebook zou hiervoor geen toestemming vragen.
Google rolt zijn gevreesde adblocker in Chrome uit in februari. Vanaf dat moment worden alle advertenties tegengehouden die niet voldoen aan de criteria van de Coalition for Better Ads.
Googles fysieke game in Amsterdam, Google Backstage, blijft langer open dan gepland. Nog tot Safer Internet Day, op 6 februari 2018, kunnen spelers naar Amsterdam komen om spelenderwijs meer te leren over Google, data en privacy.
Bedelen om likes en reacties bij Facebook wordt voortaan flink afgestraft. Het sociale netwerk zet machine learning in om dit soort berichten te detecteren.
’s Werelds grootste merken, bedrijven als Apple, Red Bull en Nike, hebben gemiddeld 1,1 miljoen abonnees op hun YouTube-accounts. Ze gebruiken het merkkanaal om organisch bereik op te bouwen en direct contact te onderhouden met belangstellend publiek.
Omdat datadiensten steeds belangrijker worden, rolt Dentsu Aegis Network het datalabel DAN DNA in meer landen uit. Dat doet het netwerk aan de hand van de blauwdruk uit Nederland. Oprichter Walter Flaat over zijn ervaringen en nieuwe uitdagingen in de markt: “Werken met data betekent vooral dat je slimme koppen bij elkaar brengt.”
Marketing Automation is de inzet van geautomatiseerde systemen om leads aan je bedrijf te binden middels relevante informatiestromen. Een welbekend en succesvol concept binnen B2B leadgeneratie. Eigenlijk is het een ideaal instrument voor recruitment, maar de praktijk toont dat het op dat gebied te weinig wordt toegepast. Door dieper in te gaan op de basisprincipes van Marketing Automation wordt duidelijk hoe recruitment gebruik kan maken van Marketing Automation.