More stories

Klanten Centraal Beheer Achmea blijven Apeldoorn bellen

Een paar jaar terug lanceerde Centraal Beheer Achmea zelf de leuze ‘Even Apeldoorn Appen’, maar de legendarische reclamekreet van de verzekeraar is ongewijzigd gebleven. Niet zonder reden, zo bleek uit de presentatie van Linda Nieuwenhuizen, Manager New Business & Digital Change bij Centraal Beheer Achmea, gisteren op Emerce eFinancials. “Bellen is persoonlijk”.

Financials

25 miljoen bedrijven op Instagram

Niet minder dan 25 miljoen bedrijven zijn vertegenwoordigd op Instagram, een indrukwekkend aantal, aangezien de teller in juli nog op 15 miljoen stond. Het geeft aan dat veel bedrijven Instagram zien als een belangrijk communicatiemedium.

Social
Premium

Bram Koster (Marketingfacts) naar Evolve

Bram Koster, hoofdredacteur en recentelijk creatieve chef van Marketingfacts, maakt de overstap naar Evolve. Hij gaat helpen bij de verdere uitbouw van het bureau.

Digital Agencies

Half miljoen euro voor adtech startup We adapt

Adtech startup We adapt heeft een half miljoen euro opgehaald bij CNBB en Tablomonto. Met de nieuwe investeringen gaat het bedrijf zijn Creative Management Platform (CMP) verder doorontwikkelen.

Programmatic

De Persgroep: ‘We zijn een cross-channel mediaplatform geworden’

De Persgroep Nederland is druk bezig met de digitale transformatie van de inbound en outbound marketing voor het B2B-segment. Sinko Borst, marketingdirecteur B2B regio bij de Persgroep, vertelt over de nieuwe regionale salesstructuur. 

Online advertising

8 vragen – en antwoorden – over geofencing

Op locatie adverteren heeft met geofencing een nieuw momentum te pakken. Bedrijven kunnen via hun apps steeds gerichter targeten in hun fysieke omgeving, wat de deur open zet voor location based marketing en dataverzameling. Maar hoe begin je? En wat zijn de valkuilen?

Contentmarketing

Snap vernieuwt app

Snap heeft een nieuwe versie van Snapchat aangekondigd. De belangrijkste wijziging is dat berichten van vrienden en van media zijn gescheiden.

Social

Lead2Cash: meer omzet en loyale klanten met AI en data

Wie data heeft, heeft de macht – binnen de grenzen van de privacywetgeving natuurlijk. Toch gebruiken volgens Gartner de meeste bedrijven slechts 20 procent van wat er beschikbaar is aan informatie over klanten. Hoe kun je die overige 80 procent ook benutten zodat een lead wordt omgezet in cash?

Customer Experience

Dekamarkt vernieuwt site

Dekamarkt heeft zijn site vernieuwt voor wat het noemt een ‘optimale winkelervaring’. De klantbeloftes van DekaMarkt (herkomst, inspiratie, betrokken, verantwoord en prijs) hebben op de vernieuwde website een prominente rol gekregen. Zo zijn de receptenpagina’s volledig vernieuwd en is er een sterke focus op video.

Web-design

Veel verborgen trackers in populaire Android-apps

In meer dan 300 Android-apps in de Google Play Store zitten trackers die de privacy ernstig aantasten. Dat zeggen onderzoekers van het Privacy Lab van de Yale University en de Franse organisatie Exodus Privacy.

Privacy

Ook affiliatemarkt profiteerde van Black Friday

Ook affiliatemarketing heeft dit jaar kunnen profiteren van online koopjesdag Black Friday. Het veruit grootste marketingnetwerk Awin, voorheen Zanox, zag zijn omzet fors toenemen.

Conversie
Premium

Black Friday bij Tweakers piekt 427 procent

Afgelopen vrijdag was de grootste Black Friday ooit bij Tweakers.net. Vergeleken met een gemiddelde dag steeg het aantal kliks naar webwinkels met 427 procent, waarvan de meeste naar Coolblue.

Marketing

Robert Rebergen (e-Village): ‘Iedere euro in e-mailmarketing zeven keer terugverdienen’

Verandering is in e-mailmarketing de enige constante. Marketing en in het speciaal e-mailmarketing ontwikkelt zich razendsnel en bijblijven wordt steeds lastiger. De inzet van e-mail blijkt nog altijd een van de meest effectieve marketingkanalen, ondanks de opkomst van diverse alternatieven in communicatie- en social media. Maar wat kost het en wat levert het op? Robert Bebergen van E-Village: ‘De ROI op e-mail is hoog. In basis moet je iedere euro die je in e- mailmarketing steekt, zeven keer kunnen terugverdienen. Maar denk goed na over alle kanalen, want het is een compleet plaatje.’

E-mailmarketing
Premium

Danny Cortenraede directeur en partner Wannahaves

Digital Media Agency Wannahaves heeft Danny Cortenraede aangesteld als managing director en partner. Hij moet ervoor zorgen dat het bureau uitgroeit tot ‘wereldspeler op het gebied van social content creatie en influencer marketing’.

Digital Agencies

KLM’s care tag ontzorgt toerist

Om de passagier ook buiten het vliegveld te vergezellen heeft KLM een audio-tag ontwikkeld, die het verblijf van toeristen in Amsterdam makkelijker moet maken. Zo vertelt de ‘care tag’ op basis van gps waar je fietsen kunt huren en dat je niet mag barbecueën in het Vondelpark.

Customer Engagement