More stories

Apple koopt expert in kunstmatige intelligentie

Apple heeft 200 miljoen dollar betaald voor een expert in kunstmatige intelligentie genaamd Lattice Data. Zeker twintig programmeurs zouden zijn overgestapt.

Analytics

Picnic verzwaart investeringen in marketing

Online supermarkt Picnic zet een tandje bij op het gebied van marketing. Het zet de diensten van Storm Digital in voor hulp om de fundamenten van zijn marketingstack zo degelijk als mogelijk in te richten.

Retail

Programmatic TV staat nog in de kinderschoenen

Stel: je bent je wereldreis aan het plannen en je hebt je gisteren uitgebreid op internet georiënteerd op vliegtickets en backpackgear. Nu zit je lekker op de bank te genieten van RTL Late Night. Het reclameblok begint en je ziet Bever Sport met een promotie van allerlei backpackessentials. Vervolgens komt Zalando voorbij met een aanbieding voor wandelschoenen en ook KLM komt nog langs met de ‘Werelddeal Weken’. Zou dit de toekomst worden van Programmatic TV?

Programmatic

Zo zet kinderwagenmerk Joolz micro influencers succesvol in

Het kinderwagenmerk Joolz richt zich op zwangere vrouwen en moeders met jonge kinderen. Eva Piers legt uit hoe ze influencer marketing inzetten: “We zoeken niet op bereik maar op een exacte fit met onze doelgroep. De influencers vinden ons, niet andersom.”

Influencer marketing

Durf jij te LinkTinderen? Social Selling 2.0

Heb je het gevoel dat jouw content marketing inspanningen niet genoeg rendement opleveren? Dat de tijd die je erin stopt niet in verhouding staat tot de omzet die het genereert? Dan ben je zeker niet alleen. Ook ik had het gevoel dat ik iets over het hoofd zag bij mijn online marketing aanpak. Maar wat? Social selling 2.0 met LinkedIn dus! Dit is mijn verhaal.

Social

Eerste CTO voor Pinterest

Pinterest heeft zijn eerste CTO Vanja Josifovski benoemd. Hij zal initiatieven ontplooien op het gebied van machine learning en zoektechnologie.

Social

IAB Nederland lanceert de Programmatic Awards

IAB Nederland roept een award in het leven voor programmatic advertising en belangstellenden kunnen hun nominaties vanaf nu gratis inzenden.

Booking.com domineert in Europa (infographic)

Booking.com is het belangrijkste distributiekanaal voor hotels in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje en Rusland. Alleen in Duitsland staat de site niet op nummer één, blijkt uit een vergelijking van eRevMax.

Travel

Bol.com voert Workplace in

Onlangs is Workplace by Facebook succesvol gelanceerd bij bol.com. Dit artikel beschrijft de belangrijkste aspecten die hebben bijgedragen aan dit succes.

Facebook

Nieuwe CEO voor Webtrekk

Analyticsbedrijf Webtrekk stelt Wolf Lichtenstein aan als nieuwe algemeen directeur.

Analytics

RLVNT maakt nieuwe campagne Tikkie

RLVNT ontwikkelde en bouwde de online reclamecampagne voor Tikkie, de app voor onderlinge betalingen die via Whatsapp werkt.

Payment

Digitale transformatie in Communicatie: Proactief en gepersonaliseerd klantcontact

De telecomsector vormt het hart van alle digitale transformatie. Zonder telecom geen razendsnel internet en dus geen disruptie. Tegelijkertijd moeten bedrijven in deze sector zelf ook geloven aan de digitale transformatie. De hoge eisen en verwachtingen van klanten gelden immers net zo goed voor (mobiele) telefonie, internet en televisie. Wat betekent dit voor de CMO?

Strategy

Mediabedrijf Vivendi brengt (indirect) bod uit op Havas

Mediabedrijf Vivendi wil de Franse reclamegroep Havas overnemen. Er is een bod van 2,36 miljard euro uitgebracht op het belang van zestig procent dat Groupe Bolloré heeft in Havas.

Creative

Wehkamp stopt met algemene productfeed

Wehkamp.nl gaat de algemene productfeed voor affiliatepartners langzaam uitfaseren. De feed kan wegens een technische reden niet meer geüpdate worden, meldt de retailer. De feed is namelijk te groot om in te laden en daardoor vallen er producten buiten de feed.

Online advertising

Hoe zet je Google Search Console optimaal in?

Met de online dienst Google Search Console kom je achter eventuele problemen die goede posities in de zoekresultaten in de weg zitten. Daarnaast krijg je ook mogelijkheden om je vindbaarheid verder te verbeteren. En het is nog gratis ook. In dit artikel leg ik uit wat Google Search Console is en welke onderdelen je als marketeer kunt inzetten om meer gratis verkeer uit Google te krijgen.

Search