More stories

Google Chrome gaat ‘foute reclame’ weren

Google heeft bevestigd dat het volgend jaar in Chrome advertenties gaat weren die niet aan de zogenoemde Better Ads standaard voldoen. Over het algemeen is dat reclame met geluid en beeld die het volledige scherm in beslag neemt.

Online advertising

Dutch Interactive Awards: in beeld

Jawel, het was een vrolijke boel gisteren in de Beurs van Berlage, waar Kraftwerk/ACHTUNG! met drie prijzen naar huis ging. PON kreeg de gouden status van Company of the Year 2017. KLM werd verkozen tot zilveren Company of the Year 2017. Een terugblik in beeld.

Marketing

Hoe bereiken we de connected consumer?

Consumenten raken steeds meer verbonden. Toch missen merken nog regelmatig het fingerspitzengefühl om het online gedrag van mensen werkelijk te begrijpen. Het gat tussen de ervaringen die mensen willen en wat ze krijgen neemt eerder toe dan af.

Customer Experience

Maurice Lévy nu echt weg als CEO Publicis

Topman Maurice Lévy van mediagroep Publicis heeft deze week formeel het stokje overgedragen aan zijn opvolger Arthur Sadoun. Dat gebeurde tijdens de aandeelhoudersvergadering.

Creative

‘Grote Europese boete voor Google Shopping aanstaande’

De Europese Commissie zou nog voor de zomervakantie een grote boete aan Google willen geven voor concurrentievervalsing met Google Shopping.

Online advertising
Premium

GroupM voegt Maxus en MEC samen

GroupM fuseert zijn labels Maxus+Helder en MEC en hangt daar begin volgend jaar een nieuwe naam aan.

Digital Agencies

Al meer dan 2 miljoen Nederlanders hebben ‘meer HEMA’ klantenpas

Vijf maanden na de lancering van het loyaliteitsprogramma van HEMA hebben al meer dan 2 miljoen Nederlanders een ‘meer HEMA’ klantenpas aangeschaft of gedownload. Daarnaast zijn er inmiddels al meer dan 700.000 vouchers ingewisseld. Dat vertelde het bedrijf gisteren op Digital Marketing Live!

Customer Loyalty

Start-up maakt slimme software voor video croppen

De start-up Crop.video uit Delft belooft een probleem op te lossen waar talloze socialmedia- en contentmanagers en reclamenetwerken dagelijks mee kampen: met een druk op de knop kan het verticale video maken van horizontaal beeld en andersom.

Campagnes

Digital Marketing Live: de foto’s

Van Uber tot fonq, van KLM tot De Efteling, een grote schare marketingdeskundigen betrad donderdag de podia van Digital Marketing Live. Het was zonder meer de drukste van de voorjaarsevenementen van Emerce. De reeks werd gisteravond afgesloten met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards. De foto’s daarvan delen we later. De foto’s van DML zijn van Peter Boer.

Marketing
Premium

Kraftwerk/ACHTUNG! grote winnaar Dutch Interactive Awards

Kraftwerk/ACHTUNG! is met drie prijzen de grote winnaar van de Dutch Interactive Awards. De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn de prijzen voor het allerbeste interactieve online werk van Nederlandse bureaus.

Digital Agencies

Deze trends starten de (r)evolutie van e-mailmarketing

E-mailmarketing heeft altijd gedraaid om het bereiken van de juiste ontvangers op het juiste moment. Maar dat is een evolutionair concept, want aan verandering onderhevig. Welke niet saaie, niet uitgekauwde, niet ontzettend voor de hand liggende of nep- trends en ontwikkelingen zijn er gaande? Wat kunnen we de komende jaren verwachten van e-mail en marketing automation?

E-mailmarketing

Video verslaat social

Tieners staan vrijwel 24/7 in contact met elkaar via hun smartphone. En lijken niet weg te slaan bij de social media-apps. Toch spendeert het grootste deel van hen de meeste tijd aan mobiele video. Maar liefst 71 procent van de tieners kijkt meer dan drie uur video per dag.

Video

Nieuwe creatieve directie voor Publicis One

Mischa Schreuder en Ramon Stalenhoef stappen over van reclamebedrijf TBWA om de creatieve directie te voeren over de creatieve labels van Publicis One. De primaire focus ligt op Leo Burnett en Publicis, maar ook wordt een samenwerking nagestreefd met DigitasLBi.

Creative

Een ‘digitale rode loper’ voor een duurzame groei van het toerisme

Toerisme blijft wereldwijd groeien. In een hotspot als Amsterdam is dit niet altijd reden voor onverdeeld optimisme. Zo bleek deze maand ook tijdens de presentatie van de groeicijfers van Airbnb. Nieuwe digitale diensten bieden nu de mogelijkheid toeristische overlast te beperken. Het toverwoord is personalisering.

Travel

Persgroep en BrandDeli samen in exploitatie videocontent

Persgroep en BrandDeli gaan samen de exploitatie van de videocontent verder intensiveren, te beginnen met een koppeling van display advertising en de ontwikkeling van multimediale concepten voor adverteerders.

Video