Adobe toont innovaties op het gebied van VR en Internet of Things
Adobe heeft vandaag op Adobe Summit EMEA 2017 in Londen enkele innovaties op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), Virtual Reality (VR) en het Internet of Things laten zien.
Adobe heeft vandaag op Adobe Summit EMEA 2017 in Londen enkele innovaties op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), Virtual Reality (VR) en het Internet of Things laten zien.
De Brabantse bedrijvengroep E-Sites richt een nieuw label op. Breese gaat zich toeleggen op contentmarketing.
Netflix heeft een klantenservice in Amsterdam geopend. Daar komen uiteindelijk zo’n 400 mensen te werken.
KPN heeft de bruto uitgaven aan zakelijke media-aandacht in 2016 meer dan gehalveerd ten opzichte van een jaar eerder: van 11 miljoen naar 4,3 miljoen euro. Dat blijkt uit een analyse van marktonderzoeksbureau Telecompaper van zogenoemde above-the-line uitgaven.
TripAdvisor heeft in het eerste kwartaal van 2017 een 55 procent lagere netto winst gerealiseerd. De recensiesite wil daarom de directe hotelboekingen nieuw leven inblazen. Dit meldt de Financial Times.
Er is online meer concurrentie om de aandacht van de consument. Marketeers worden geconfronteerd met hogere advertentiekosten en een lager rendement. Dat is de belangrijkste conclusie uit het Adobe Digital Insights rapport The State of Digital Advertising: Europe, dat gisteren werd gepresenteerd tijdens Adobe Summit EMEA 2017.
Zoals verwacht zijn de eerste kwartaalcijfers van Snap Inc na de beursgang niet al te best. De koers van het aandeel daalde nabeurs meteen met 22 procent.
De SAN-jury heeft de finalisten bekendgemaakt in de categorie ‘New Kids on the Block’, een vakprijs van adverteerders voor veelbelovende nieuwe digitale bureaus.
Opera heeft in zijn nieuwste browser diverse chatdiensten geïntegreerd. Voorlopig gaat het om Telegram, WhatsApp en Facebook Messenger. De chatdiensten van Google ontbreken.
Second Degree, een label uit het Dept-netwerk, opent een nieuwe afdeling die fungeert als een redactie van oud-journalisten en creatieven die samenwerken aan producties voor merken en media.
De meeste adverteerders die hun campagnes op GeenStijl en Dumpert staakten, zetten die na het weekend al weer aan. Een andere groep begon pas sinds afgelopen maandag überhaupt na te denken over zijn positie op betreffende sites.
Vraag een gemiddelde Nederlander wat hij of zij van pop-ups vindt en de kans is groot dat het antwoord ‘irritant’ is. De pop-up wordt wel eens vergeleken met die vervelende verkoper in een winkel. Even rustig rondkijken zit er niet bij want deze persoon wil je direct bij binnenkomst wat verkopen en blijft dit gedurende je bezoek ook herhaaldelijk proberen. Wanneer deze verkoper maar hard genoeg pusht dan heeft dit uiteindelijk tot gevolg dat je de winkel verlaat. En laat dat nou net het tegenovergestelde effect zijn van dat men idealiter hiermee wenst te bereiken.
Merkactivatiebureau Goud Uberconnected neemt digitaal bureau Icemedia over. Dat bureau blijft verder gewoon bestaan en oprichter Sven Rusticus gaat mee. Fysiek voegt Icemedia zich overigens wel bij Goud Uberconnected in het Olympisch Stadion.
Sebastiaan Moesman, de voormalig COO Worldwide van GroupM Connect, wordt per 1 juni de nieuwe CEO van Improve Digital.
Hoteliers.com gaat een samenwerking aan met Stromma Nederland, dat vroeger Canal Company heette. In de ticketshops van het bedrijf kunnen bezoekers van Amsterdam last-minute hotelkamers boeken.